Algemeen forum voor discussie over de website
Door SpeedyGJ
Mooi Luc!
1 vraagje, waarom de verwachte prognose en niet gewoon de actuele radarbeeld?
Aan die verwachting hebben we weinig aan, vooral niet als er forse onweersbuien ontstaan.
Door Luc
SpeedyGJ schrijft:
Mooi Luc!
1 vraagje, waarom de verwachte prognose en niet gewoon de actuele radarbeeld?
Aan die verwachting hebben we weinig aan, vooral niet als er forse onweersbuien ontstaan.
Ik leg een animatie van alleen de buien (zonder achtergrond) over een eigen achtergrond.

Ik heb alleen maar een link naar een animatie zonder achtergrond, waarbij een prognose bijzit. Als iemand een link naar een animatie heeft zonder achtergrond en zonder prognose, dan hoor ik het graag. Dan plaats ik die animatie over een eigen achtergrond plaatje.

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
Dat eerste wist ik ja.

Dat andere, ik heb even beetje gezocht maar kan het niet echt vinden. Misschien een idee om buienradar te mailen?
Door Meteotines
Hoi Luc,

Je kunt ook overwegen om over de gewone buienradar heen de neerslagcijfers
te plaatsen.
Je zult wel een kleur moeten kiezen die altijd leesbaar blijft.
Als er lichte regen valt, vallen de lichte kleuren al weg.
Of je moet dan denken aan een schaduwrandje om het lettertype heen.
Het image formaat van de buienradar kun je gelijk maken aan het
neerslagkaartje wat je al hebt.
Maar dan dus zonder de eigen achtergrond.

Het is maar een idee.

Tines.
Door Wietse
Zeer fraai Luc!

Wat betreft de buienradar;
Volgens mij kun je ook de radar iets transparant maken, zodat je er iets door heen kunt kijken en de neerslaghoeveelheden op het kaartje alsnog kunt aflezen bij regenval.
Door Luc
SpeedyGJ schrijft:
Dat eerste wist ik ja.

Dat andere, ik heb even beetje gezocht maar kan het niet echt vinden. Misschien een idee om buienradar te mailen?
Vroeger bood buienradar deze links ook aan op de website, maar nu niet meer. Ik vermoed dat er mensen gebruik van maken/maakte zonder dat ze een bronvermelding plaatsen en dat ze daarom deze links zonder plaatje niet meer aanbieden. De link die ik nu heb, werkt nog, maar ik wil geen slapende honden wakker maken ;)

Meteotines schrijft:
Je kunt ook overwegen om over de gewone buienradar heen de neerslagcijfers
te plaatsen.
Je zult wel een kleur moeten kiezen die altijd leesbaar blijft.
Als er lichte regen valt, vallen de lichte kleuren al weg.
Of je moet dan denken aan een schaduwrandje om het lettertype heen.
Het image formaat van de buienradar kun je gelijk maken aan het
neerslagkaartje wat je al hebt.
Maar dan dus zonder de eigen achtergrond.

Het is maar een idee.
Lijkt me een goede oplossing, mocht de huidige link ooit niet meer werken. Voorlopig vind ik de huidige oplossing netter.

Gr,
Luc
Door wsEpe
Je laatste toevoeging van de neerslag van deze maand is ook mooi. Wel een vraag @Luc:
welke gegevens worden meegenomen? mijn station staat nl. wel op de dagkaart, maar niet op de maandkaart. Zit hier ook een filter op? Het is mij wel vaker opgevallen, dat deze er (soms) niet tussen stond. Zover ik weet is er altijd een goede data aanlevering geweest. Dat ik aangegeven heb, dat de regenmeter gecalibreerd heb, heeft hier toch niets mee te maken?