Algemeen forum voor discussie over de website
Door Wietse
#4060
Ja, aangezien ik nog maar 13 jaar ben zal ik niet veel van de hub snappen etc, wachten op een eigenhuis :P.
Door Meteo Simpelveld
#4062
Eckie76 schrijft:
Klopt, om dezelfde reden heb ik ook mijn 3e weerstation Roermond-Maasniel uit de lucht gehaald, omdat ik structureel te hoog zat en er weinig van klopte.

Ik snap ook niet goed waarom mensen hun pc 's nachts uitzetten. Er zijn goede alternatieven om het stroomgebruik nagenoeg verwaarloosbaar te maken met hubs etc.

Goedemiddag,
Het is niet alleen het energiegebrui wat beslut dat een configuratie niet 24X7 aanstaat, maar er zijn ook andere redenen voor.
Ik vind dat wanneer dit aangegeven wordt bij aanvang en accoord bevonden er niet over gezeurd dient te worden.

Groet Bert
Door Luc
#4063
Meteo Simpelveld schrijft:
Goedemiddag,
Het is niet alleen het energiegebrui wat beslut dat een configuratie niet 24X7 aanstaat, maar er zijn ook andere redenen voor.
Ik vind dat wanneer dit aangegeven wordt bij aanvang en accoord bevonden er niet over gezeurd dient te worden.
Hoi Bert

Voor deelname aan deze wesbite is het geen veplichting om je gegevens de hele dag door te uploaden en dat wordt het ook niet. Natuurlijk is de website nog actueler als iedereen dat wel doet, maar nogmaals, daar ben je vrij in.
Door Meteo Simpelveld
#4069
Luc schrijft:
Meteo Simpelveld schrijft:
Goedemiddag,
Het is niet alleen het energiegebrui wat beslut dat een configuratie niet 24X7 aanstaat, maar er zijn ook andere redenen voor.
Ik vind dat wanneer dit aangegeven wordt bij aanvang en accoord bevonden er niet over gezeurd dient te worden.
Hoi Bert

Voor deelname aan deze wesbite is het geen veplichting om je gegevens de hele dag door te uploaden en dat wordt het ook niet. Natuurlijk is de website nog actueler als iedereen dat wel doet, maar nogmaals, daar ben je vrij in.

Goedemddag Luc,

Het wordt tijd voor een nieuw toetsenbord (veel ontbrekende letters), maar dat terzijde.
Men denkt vaak dat mensen de configuraties niet 24X7 laten draaien i.v.m. energiegebruik, maar denk eens aan de branden die ontstaan in de voedingen en moederborden.
Ik ben zelf in deze branche werkzaam en weet waar ik over praat.
Bekijk een paar weken geleden heb ik ook de computer moeten vernieuwen door zo'n probleem, alleen een geluk dat ik thuis was.

Groet Bert
Door jorissynaeve
#4070
Meteo Simpelveld schrijft:
Men denkt vaak dat mensen de configuraties niet 24X7 laten draaien i.v.m. energiegebruik, maar denk eens aan de branden die ontstaan in de voedingen en moederborden.
Ik ben zelf in deze branche werkzaam en weet waar ik over praat.
Bekijk een paar weken geleden heb ik ook de computer moeten vernieuwen door zo'n probleem, alleen een geluk dat ik thuis was.

Groet Bert

Ook zo iets. Mja, das meer uitzondering dan regel e. Energiegebruik is gewoon een feit en dat het veel kost ook.

Mijn weerstation ligt de laatste maand veel uit de "ether". 's nachts zowiezo staat mijn pc voorlopig nog uit maar mijn update-prog (zelf geschreven) maakt een bug de laatste tijd. Door de examens enzo kan ik dit momenteel niet aanpassen dusja. Maar ben aan het afwijken.

24/24 mag zeker geen verplichting worden. Feit is wel dat alles veel actueler zou zijn. Er bestaat hier al ergens een topic over wat je allemaal kunt doen om je pc 24/24 te laten draaien.
Echter verschilt een hub, met meteohub niet veel met een mini-itx qua prijs. Zeker als je met draadloos internet (moet) werken. En met een mini-itx kan je veel meer doen.
Door Meteo Simpelveld
#4071
jorissynaeve schrijft:
Meteo Simpelveld schrijft:
Men denkt vaak dat mensen de configuraties niet 24X7 laten draaien i.v.m. energiegebruik, maar denk eens aan de branden die ontstaan in de voedingen en moederborden.
Ik ben zelf in deze branche werkzaam en weet waar ik over praat.
Bekijk een paar weken geleden heb ik ook de computer moeten vernieuwen door zo'n probleem, alleen een geluk dat ik thuis was.

Groet Bert

Ook zo iets. Mja, das meer uitzondering dan regel e. Energiegebruik is gewoon een feit en dat het veel kost ook.

Mijn weerstation ligt de laatste maand veel uit de "ether". 's nachts zowiezo staat mijn pc voorlopig nog uit maar mijn update-prog (zelf geschreven) maakt een bug de laatste tijd. Door de examens enzo kan ik dit momenteel niet aanpassen dusja. Maar ben aan het afwijken.

24/24 mag zeker geen verplichting worden. Feit is wel dat alles veel actueler zou zijn. Er bestaat hier al ergens een topic over wat je allemaal kunt doen om je pc 24/24 te laten draaien.
Echter verschilt een hub, met meteohub niet veel met een mini-itx qua prijs. Zeker als je met draadloos internet (moet) werken. En met een mini-itx kan je veel meer doen.


Goedemiddag,
Als er niemand thus was geweest dan hadden we een mooie binnenbrand gehad.
Groet Bert
Door jorissynaeve
#4073
Had je wel geluk dat je thuis was. Anders zou het veel minder geweest zijn.
Door Frits
#4111
Hallo allemaal,

Ik ben eind april 2008 gestart met mijn weerstation (Oregon Scientific WMR200) en vanaf begin mei 2008 gebruik ik de (evaluatieversie van de) Meteohub. Ik ben erg tevreden met deze Meteohub-oplossing: Het is betrouwbaar, zuinig, stabiel en stil. De Meteohub staat 24/7 aan en is tot nu toe nog nooit (ongepland) down geweest. Vanuit mijn PC kan ik desgewenst de stationsdata op de Meteohub raadplegen of via WD binnen halen van de Meteohub naar mijn PC. Meer info over Meteohub is te vinden op www.meteohub.de (Engels en Duits).
Op dit moment ben ik nog bezig de posisties van de buitensensoren van mijn weerstation verder te optimaliseren. Daarna koop ik de Meteohub-licentie en ga ik mijn weerwebsite verder uitbouwen.

De huidige stationsdata worden nu al wel door Meteohub 24/7 geupload naar Weather Underground (INOORDHO29), maar ik zou het natuurlijk veel leuker vinden als mijn data ook naar Het Weer Actueel kunnen worden geupload! Daarom was ik blij verrast dat Luc al contact heeft gehad met Boris Pasternak om het uploaden vanuit de Meteohub naar Het Weer Actueel mogelijk te maken.
Ik kan daarom bijna niet wachten tot deze Meteohub-update beschikbaar komt. Ik denk dat vele andere Nederlandse Meteohub gebruikers zich dan ook zullen melden bij Het Weer Actueel...

Groeten,

Frits
Door Luc
#4117
Hoi Frits,

Heb je enig idee hoeveel Meteohub gebruikers er zijn in Nederland en Belgie?

Luc
Door Frits
#4121
Hallo Luc,

Ik heb werkelijk geen idee hoeveel gebruikers er zijn in Nederland en Belgie van de Meteohub. Meteohub is op dit moment (volgens mij!) de beste optie voor WMR200 gebruikers om online te gaan, gezien de problemen met de standaard meegeleverde beperkte WD-software.
Daarnaast is Meteohub ook voor sommige DAVIS VP2 bezitters een interessant alternatief voor de DAVIS weatherlink toepassing en worden ook steeds meer andere stations ondersteund door Meteohub. Vandaag is de WH1080 toegevoegd en ik zag op een Duits forum dat Meteohub nu ook met de WS500/WS550/WS777 wordt getest.
Meteohub is nog niet zo lang "op de markt" als WD en WSwin, maar ik heb de indruk dat het aantal Meteohub-gebruikers de laatste maanden groeiende is. En daar zullen vrijwel zeker ook Nederlandse en Belgische gebruikers bij zijn. En of dat er heel veel zullen zijn...?


Groeten,

Frits
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9