Algemeen forum voor discussie over de website
Door Overijse
teesee64 schrijft:
Halle (Bronckhorst) ligt in Nederland ;-)

Groet,
Theo

Ok, thx, dat verklaart al veel. Is moeilijk op te maken uit de lijst met sneeuwhoogtes of het in Nederland of België is.

Grtz
Kris
Door Overijse
Doet er vanavond iemand terug een oproep op weerwoord ? Zo komt Luc misschien aan genoeg metingen om nog eens een kaartje te genereren.

Grtz
Kris
Door jango
Als het vandaag weer niet lukt om een actueel kaartje op de site te krijgen kan wat mij betreft dit project stoppen.
Door het vele werk dat het maken van het kaartje met zich mee brengt en te weinig data op vele dagen lijkt het me ook niet meer als logisch ermee te stoppen.
Het door mij al eerder in dit topic aangehaald kaartje van het KNMI lijkt mij ook voldoende om een actueel sneeuw overzicht te hebben.
En dit kaartje word wel elke dag aangepast.

Groet Jan
Door weermaarssen
Geheel mee eens Jan.

Ik denk meer dat het een wisselwerking is
1. Luc maakt toch geen kaartje dus waarom zou ik mijn sneeuwhoogte invullen.
2. Luc wacht op gegevens die de mensen niet invullen om een kaartje te kunnen maken.
Kip ei verhaal

Trouwens hier in Maarssen ligt 24cm sneeuw
Groet allen,
Louis
Door meteohoekvanholland
Ik vind het nog steeds zinvol om de meldingen door te geven. Als het flink gesneeuwd heeft kijk ik telkens op HWA welke hoogtes er aan de lijst zijn toegevoegd. Dat er niet altijd een geactualiseerd kaartje aan vastzit vind ik niet zo'n probleem. Snap dat het lastig is om die samen te stellen, er is ALTIJD menselijk interpretatie nodig door o.a. verspreiding meldingen qua gebied en tijd en invallende dooi.

Als ik op het kaartje van het KNMI kijk van deze ochtend ligt hier 12 cm. Er ligt hier slechts 8 cm. Die 12 cm is natuurlijk een gemiddelde genomen over een groot gebied. Als ik echter op HWA kijk zie ik veel specifiekere meldingen, van plaatsen hier in de buurt, die vind ik veel waardevoller. Zo zie ik dat mijn weer-collega uit 's-gravenzande zojuist ook 8 cm heeft gemeld en in Ridderkerk 23 cm.
Door relin
Ik heb er ook geen moeite mee dat het kaartje door Luc niet wordt gemaakt. Kijk net als Meteo HvH naar meldingen van buurtstations. Helaas zijn dat er in omgeving Westland niet veel die dat doen. Vaak HvH en ikzelf ('s-Gravenzande).
Door eugel
wthus schrijft:
Halle is een klein achterhoeks dorpje/buurtschap net ten oost van Zelhem, ten NO van Doetinchem en ten NW van Varrseveld.

Linkje:

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&q=7025+Halle,+Bronckhorst,+Gelderland&sll=51.482166,11.965814&sspn=0.317716,0.891953&g=halle&ie=UTF8&geocode=FVFRGQMd2CFiAA&split=0&hq=&hnear=7025+Halle,+Bronckhorst,+Gelderland&ll=51.977479,6.376705&spn=0.078564,0.222988&t=h&z=13

Misschien is het ook handig om Hengelo aan te passen op de ingegeven meldingen. geregeld worden er sneeuwhoogtes doorgegeven uit Hengelo. Maar welke Hengelo is het nu?
We hebben een Hengelo in overijssel en een (kleinere) Hengelo (gemeente bronckhorst) in Gelderland.
Kun je dit ook aanpassen Luc?

actuele sneeuwhoogte hier is nu 9cm.