Algemeen forum voor discussie over de website
Door FreeSpirit
Het ding is weer voor de helft tot leven gekomen.:)
Ik heb voor de zekerheid mijn favoriete merk GP-Alkaline batterijen in gedaan.
Ook heb ik het stroomverbruik gemeten en die zijn:
ongeveer 0,064 mA (in rust tussen de komende signalen)
ongeveer 0,285 mA (met inkomende data-signalen)
Gr. FreeSpirit ( Mijn naam is Wim en ik woon in Santpoort-Noord )
Bijlagen
WVspllrok.JPG
WVspllrok.JPG (142.13 KiB) 2646 keer bekeken
Door FreeSpirit
Ik ging er van uit, dat het goed zou gaan.

Maar als je rechts onder kijkt, zie je dat de windrichting en kracht niet ingevuld zijn.
Dus heeft deze Weer-VoorSpeller toch nog een digitaal-steekje laten vallen.
Wellicht is het mogelijk, dat het radiosignaal door mijn metalen luxaflex, die ik s’nachts dicht doe, afgeschermd wordt.
Mijn vraag is aan allen, die ook z’n WVS hebben, met windrichting en kracht indicatie, of dit ook voorgekomen is.

PS. (De WVS is op LOCatie-42 ingesteld [Amsterdam] en ik woon zelf in Santpoort-Noord)

Gr. ~ FreeSpirit ~

Bijlagen
WVSsteekjelos.JPG
WVSsteekjelos.JPG (137.73 KiB) 2646 keer bekeken
Door dibasta
de weers voorspelling is 4 dagen vooruit, en 3 nachten vooruit, tenminste dat heb ik altijd begrepen!!

de voorspelling doet het volgens mij als volgt,
ma, di, wo en do overdag
en dan di wo en do nacht.

corrigeer me als het niet goed is .

Gr,
Peter
Door FreeSpirit
[color=]Hoi, Peter

Ik heb mij dat inderdaad de afgelopen weken zelf afgevraagd welke nacht bij welke dag hoorde en andersom.:unsure:
Dus wat jij nu aan mij uitlegt, moet logischerwijs wel waar wezen.
Dus die laatste ‘nachtwind’ (begrijp dit niet verkeerd);) moet nog in de (voortschrijdende) sequentie gaan komen.
Want die hoort bij de volgende (vrij)dag. Daaar!! begind de nieuwe dag mee. (met de nacht natuurlijk) - als ik het goed heb begrepen -

Nou, . . . dan is alles opgelost. Het probleem ligt dus bij mij, . . . en daar was (nog) een steekje los.:silly:

Maar je hebt gelijk Peter.
Bedankt voor de snelle respons.

Gr.~ FreeSpirit ~
[/color]

PS. ik hoop, dat ik het nu uiteindelijk wel goed begrepen heb, anders hoor ik het wel.:unsure:
Door dibasta
dit mailtje kreeg ik net binnen:

Hoewel mijn Duits/zwiters nou niet je van het is, maak ik erop uit, dat ze een storing hadden?

Danke für Ihr Mail und die Meldung.

Am Samstag sind durch einen (menschlichen) Fehler Vorhersagen "ohne Inhalt" auf den Sender gekommen.
Das wurde korrigiert und zwischenzeitlich sind wieder komplete Vorhersagen ausgesandt
worden. Das sollten Sie auf Ihrem Gerät auch so sehen.
Wie Sie sicher wissen, werden alle Vorhersagen über den Tag erneuert und ein Gerät braucht
24 Stunden um alle Daten komplett anzuzeigen.
Ab Sonntag morgen (0:00) wurden die ersten Vorhersagen wieder richtig ausgesandt und
über den Tag wurden dann auch die Folgetage wieder richtig beschrieben.

Es handelt sich also nicht um einen Gerätedefekt. Das Gerät hat richtig empfangen.

Sollten sich die Daten bei Ihrem Gerät noch nicht richtig eingestellt haben, dann hat Ihr Gerät
keinen guten Empfang den Sie vorher möglicherweise nicht bemerkt haben. In einem solchen Fall
überprüfen Sie bitte die Batterien wie auch den Ort wo das Gerät steht. Es könntne Störquellen oder Abschirmungen
Probleme machen. Näheres dazu finden Sie in der Anleitung des Gerätes. Sollten weitere Unklarheiten bestehen,
kontaktieren Sie zur Gerätebedienung den Hersteller.

Besten Dank für Ihre Mithilfe und wir entschuldigen uns in aller Form für den Datenausfall
vom letzten Samstag !

Mit freundlichen Grüssen
Roger Bönzli

Meteo Time GmbH

gr,
Peter.
Door FreeSpirit
FreeSpirit schrijft:
[color=]Hoi, Peter

Ik heb mij dat inderdaad de afgelopen weken zelf afgevraagd welke nacht bij welke dag hoorde en andersom.:unsure:
Dus wat jij nu aan mij uitlegt, moet logischerwijs wel waar wezen.
Dus die laatste ‘nachtwind’ (begrijp dit niet verkeerd);) moet nog in de (voortschrijdende) sequentie gaan komen.
Want die hoort bij de volgende (vrij)dag. Daaar!! begind de nieuwe dag mee. (met de nacht natuurlijk) - als ik het goed heb begrepen -

Nou, . . . dan is alles opgelost. Het probleem ligt dus bij mij, . . . en daar was (nog) een steekje los.:silly:

Maar je hebt gelijk Peter.
Bedankt voor de snelle respons.

Gr.~ FreeSpirit ~
[/color]

PS. ik hoop, dat ik het nu uiteindelijk wel goed begrepen heb, anders hoor ik het wel.:unsure:

Zie 'nachtwind' lees 'dag-wind':)
Door FreeSpirit
Hé, Peter,

Hoe kom je aan die mail?
Heb jij ze gemaild?

Of komt dit uit je geheime netwerk.;)

Dus, de Luxaflex kan gewoon dicht.:)

Wat een gedoe allemaal, . . . ze hebben me gewoon leuk te-pakke-gehad met mijn nieuwe dingetje.:angry:

Gr. ~ FreeSpirit ~