Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteo Simpelveld
#4874
tvg schrijft:
Prima, en "Verberg offline weerstations" als standaard geeft een mooi overzicht

Goedemorgen,

Ik vind dat de gebruiker de keuze moet maken om de offline stations te verbergen.
Dus in mijn ogen default alle stations aangeven.

Groet Bert
Door wthus
#4896
Werkt, leuke tool!

Ook al moet ik erbij zeggen dat veel stations er natuurlijk niets aan kunnen doen als zij even offline zijn. Het is en blijft een hobby en geen professioneel gebeuren.
Door Eckie76
#4952
wthus schrijft:
Werkt, leuke tool!

Ook al moet ik erbij zeggen dat veel stations er natuurlijk niets aan kunnen doen als zij even offline zijn. Het is en blijft een hobby en geen professioneel gebeuren.


Er bestaat in mijn optiek geen verschil tussen hobby of professioneel, als het gaat om nauwkeurigheid.
Ik denk zelfs dat de doorgewinterde weeramateur met grootste zorgvuldigheid zijn metingen wil verrichten en dat menig professioneel juist daarom zo geïnteresseerd is in zijn of haar gegevens (zie interesse Meteo Consult)
Een station dat vastloopt, kan niet zonder opgaaf van redenen 200 uur offline blijven.
Zoiets ontdek je als je je hobby koestert. En als er technische problemen zijn geef je dit gewoon even door met een mailtje.
Het is geen enkel probleem als iemand even offline is omdat er iets afgesteld moet worden. Dit zal niet eens opvallen als je het mij vraagt.
Als alles goed werkt, gaan er geen data verloren en worden ze bijgeschreven.

Het is voor mij geen probleem dat de offline stations getoond worden, maar dan wel graag zonder data.

Groet Olaf
Door osjohn
#4954
Je kan jezelf toch niet vergelijken met een profesioneel station, nee ik doe het voor mij zelf en de omgeving.
Laten we eerlijk wezen, hoeveel kijkers naar onze website komen er per maand voorbij ????? heel weinig geloof ik daarom is het voor mij een hobby en zeker voor al die mensen van onze generatie een geheugenverruiming waar vele jeugdigge mensen met een computeropleiding nog met de oren flapperen.

!!!!!!!!!!!!!!!!! Hub vijftiggers laat wat van je zien !!!!!!!!!!!!!!!!


John van Os
Door Eckie76
#4957
Mijn site wordt dagelijks goed bezocht, met soms meer dan 500 unieke bezoekers. Als onze twee weerstations fantasie-waarden zouden doorgeven, zouden er elke dag bezoekers verdwijnen.
We doen het inderdaad als hobby, maar zijn er wel bloedserieus mee bezig om zo correct mogelijke informatie te verschaffen.

Wat heeft leeftijd in godsnaam met het weer te maken????
:blink:
Door osjohn
#4961
Olaf, het is voor mensen als mij een uitdaging om een zo goed mogelijke weerpagina op te zetten, zonder met computers etc. opgevoed te zijn en ik doe het voor mij zelf niet voor de onbekende die naar het KNMI luistert.
Wij speelde vroeger nog buiten, de TV was nog in het prille stadium zodat als er een kinderuurtje was al de buurtkinderen er voor lagen met 1 TV in de straat.
Verdraagzaamheid, plezier en behulpzaam zat in je gegoten wat nu toch wel ver te zoeken is zelfs in de stad kennen ze de buren niet eens.

John
Door Eckie76
#4962
Beste John,

zoals jij nu overkomt, lijkt het wel alsof je helemaal niet happy bent met de huidige maatschappij.
Ergens ondervind ik zelf erg veel onvrede met bepaalde zaken..de hufterigheid in het verkeer, de betutteling vanuit Den Haag, het Poldermodel, de lage straffen voor criminelen etc. etc..intolerantie..de lafheid en laksheid van bepaalde instanties..enfin ik moet hier maar niet teveel woorden aan vuil maken verder.
Mijn ouders roepen ook vaker: Vroeger was dat allemaal niet..was alles beter, gezelliger en noem maar op, een kinderhand was gauw gevuld etc.
Is die vergelijking wel eerlijk? Zij zijn nu in de zestig. Als ik zestig ben praat en denk ik waarschijnlijk ook anders dan nu. Logisch toch?

Terug naar het onderwerp.
Het is voor een grote groep weeramateurs, die serieus bezig is met zijn hobby, gewoon vervelend wanneer er bepaalde meetstations zijn die verwarring veroorzaken door utopische meetwaarden te etaleren.
Dat snap je toch wel? Ik weet ook wel dat een inwoner uit Lutjebroek niet dagelijks 500 keer kijkt op mijn website met het actuele weer in Roermond en omgeving. Die doelgroep heb ik dus ook niet voor ogen.
Wat ik wel nastreef, is de grote doelgroep in mijn omgeving zo correct mogelijk te informeren over het weer en we hebben zelfs een automatische waarschuwingsmelding, wanneer er riskante situaties gaan optreden. De gemeente is ons daar dankbaar voor en maakt er gretig gebruik van: En nog gratis ook!

Groet Olaf
Door wthus
#4965
Ben blij dat het in de Achterhoek er toch allemaal wat gemoedelijker aan toe gaat. Maar ook hier zijn de "westerse" invloeden de laatste 5 á 8 jaar steeds beter merkbaar helaas. Kranten staan steeds meer vol met criminaliteit terwijl we dat eerder niet eens echt kende. Woensdag zelfs hier dicht bij me een gewelddadige overval op een boerderij. Overvallen op winkels in Doetinchem is de laatste tijd ook niet zo bijzonder meer, elke week staat er wel weer wat in de krant. Vroeger was dat niet zo en het geweld in het uitgaansleven ook minder. Maar de Achterhoekse dorpen en steden moeten groeien van de overheid en hierdoor komen ook steeds meer mensen uit het westen binnen. Nieuwe woonwijken in Doetinchem bevatten allemaal westerse inwoners. Zie dat al jaren niet zo positief in, maar helaas.

Zelf wil ik goede metingen verrichten en ook goede en daadwerkelijke metingen doorgeven en weergeven. Ik ga niet rommelen met meetwaarden om bijvoorbeeld net iets te bereiken wat je graag wilt zien (een ijsdag bijvoorbeeld). Ik verander elke avond wel wat in de uiteindelijke meetreeks, maar dat omdat ik dus ook aflees met analoge meters.

Mijn website is niet druk, maar hij bestaat nu al bijna 10 jaar en vind het wel goed zo. Zorg dat het weer daarop actueel is en het streven om veel bezoekers te krijgen is weggebt, dat zal je toch nooit krijgen.

Momenteel lever ik een half jaar lang ook data aan Provincie Gelderland voor enkele onderzoeken naar uitstoot van fijnstof van een niet nader te noemen bedrijf. Zij krijgen de ruwe output ook binnen en hieraan sleutel ik ook niet. Zou je dat wel doen dan heb wordt je ook niet meer serieus genomen in de nadere toekomst.

Groet, Wilber.