Algemeen forum voor discussie over de website
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Update:

De zwaarste aardbeving die Nederland ooit trof was in 1992 bij Roermond. Die had een kracht van 5,8. Er vielen geen slachtoffers, maar de schade in Nederland bedroeg omgerekend 77 miljoen euro.

Omroep Gelderland komt in verband met de aardbeving met extra uitzendingen: om 22.00 uur op de radio en om 23.00 uur op tv.

Mvg,

Martijn

Ws Coevorden
Door Freeze
weerstation schrijft:
Voelde of er een vrachtauto tegen het huis reed.

Hmmmm ik vraag me af hoe dat voelt... :(
Door jeroenzwart
Inmiddels is bekend gemaakt door het KNMI dat het epicentrum lag bij Xanten in Duitsland, ca. 40 km ZO van Nijmegen met 4,6 op de schaal van Richter. Dus ca. 25 km van Milsbeek af. De schok was dus ook goed te voelen: inderdaad alsof er een zware vrachtwegen tegen het huis aanreed!:ohmy: Herinneringen aan de beving in Roermond 1992 kwamen onmiddelijk weer bij mij naar boven: ook toen woonde ik ca. 25 km van het epicentrum in het oostelijk deel van Helmond. Toen lag ik ca. een halve minuut lang te schudden in bed en was ik er verbaasd over dat alles nog overeind stond en dat er geen schade was aan het appartement waar ik toen woonde! Zo erg was het nu niet, maar het was toch wel weer even schrikken!B)
Een goede nachtrust toegewenst zonder naschokken!

Groet Jeroen
Door Josje
1992 Roermond,ik had er grote herinneringen aan.Tjee wat ging het tekeer.
Nu hier in Zuid-Oost Brabant,in de lijn van Eindhoven-Weert helemaal niets gevoeld,terwijl 5 km ten westen van Weert wel iets gevoeld is.Het is een natuurverschijnsel dat onvoorspelbaar is.Nu nog zonder schade..wie weet wat de volgende beving teweeg brengt,we zitten hier nu eenmaal op deze breuklijn...