Algemeen forum voor discussie over de website
Door Snarf2000
Alles leuk en aardig, maar vergeet de iphone/ipad niet.
Persoonlijk ligt een appel mij beter dan een android,
maar dat is ieder voor zich.

Het is alleen jammer dat je duur moet registreren bij Apple,
Maar als iemand zich al geregistreerd heeft als developper,
Zou die evt de app kunnen aanmelden.

Frans
Door Luc
poldeleeuw schrijft:
Voor de pagina met weerinformatie per weerstation zullen we moeten werken via een database (sqlite). Over databases heb ik nog niet zoveel gezien maar er staan genoeg tutorials op het www, dus dat kan best in orde komen.

Verder zullen er logo's en afbeeldingen moeten aangepast worden zodat ze op een android scherm passen.
Die database is er al en hangt achter de website www.hetweeractueel.nl. Het is technisch ook mogelijk om via een app gebruik te maken van (delen van) deze database. Echter zal ik wel eerst moeten kijken hoe het dan met de beveiliging zit.

Diegene die interesse heeft om te helpen bij de ontwikkeling van een hwa app, mag mij een mailtje sturen. Dan kunnen we via de mail afstemmen, of en hoe we dit samen kunnen oppakken.

Gr.,
Luc
Door weerzal
Geweldig,

Dat er mensen zijn die er werk van willen maken.
Het is jammer dat ik er niks van snap anders zou ik zeker meehelpen.
Je wordt er tenslotte niet stommer van

Succes Groet Rob.
Door Luc
Zie hier de eerste screenshots van de HWA App waar ik mee bezig ben.

De App is nog niet zover dat deze kan worden uitgerold. Ik heb alleen de kaartjes erin zitten. Voordat ik deze beschikbaar stel via de App store en Google Play, wil ik toch een completere app hebben. Dat gaat nog wel enige tijd kosten.

Hier het menu met de beschikbare kaartjes:
[img]http://img37.imageshack.us/img37/4988/screenshot2012060518262.png[/img]

Het temperatuurkaartje gekozen uit het vorige menu:
[img]http://img41.imageshack.us/img41/1552/screenshot2012060517283.png[/img]

Gr,
Luc
Door Wietse
Hey Luc,

Leuk begin :), wat voor taal dien je eigenlijk te beheersen om zoiets te bouwen?
Het ziet er redelijk eenvoudig en simpel uit...
Door weerstationrijswijk
Even om de Apple Fans te vertegenwoordigen: een web-app is altijd nog
Een oplossing, als niemand zich geregistreerd heeft. Met de "zet in beginscherm" knop lijkt t net een echte app, en scheelt t registratiekosten. Overigens geen idee of de ontwikkeling van een web-app verschilt van een "echte" app. Nadeel van een web-app is overigens dat er geen directie samenwerking mogelijk is met twitter/facebook app.

Ik volg het graag,

Gr Niek
Door westkapellegek
Reactie op de post hierboven: deze heb ik geplaatst met mn andere account waarop ik weerstation Rijswijk heb geregistreerd. Normaliter zal ik met dit account reageren.
Excuses.

Gr Niek