Algemeen forum voor discussie over de website
Door nitrx
hanszzz schrijft:
Ik heb hem ook maar eens geprobeert werkt hier goed op de htc one x .

Persoonlijk zou ik het mooi vinden als de update tijd erbij kwam ;)

Gr Hans

Bedankt voor de feedback, ik ben er al mee aan het experimenteren en dat zal waarschijnlijk mogelijk zijn. Zo kunnen ook googlemaps van de plaats geintegreerd worden (werkt niet voor alle plaatsen) , ik weet niet zeker of dat gaat gebeuren vanwege een hoog bandbreedtegebruik..

Grts Ron
Bijlagen
kaartje-4a6796f163da958e39a976beae92ed4a.jpg
kaartje-4a6796f163da958e39a976beae92ed4a.jpg (129.83 KiB) 1759 keer bekeken
Door etab
Misschien even in d ezeur mode:

Maar ik denk dat als men een app maakt met "onze" gegevens dat een verwijzing naar de leveranciers wel normaal is. Mij is niet gevraagd of ik deze gegevens zonder dat duidelijk is dat het bij mij vandaan komt wil laten gebruiken?
Dit zijn de gegevens zoals ik ze aan HWA aanlever en naar mijn mening is tot nu toe door HWA altijd eerst toestemming gevraagd of deze gegevens gebruikt mogen worden.

EN zo weet ik straks niet waar het eindigt. Ik wil graag wel invloed houden op de door mij aangeleverde data.
Door Luc
Ik wil hier even vanuit HWA op reageren.

Deze APP is niet een officiële HWA app. Het is een eigen initiatief van een van de deelnemende weeramateurs. Als je de handleiding leest, dan zie je dat de data wordt ingelezen door de HTML in te lezen en dat met andere tools de data eruit wordt gefilterd. Op zich werkt dat wel, maar zodra er op HWA een kleine aanpassing komt aan de pagina, zal de app niet meer werken.

In theorie kan iedereen zoiets maken. Hier heb je als website bouwer/beheerder weinig invloed op. Op deze manier kan ook de data van je eigen website worden gehaald.

Ik ben bezig met de ontwikkeling van een officiële HWA app (zie topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/alge ... ueel#46513). Daarmee kan ik de data rechtstreeks uit de database uitlezen. Ook informatie over eigenaren etc. kunnen daar mee genomen worden. Het is dus eenvoudig om ook een link naar de website van de eigenaar op te nemen.

Mijn advies: Wacht dus op de officiële HWA app. Die zal ook beschikbaar komen via Google Play en de App Store

Gr,
Luc
Door nitrx
Luc je hebt eigenlijk gelijk in principe zou ik ook niet zonder toestemming de gegevens van hetweeractueel mogen gebruiken om verder gedoe te voorkomen zal ik de app verwijderen.