Algemeen forum voor discussie over de website
Door weerzoetermeer
Hoi Olaf,

Je kan met die shoutbox van jouw toch gewoon blokken op ip of gebruikte naam? Dan ben je snel van dit soort spammers af.

Gr.
Thierry
Door weerstationhoogeloon
Eckie76 schrijft:
[quote
Vooralsnog deleten en bannen :)
Maar ik vind het zo kinderachtig allemaal. Waarom moet dat nu toch zo goedkoop en doorzichtig? Tuurlijk is het leuk als je een eigen site hebt, en tuurlijk mag je best promotie maken als je dat belangrijk vindt en trots zijn op jezelf.
Maar sommigen nemen zichzelf overduidelijk veel te serieus en zijn hevig aan het overcompenseren, om welke reden dan ook.[/quote]

... maar ben het wel met Eckie eens dat het behoorlijk onbeschoft is om andermans site te "bevuilen" met tekstenblokken die bol staan van de reclame van je eigen site....

gr. Remie
(zonder shoutbox)
Door Snarf2000
Heb van meerdere leden een ip adres doorgekregen van iemand die jullie shoutboxen vervuild.
We zijn er mee bezig om deze (HWA?) dader op te sporen. (Luc moet nog zoeken)
Hij zal op de hoogte worden gebracht van deze ongewenste acties.
Maar misschien leest hij dit ook en stopt hij/zij er nu ook mee.

Word vervolgd

Grt Frans
Door Eckie76
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Olaf,

Je kan met die shoutbox van jouw toch gewoon blokken op ip of gebruikte naam? Dan ben je snel van dit soort spammers af.

Gr.
Thierry

Hey Thierry,

Klopt, doe ik ook geregeld. Maar het ging me meer om het aankaarten van dit probleem en om te zien of er nog meer mensen last hebben.

ps. Ik zie rare berichten hier van ene IVWIWBA.
Zie er uit als een spammer.
Door Eckie76
Snarf2000 schrijft:
Olaf.
Hier zou het mee moeten lukken :)

Beste XXX.

Onlangs heeft u enige malen mijn website www.meteorooerstreek.nl bezocht.
Op zich stel ik dat zeer op prijs, zei het dat mijn "shoutbox" met enige regelmaat wordt overstelpt met weermeldingen uwer hand.
Mijn bezoekers en ook ondergetekende vinden dit zeer vervelend en daarbij ook zeer ongewenst.
Ik vraag u derhalve dan ook te stoppen met het schrijven in mijn "shoutbox".

Met vriendelijke groet,

Olaf
Meteo Roerstreek

Succes,Frans

LOL!
Leest lekker weg, Frans!
Door Eckie76
Snarf2000 schrijft:
Heb van meerdere leden een ip adres doorgekregen van iemand die jullie shoutboxen vervuild.
We zijn er mee bezig om deze (HWA?) dader op te sporen. (Luc moet nog zoeken)
Hij zal op de hoogte worden gebracht van deze ongewenste acties.
Maar misschien leest hij dit ook en stopt hij/zij er nu ook mee.

Word vervolgd

Grt Frans

Je kan van mij ook nog een ip-adres krijgen, had weer zo'n lolbroek erin sinds gisteravond.

Ik ga overwegen om Remie's raad op te volgen en dat hele geval eraf te gooien.
Zullen de vaste bezoekers die vrijwillig hebben gedoneerd om de shoutbox pro versie mogelijk te maken echt niet leuk vinden.
Door Overijse
ps. Ik zie rare berichten hier van ene IVWIWBA.
Zie er uit als een spammer.

Is doorgegeven aan Luc en Frans. Thx voor de melding.

Grtz
Kris
Door Rinus
Ook in mijn shoutbox hetzelfde bericht.

Ik shout alleen bij mensen die ook bij mij shouten!
Wie zou zoiets toch doen?

mvg, Rinus
Door Eckie76
Het moet verdomme echt niet gekker worden!
Word ik nu ook al per PM beticht dat IK op andermans sites zit te schreeuwen in shoutboxen! Nota bene door mensen die ik niet eens ken!

Wat een stel zielige kneuzen lopen hier rond!

Ik ben er nu echt helemaal klaar mee en wens dat mijn account hier op HWA per direct wordt verwijderd!

Jammer voor alle goedwillenden, maar het is genoeg geweest. Dit is echt afgedaald tot een zwaar bedenkelijk niveau, en het heeft mij echt alle zin ontnomen om met het weer bezig te zijn!

Hang er maar een slot op en verwijder mijn account per direct a.u.b!
Door Overijse
Terug een schitterende discussie die heel wat teweeg brengt. Ken er wel een paar die deze techniek gebruiken en niet alleen op shoutboxen.

Bestekes als dat de wijze is dat jullie bezoekersaantallen willen laten stijgen, stop dan met jullie websites en ga met legoblokskes spelen.

1. Ip's bannen, pfffff ==> proxies genoeg, dus doe de moeite niet
2. Bannen op naam ==> namen genoeg, dus doe de moeite niet
3. Woorden blokken ==> woorden genoeg, dus doe de moeite niet

Smijt die shoutbox weg en zet een twitterlist op je site, zo beslis je zelf wie mee in discussie kan en mag.

Voor die eikels die in de achtergrond nu elkaar zijn aan het opnaaien van jij dit, jij dat, of anoniem op andermans site bezig zijn.

Eerst handje op het hoofd leggen, kijken wie eronder staat en dan elkaar opnaaien wel zien dat je niet zelf genaaid wordt.

Mvg
Kris