Ok Luc,
Ik begon al te twijfelen. Dat mijn metingen niet overeenkomen met de omliggende stations kon ik enigszins begrijpen. maar als de waarde 0 is en cumulatief ook 0 en de waarde is T dan ben ik even buiten beeld, of er moet nog een 3e dimensie zijn die daar een rol in speelt.
Ga je er van uit dat de regenmeteropnemer iedere avond om 22:00 uur een actie onderneemt en dus niet op vakantie kan, En op een plaats moet wonen die belangrijk is.
Of een regenmeteropnemer. welke iedere 5 minuten zijn data spui't "soms niet, en niet cumulatief" maar als de data er is, kan of mag je die niet vergelijken met de data die andere stations sturen en waarderen als T als deze niet gelijk zijn.
Als het hier niet regent en daar ook niet kan het nooit T zijn.
Wat belangrijk is, De radar meet regen. Waar valt het, en waar niet.
Waar het valt weten "WIJ" , hebben "WIJ" gemeten. Maar waarom valt het hier en niet daar. Dat mogen zij proberen op te lossen. En is geen kattepies.
Je kan niet de gemeten radar waarden loslaten in de toekomst en gewoon doorschuiven, wat ik zie. Maar beelden in de toekomst die rekening houden met de windrichting zie ik nog niet.
Ik mag aannemen dat er per station ongeacht waar dit ook is, relatief goed gemeten wordt. kijk ik niet of er 0,2 mm of 0,4 mm gemeten is, de regen is geland. en daar zal op gerekend moeten worden.
Als dit niet realiseerbaar is, is het een verloren project absoluut meten en doorgeven van data is voor de amateur niet weggelegd.
Groeten Nol
www.mneteoeersel.nl