Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
In de kwaliteitsrapportages door de dataprofeet software zijn enkele verbeteringen doorgevoerd. Deze rapportages over juni zijn zojuist beschikbaar gekomen. Zie hieronder de info van Witteveen+Bos over de nieuwe kwaliteitsrapporten:

De kwaliteitsrapportage voor de maand juni zijn gereed. De kwaliteitsrapportage is verbeterd op de volgende punten:
- naast de gevalideerde reeks wordt ook de cumulatieve reeks terug geleverd;
- de cumulatieve reeks is op het eerste blad weergegeven in een grafiek;
- voorheen kregen bij het genereren van de kwaliteitsrapportage enkele metingen geen kwaliteitslabel. De software is op dit punt verbeterd, en het probleem is verholpen.

In de validatie zelf is de lengte aangepast van het meetinterval waarop wordt getoetst. Een tijdsinterval tot en met 60 minuten wordt geaccepteerd. Pas als het meer is, wordt het label 'N' toegekend. Deze wijziging zal pas in de rapportage van juli 2013 merkbaar zijn.

Bij de analyse van de kwaliteitsbeoordeling over de maand juni is gebleken dat relatief vaak het label T (= twijfelachtig) wordt toegekend, terwijl de metingen op het oog niet veel lijken af te wijken van omliggende stations. Mogelijke oorzaken zijn droog weer, de kortere periode waarover stations worden vergeleken, of een te streng criterium. Voor de volgende revisie van de datavalidatie (voor 1 september) zoeken we uit wat precies de oorzaak is en of de toekenning van het label "twijfelachtig" terecht is.
Door nolversteeg
Ok Luc,

Ik begon al te twijfelen. Dat mijn metingen niet overeenkomen met de omliggende stations kon ik enigszins begrijpen. maar als de waarde 0 is en cumulatief ook 0 en de waarde is T dan ben ik even buiten beeld, of er moet nog een 3e dimensie zijn die daar een rol in speelt.

Ga je er van uit dat de regenmeteropnemer iedere avond om 22:00 uur een actie onderneemt en dus niet op vakantie kan, En op een plaats moet wonen die belangrijk is.

Of een regenmeteropnemer. welke iedere 5 minuten zijn data spui't "soms niet, en niet cumulatief" maar als de data er is, kan of mag je die niet vergelijken met de data die andere stations sturen en waarderen als T als deze niet gelijk zijn.

Als het hier niet regent en daar ook niet kan het nooit T zijn.

Wat belangrijk is, De radar meet regen. Waar valt het, en waar niet.
Waar het valt weten "WIJ" , hebben "WIJ" gemeten. Maar waarom valt het hier en niet daar. Dat mogen zij proberen op te lossen. En is geen kattepies.

Je kan niet de gemeten radar waarden loslaten in de toekomst en gewoon doorschuiven, wat ik zie. Maar beelden in de toekomst die rekening houden met de windrichting zie ik nog niet.

Ik mag aannemen dat er per station ongeacht waar dit ook is, relatief goed gemeten wordt. kijk ik niet of er 0,2 mm of 0,4 mm gemeten is, de regen is geland. en daar zal op gerekend moeten worden.

Als dit niet realiseerbaar is, is het een verloren project absoluut meten en doorgeven van data is voor de amateur niet weggelegd.

Groeten Nol
www.mneteoeersel.nl
Door Luc
Momenteel is er een storing met (het verwerken van) de radarbeelden van Jabekke. Dat was afgelopen woensdag ook zichtbaar. Het oplossen daarvan is niet eenvoudig. Daarom hebben we in overleg met HydroLogic besloten om de radaranimatie uit de proeftuin vandaag al stop te zetten.

Omdat het de komende week waarschijnlijk droog blijft, heeft iedereen voldoende tijd om de eigen website hierop aan te passen.

De radaranimatie zoals klanten van HydroLogic deze krijgen, kan helaas pas na de zomervakantie beschikbaar komen voor ons. De server waar die op draait, is niet geschikt voor 'massa verkeer' als die ook door onze websites opgeroepen wordt. Daar moet de infrastructuur voor aangepast worden. In verband met vakanties is dit niet heel snel te regelen.

Mvgr,
Luc
Door Wietse
Vandaag al stop zetten? Dan moet ik wel heel snel een update indienen voor o.a. m'n applicatie. Daarnaast heb ik verder nog niet gereageerd op de verdere ontwikkelingen, dit doordat ik er nog geen tijd voor heb gehad. Ik ga me er nog in verdiepen!
Door Luc
Wietse schrijft:
Vandaag al stop zetten? Dan moet ik wel heel snel een update indienen voor o.a. m'n applicatie. Daarnaast heb ik verder nog niet gereageerd op de verdere ontwikkelingen, dit doordat ik er nog geen tijd voor heb gehad. Ik ga me er nog in verdiepen!
Ik begrijp dat dit wat impact heeft. Omdat er een droge periode is aangebroken, hebben we als weeramateurs wat meer tijd om dingen aan te passen.
Door Luc
Oebele schrijft:
Hallo Luc,

Is er al iets bekend of en wanneer de radarbeelden weer beschikbaar komen?

Groet,
Oebele
Nee, ik heb daar de afgelopen weken geen contact meer over gehad. Ik ga begin volgende week contact opnemen met Hydrologic.

Gr,
Luc
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7