Algemeen forum voor discussie over de website
Door Waling
Heb de volgende browsers geprobeerd:
Opera: 9.61
IE: 7.06
FF: 3.04
allemaal met een schermresolutie van 1280 x 960
Alle drie werken perfect.
Dus denk ik aan instellingen van de browser als er mensen zijn bij wie het niet goed werkt.

Waling
Door Luc
Het probleem doet zich voor met Firefox, op een resolutie van 1024x768. Bij andere browsers en bij FF met een hogere resolutie treedt het probleem niet op.

Ik gebruik een imagemap om de links over de bolletjes te genereren. Het linkerblok met de extremen staat gedeeltelijk over het plaatje bij een resolutie van 1024px. In FF werkt de imagemap blijkbaar niet als deze niet bovenop ligt. Ik zal de pagina anders moeten indelen of opbouwen om dit probleem op te lossen. Ik zal daar later nogeens naar kijken.

Gr,
Luc
Door Weerstation Wijk
Luc schrijft:
Het probleem doet zich voor met Firefox, op een resolutie van 1024x768. Bij andere browsers en bij FF met een hogere resolutie treedt het probleem niet op.

Ik gebruik een imagemap om de links over de bolletjes te genereren. Het linkerblok met de extremen staat gedeeltelijk over het plaatje bij een resolutie van 1024px. In FF werkt de imagemap blijkbaar niet als deze niet bovenop ligt. Ik zal de pagina anders moeten indelen of opbouwen om dit probleem op te lossen. Ik zal daar later nogeens naar kijken.

Gr,
Luc

Hoi Luc,

Ik gebruik hier FF met een resolutie van 1680*1050 (breedbeeld monitor). Echter hier heb ik hetzelfde probleem. Globaal gezegd is alles links-onder den haag niet aan te klikken.

Heb hem nog even op 1280*960 gezet voor je, zelfde probleem.

Groeten

Theo
Door wsp
@Luc,

een idee, misschien lastig maar gewoon een vraag, is het ook mogelijk dat de station's die online zijn, langer dan een uur of zo of wat anders een groen bolletje kunnen krijgen en die offlline zijn, langer als een uur of zo een geel bolletje of zo.
is maar een vraag en geen moet natuurlijk, lijk me wel leuk, of alleen groen en offline wit.

Hoe denken jullie erover en vooral aan Luc is dit uitvoerbaar?
Door jorissynaeve
Gaat het dan niet onoverzichtelijk worden? Eerder een kleurenkaart lijkt mij.
Ik snap je opzet wel denk ik, maar zou het dan niet beter op te lossen zijn door alle offline-stations gewoon niet te tonen op het kaartje?
Door wsp
jorissynaeve schrijft:
Gaat het dan niet onoverzichtelijk worden? Eerder een kleurenkaart lijkt mij.
Ik snap je opzet wel denk ik, maar zou het dan niet beter op te lossen zijn door alle offline-stations gewoon niet te tonen op het kaartje?

Ja dat klopt ook weer, daar moet ik je 100% gelijk ingeven ;-)
Dat is inderdaad gemakkelijker en inderdaad duidelijker.
Maar het idee van Online en Offline deel je wel met mij?

B)
Door jango
maar laat dan eerst het kaartje een paar maten groter worden zodat alle bolletjes ook helemaal in beeld komen nu lijkt het meer op een mierenhoop het overzicht is toch helemaal zoek

misschien kunnen de extremen wel op een ander pagina of op een andere manier op de startpagina zodat er meer ruimte komt voor het kaartje

is het niet mogelijk om het frame breder te benutten bijna 1 derde deel van het scherm is blauw

Het probleem met Firefox en de bolletjes doet zich ook voor bij 1280x960 en ook bij 1280x1024

grt Jan
Door jorissynaeve
Voor mij blijft het eerlijk gezegd gelijk. Ik stoor me er niet aan of de offline stations er nu bij staan of niet. Ik had daar wel nog niet bij stil gestaan en het lijkt mij wel een goed idee.
Door Luc
wsp schrijft:
@Luc,

een idee, misschien lastig maar gewoon een vraag, is het ook mogelijk dat de station's die online zijn, langer dan een uur of zo of wat anders een groen bolletje kunnen krijgen en die offlline zijn, langer als een uur of zo een geel bolletje of zo.
is maar een vraag en geen moet natuurlijk, lijk me wel leuk, of alleen groen en offline wit.

Extra kleuren bolletjes zie ik niet zitten. Ik krijg nu al regelmatig vragen waarom er rode en blauwe bolletjes ingetekend staan. Met groene bolletjes wordt het niet duidelijker voor de bezoeker.

Ik ben het wel eens met Jango om de homepage eens onderhanden te nemen. Als iemand een idee heeft voor een opzet, dan post maar een screenshot. Ik wil wel graag de extremen op de homepage houden en ook het (temperatuur) kaartje.
Door petergroeneveld
Luc schrijft:
wsp schrijft:
@Luc,

Extra kleuren bolletjes zie ik niet zitten. Ik krijg nu al regelmatig vragen waarom er rode en blauwe bolletjes ingetekend staan. Met groene bolletjes wordt het niet duidelijker voor de bezoeker.

Ik ben het wel eens met Jango om de homepage eens onderhanden te nemen. Als iemand een idee heeft voor een opzet, dan post maar een screenshot. Ik wil wel graag de extremen op de homepage houden en ook het (temperatuur) kaartje.

Hello everybody,

De mensen die online zijn zou je ze misschien met naam op het forum startscherm kunnen weergeven.

Wat betreft de homepagina zou voor mij het kaartje wat groter mogen zodat stations die naast c.q. op elkaar liggen beter aanklikbaar worden, eventueel een zoomfuntie of vergrootglasfunctie kunnen hiervoor gebruikt worden. Eventueel kan er dan ook een legenda met de betekenis van de kleuren erbij geplaatst worden.

Mvg,
Peter.