Algemeen forum voor discussie over de website
Door L Schotanus
#66598
Ben het niet met je eens, als ik op de link kijk zijn een behoorlijk aantal met een regenmeter, en windmeters komen er ook steeds meer bij
Door WSParkstad
#66600
Nou laat ik het zo zeggen, het is mooi spul echter de plaatsingen zijn vrij lastig ivm beugels en zo en denk ik dat velen niet de juiste methodes gebruiken om te meten.
Toevallig zit een straat verder dan mij ook een Netatmo station met regen en wind sensor en ja eerlijk gezegd als Meteogroup dit als juiste waardes beschouwd dan ben ik blij dat ik geen gebruik meer ervan maak.

De meeste van ons gebruiken toch de gegevens die KNMI aangeeft en zo niet dan zitten ze er niet zoveel ernaast.
Met de Netatmo bereik je meer gebruikers die het buiten plaatsen en het goed vinden en hoe de wind en regenmeter staan zal ze niet interesseren, denk ik.
Ik neem het voorbeeld van de Netatmo gebruiker een straat verder.

Blijf het ook een vreemd verhaal vinden dat ze een groep pakken waarbij ik veel ? plaats wat betreft plaatsingen sensoren.

Wat mij ook opviel is de regenmeter, niet winter geschikt.... klopt dan hebben we ook geen neerslag, in de winter sneeuwt het namelijk......

Het is en blijft jammer dat een mooie voorspelling met behulp van HWA van eigen bodem verdwijnt, daar blijf ik bij en ja die gegevens wat ze verzamelen met behulp van Netatmo zet ik veel ? bij en wens ze veel succes.

Marcel.
Door pb2rdf
#66601
L Schotanus schrijft:
Ben het niet met je eens, als ik op de link kijk zijn een behoorlijk aantal met een regenmeter, en windmeters komen er ook steeds meer bij


Je hebt gelijk, even niet goed gekeken.
Zie wel dat de luchtdrukwaardes in mb worden aangegeven, ipv hPa.

grtn, Peter
Door wvdkuil
#66602
pb2rdf schrijft:
L Schotanus schrijft:
Ben het niet met je eens, als ik op de link kijk zijn een behoorlijk aantal met een regenmeter, en windmeters komen er ook steeds meer bij


Je hebt gelijk, even niet goed gekeken.
Zie wel dat de luchtdrukwaardes in mb worden aangegeven, ipv hPa.

grtn, Peter

Gelukkig zijn voor luchtdruk hPa en mb identiek, een andere naam voor dezelfde eenheid.
Net zoals mm en l/m2 (liter per vierkante meter) voor regen.

Wim
Door pb2rdf
#66603
wvdkuil schrijft:
pb2rdf schrijft:
L Schotanus schrijft:
Ben het niet met je eens, als ik op de link kijk zijn een behoorlijk aantal met een regenmeter, en windmeters komen er ook steeds meer bij


Je hebt gelijk, even niet goed gekeken.
Zie wel dat de luchtdrukwaardes in mb worden aangegeven, ipv hPa.

grtn, Peter

Gelukkig zijn voor luchtdruk hPa en mb identiek, een andere naam voor dezelfde eenheid.
Net zoals mm en l/m2 (liter per vierkante meter) voor regen.

Wim


Wim, dat weet ik, ik ben bekend met het metrieke stelsel.

Maar als weeramateur, weer-geïnteresseerde wil je toch graag de huidige standaarden gebruiken ?
Door nitrx
#66604
Van de Netatmo stations mogen ze wel minimaal 1 tot 2 graden celsius aftrekken die zijn doorgaans slecht afgeschermd scheelt hier in de buurt gauw 1 a 2 graden
Door T.J.
#66605
Het is jammer dat de samenwerking wordt beëindigd, er zijn immers vele weerstations bij het HWA aangesloten, deze data ongebruikt te laten is heel erg jammer.
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen andere organisatie is die deze data wil benutten.
De vele weeramateurs doen immers hun best om de waarden zo precies mogelijk te meten.
Er is vast wel een organisatie die dit wil benutten.
Blijft natuurlijk de vraag welke?

We hebben nog even tijd om hier verder over te discussiëren.

Gr. Tjeerd
Door jango
#66609
We doen net alsof de wereld vergaat nu de samenwerking met Meteogroup (MC) stopt.

Enerzijds kan ik wel voorstellen waarom zij dit besluit hebben genomen.
HWA bracht hen alleen maar data van Nederland en België.
Met de overstap naar Netatmo kunnen zij de hele wereld aan.
Wat betreft het uitschot van foute of onwerkelijke data die is heel makkelijk uit te filteren.
Vele zullen ook nog wel weten dat bij de start van deze samenwerking nog al wat problemen zijn geweest.
En is de verwachting die zij aanleveren wel zo goed?

Ik gebruik op mijn site de verwachting van WxSim en Yr.no.
Kreeg reactie`s van bezoekers als ik problemen had met WxSim en deze had vervangen door die van Meteogroup.
En dan mag ik er bij zeggen dat de verwachting van WxSim zeker niet onder doet aan die van Meteogroup een zwaar betaalde professionele organisatie.

Overal zal het voor kunnen komen dat data onjuist is door verkeerde opstelling van de apparatuur.

Alsof de stations van HWA wel allemaal deugdelijke data aanleveren?
Waarom moet er zoveel gemodereerd worden?

Gelukkig levert een overgroot deel wel zeer goede data.

Maar van sommige vraag ik me af waarom zij data aanleveren.
Een meetverschil van 5 graden ( over het gemiddelde van alle buur station incl. je eigen) is in de huidige weersituatie echt enorm veel.
Stel je dit punt ter discussie op het forum krijg vooral reactie van deelnemers die het wel goed doen.
Maar waarvoor bedoeld, zijn dan ook vaak niet thuis.

Dus;
Laten we eerst onze eigen keuken op orde maken alvorens we oordelen hoe een andere moet worden ingericht.

Grtz, Jan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9