Algemeen forum voor discussie over de website
Ik weet niet welke meteobridge jij gebruikt, de pro of de normale.
Ik gebruik de normale en tevens een eigen aangepaste http upload regel met voor de trends [th1temp-delta60.1:--] en [thb0seapress-delta60:--]
En ik heb geen problemen met uploaden.

Succes Tjeerd
Hallo Piet.

Nog 1 tip vwb. je uploadfile.
Er staan in je template file 2 tags met selector val60, verander deze eens naar selector delta60 en je krijgt de trendwaarde correct in je template.
Na wijzigen je template file opslaan en meteobridge je template file opnieuw laten inlezen (reload template)

Succes Tjeerd
Door mandersp
T.J. schrijft:
Hallo Piet.

Nog 1 tip vwb. je uploadfile.
Er staan in je template file 2 tags met selector val60, verander deze eens naar selector delta60 en je krijgt de trendwaarde correct in je template.
Na wijzigen je template file opslaan en meteobridge je template file opnieuw laten inlezen (reload template)

Succes Tjeerd

Dit snap ik niet Tjeerd.
Hoe moet ik dat dan doen en welke code moet er als regel dan staan???
Hallo Piet.

Meteobridge leest een template bestand, verwerkt deze en upload de data dan naar een door jou bepaalde locatie.
Het geuploade bestand bevat gegevens met waarden.
Het template bestand bevat de tags welke worden gebruikt.
Een voorbeeld van een tag is [th1temp-act.1:--] dit is temperatuur sensor 1, act staat voor actuele waarde, de .1 geeft aan 1 decimaal achter de komma en de :-- bepaalt de vervangingswaarde indien de waarde ontbreekt worden -- weergegeven.
In het template bestand staan 2 waarden met val60 (is de waarde van 60 minuten geleden).
Dit zijn [th0temp-val60:--] en [thb0seapress-val60:--] deze veranderen naar:
[th0temp-delta60:--] en [thb0seapress-delta60:--]
Je kunt je templatebestand vinden in meteobridge, tabblad services en dan bij je ftp service te kijken in het vak template URL, bijv. www.xxxxxxxx.nl/scriptsMB/mb_brian.txt
Je past dit bestand even aan (wel eerst een back up maken in het geval er iets mis gaat)
vervolgens opslaan en meteobridge de template opnieuw in laten lezen door op reload template te drukken.
Het vak: path (file), geeft aan waar meteobridge het "ingevulde" bestand plaatst bijv.
www.xxxxxxxx.nl/uploadMB/mb_brian.txt
Dit bestand kun je noemen zoals je wilt echter de template leest dit bestand en de locatie en naam dienen correct in de settings file te staan.
Dit is bij jou goed dus je hoeft hier niets aan te veranderen.

Meer informatie over templates voor meteobridge is te vinden op http://meteobridge.com/wiki/index.php/Templates

Succes Tjeerd