De volgende tekst is alleen maar als een analyse bedoeld, zonder enig waarde-oordeel of commentaar op de gang van zaken!
De database voor HWA-accounts is gevoelige materie, die je goed moet beheersen en die goed beveiligd moet worden, want anders krijg je ongelukken.
Beschikbaarheid/assistentie van de 'database-bouwer' (= Luc) is verstandig met het oog op echte calamiteiten.
De HWA-database kunnen aanpassen betekent m.i. de volgende eisen:
1) voor een
lokale mutatie van accounts door een 'helper', moet die 'helper' goed de structuur en bediening van de database kennen, en moeten duidelijke afspraken bestaan hoe om te gaan met info-uitwisselen, installatie, backup e.d.
Dat vraagt overleg en instructie.
2) voor een
online-toegang cq mutatie op afstand moet de 'database-bouwer' een eenvoudige, robuuste & veilige toegang maken voor opvragen en muteren.
En vóór toepassing/vrijgave moet die toegang maar beter heel goed getest worden.
3) als we Luc willen ontlasten, dan zullen zelfs met een mogelijkheid voor online-mutatie toch 'helpers' de database moeten kunnen onderhouden, en dan geldt weer 1)
Als ik de huidige situatie bekijk, dan lijkt me dat het probleem is, dat voor alle oplossingen ruim tijd en capaciteit wordt gevraagd van iemand (= Luc) die momenteel aan beide gebrek heeft.
Ook andere forums worstelen met dit probleem. Bijv. voor Cumulus-ondersteuning zag ik toevallig ook een
oproep voor een forum-administrator: kun je bijna een op een vertalen naar dit forum.
Als iemand hiervoor een eenvoudige & snelle oplossing ziet, die Luc minimaal belast, dan zijn we eruit ......