Algemeen forum voor discussie over de website
Door osjohn
#69310
Wat wil hij dan, poetswerk of wat houd dat onderhoud volgens hem dan in ??

Luc als ondernemer moet een keuze maken, of de site bijhouden of het
bijltje aan een ander geven.

John
Door Toulon7559
#69312
De volgende tekst is alleen maar als een analyse bedoeld, zonder enig waarde-oordeel of commentaar op de gang van zaken!

De database voor HWA-accounts is gevoelige materie, die je goed moet beheersen en die goed beveiligd moet worden, want anders krijg je ongelukken.
Beschikbaarheid/assistentie van de 'database-bouwer' (= Luc) is verstandig met het oog op echte calamiteiten.

De HWA-database kunnen aanpassen betekent m.i. de volgende eisen:
1) voor een lokale mutatie van accounts door een 'helper', moet die 'helper' goed de structuur en bediening van de database kennen, en moeten duidelijke afspraken bestaan hoe om te gaan met info-uitwisselen, installatie, backup e.d.
Dat vraagt overleg en instructie.
2) voor een online-toegang cq mutatie op afstand moet de 'database-bouwer' een eenvoudige, robuuste & veilige toegang maken voor opvragen en muteren.
En vóór toepassing/vrijgave moet die toegang maar beter heel goed getest worden.
3) als we Luc willen ontlasten, dan zullen zelfs met een mogelijkheid voor online-mutatie toch 'helpers' de database moeten kunnen onderhouden, en dan geldt weer 1)

Als ik de huidige situatie bekijk, dan lijkt me dat het probleem is, dat voor alle oplossingen ruim tijd en capaciteit wordt gevraagd van iemand (= Luc) die momenteel aan beide gebrek heeft.

Ook andere forums worstelen met dit probleem. Bijv. voor Cumulus-ondersteuning zag ik toevallig ook een oproep voor een forum-administrator: kun je bijna een op een vertalen naar dit forum.

Als iemand hiervoor een eenvoudige & snelle oplossing ziet, die Luc minimaal belast, dan zijn we eruit ......
Door jeroenzwart
#69313
Hallo iedereen,

10 maanden wachten, daar moet iets mis zijn gegaan. Weliswaar moet er vaak lang gewacht worden om een station toegevoegd te krijgen of (van locatie) te wijzigen, maar ik heb van Luc begrepen dat hij steeds een aantal aanvragen verzameld en om de zoveel tijd een aantal stations toevoegt (en/of wijzigt). Als ik naar de frequentie kijk waarin dit gebeurd, dan zit daar maximaal zo'n 2 maanden tussen. Dat is op zich best lang, maar als iedereen dat van te voren weet, is dat wellicht minder onoverkomelijk. Met 10 maanden lijkt dit station er steeds tussendoor geglipt te moeten zijn. Het is verder duidelijk dat het geen onwil van Luc is, maar dat hij - zoals al meerdere malen gemeld is - te weinig tijd heeft om dit frequenter uit te voeren. Ik snap verder goed dat hij e.e.a. wil verzamelen, omdat dat tijd scheelt.

Ik heb zelf toen ik 1,5 jaar geleden verhuisde van Milsbeek naar Siebengewald ook ervaren dat je soms veel geduld moet hebben en dat het bij de aanvrager dan lastig is om dat geduld te bewaren en om niet geïrriteerd te raken. Ik denk zodoende dat hier een aantal zaken spelen:

[ul][li]Als eerste dient denk ik uitgezocht te worden hoe het kan dat iemand 10 maanden zit te wachten en nog steeds niet is toegevoegd. Wat is hier gebeurd en hoe kan het voorkomen worden? Tevens is het lijkt mij zaak dat vanappeven z.s.m. wordt toegevoegd (ervan uitgaande dat zijn claim terecht is).[/li]
[li]Als het gaat om het wachten: mijn ervaring is dat het enige tijd (enkele weken tot laten we zeggen maximaal 2 maanden) op zich niet het probleem is. Het is vooral dat je niet weet waar je aan toe bent en dat je geen reactie op berichten krijgt wat het frustrerend maakt. Oplossing zou wellicht kunnen zijn dat een (speciale) moderator de nieuwe aanvragen "onder zijn/haar hoede" neemt, zodat de aanvrager respons op zijn/haar berichten krijgt en dat hij/zij op de hoogte gehouden kan worden op de stand van zaken.[/li]
[li]Ik ben het niet eens met eerdere meldingen dat Luc het stokje aan een ander dient over te dragen of de site zou moeten stoppen als hij er geen tijd voor heeft. Het is tenslotte zijn geesteskind en dat hoeft hem niet afgepakt te worden. Wij allen mogen blij zijn dat hij dit initiatief een kleine 10 jaar geleden heeft genomen! Wel vind ik dat Luc verantwoordelijk dient te nemen om negatieve geluiden aangaande de site serieus te nemen. Als mensen het gevoel krijgen niet serieus genomen te worden met het indienen van een aanvraag of het aankaarten van problemen m.b.t. de site dan schrikt dat mensen af en ontstaat er een negatieve spiraal van onvrede. Dat is niet leuk voor de mensen die erbij aangesloten zijn, maar ook niet voor Luc zelf. Ik denk dat er gekeken moet worden naar een workaround waarbij Luc wel zelf de stations kan blijven toevoegen/wijzigen, maar waarbij hij met andere zaken zoveel mogelijk wordt ontlast. Vooral het informeren van de mensen is daarbij denk ik een belangrijk punt.[/li][/ul]

Ik hoop dat voorgaande een bijdrage kan leveren om uit de negatieve spiraal te komen en ik ben benieuwd naar het standpunt van Luc zelf.

Groeten,

Jeroen
Door Luc
#69314
Allen,

Ik ben me er van bewust dat het vaak (veel) te lang duurt om een nieuw station toe te voegen. Omdat ik daarvoor handmatig database aanpassingen/controles moet doen, neemt dat relatief veel tijd in beslag. En bij tijdgebrek leidt dat tot uitstel.

Die procedure MOET ik verbeteren. Ik ben een tijdje terug begonnen om hier een formulier voor te maken, zodat ook moderators dit kunnen doen. Echter heb ik dat nog steeds niet kunnen afronden.

Als dit af is, dan is het voor mezelf, maar ook voor moderators mogelijk om eenvoudig nieuwe stations toe te voegen. Ik weet zeker dat dat een hoop ergernis en tijd scheelt.

Ik schat hier nog ca. 1 a 2 werkdagen fulltime voor nodig te hebben, zodat ik zeker weet dat alles goed gaat en er geen fouten optreden bij het toevoegen. Mijn streven is om dit binnen enkele weken af te ronden. maar ik kan niet beloven dat dit lukt.

Pas daarna kan ik de achterstand wegwerken.

PS: als het station na 10 maanden nog niet is verwerkt, dan is er waarschijnlijk iets misgegaan bij mijn administratie. Dan heb ik waarschijnlijk een mail onterecht gearchiveerd i.p.v in de todo gezet.

Gr,
Luc
Door jeroenzwart
#69315
Luc schrijft:
Allen,

Ik ben me er van bewust dat het vaak (veel) te lang duurt om een nieuw station toe te voegen. Omdat ik daarvoor handmatig database aanpassingen/controles moet doen, neemt dat relatief veel tijd in beslag. En bij tijdgebrek leidt dat tot uitstel.

Die procedure MOET ik verbeteren. Ik ben een tijdje terug begonnen om hier een formulier voor te maken, zodat ook moderators dit kunnen doen. Echter heb ik dat nog steeds niet kunnen afronden.

Als dit af is, dan is het voor mezelf, maar ook voor moderators mogelijk om eenvoudig nieuwe stations toe te voegen. Ik weet zeker dat dat een hoop ergernis en tijd scheelt.

Ik schat hier nog ca. 1 a 2 werkdagen fulltime voor nodig te hebben, zodat ik zeker weet dat alles goed gaat en er geen fouten optreden bij het toevoegen. Mijn streven is om dit binnen enkele weken af te ronden. maar ik kan niet beloven dat dit lukt.

Pas daarna kan ik de achterstand wegwerken.

PS: als het station na 10 maanden nog niet is verwerkt, dan is er waarschijnlijk iets misgegaan bij mijn administratie. Dan heb ik waarschijnlijk een mail onterecht gearchiveerd i.p.v in de todo gezet.

Gr,
Luc


Luc,

Bedankt voor je reactie. Goed om te lezen dat je er mee bezig bent, zodat daarmee straks stations sneller toegevoegd en/of gewijzigd kunnen worden. Daarmee is alle negativiteit van de baan lijkt me.;)
Wel nog een vraagje t.a.v. station van vanappeven: dus we kunnen er nu van uit gaan dat dit snel opgelost gaat worden voor dit station?

Groet, Jeroen