Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteo Simpelveld
Wietse schrijft:
Hallo allemaal,

Ik ga vanaf nu bijhouden wat de verwachte waarden zijn en wat het is uitgekomen. Wat ik wel heb begrepen is dat vanaf binnenkort de MOS verwachting misschien ook wordt nagekeken door een meteoroloog van Meteo Consult, hierdoor is de verwachting niet om 09:45 en 21:45 's avonds beschikbaar maar een uur later.
Verder ben ik opzich aqua uiterlijk en gegevens heel tevreden over mijn MOS verwachting. Ook dankzij Joris van Weerstation Gent-Dampoort, die me heeft geholpen met de XML van de MOS verwachting.

@WSP: Dit zijn gewoon de gegevens van Weathernews.nl, maar dan in NOS style.

Vindt je he verschil bij jouw niet groot? MC geeft 5 graden en jij hebt vandaag op dit moment 7,8 graden gemeten?

Groet Bert
Door Wietse
Meteo Simpelveld schrijft:
Wietse schrijft:
Hallo allemaal,

Ik ga vanaf nu bijhouden wat de verwachte waarden zijn en wat het is uitgekomen. Wat ik wel heb begrepen is dat vanaf binnenkort de MOS verwachting misschien ook wordt nagekeken door een meteoroloog van Meteo Consult, hierdoor is de verwachting niet om 09:45 en 21:45 's avonds beschikbaar maar een uur later.
Verder ben ik opzich aqua uiterlijk en gegevens heel tevreden over mijn MOS verwachting. Ook dankzij Joris van Weerstation Gent-Dampoort, die me heeft geholpen met de XML van de MOS verwachting.

@WSP: Dit zijn gewoon de gegevens van Weathernews.nl, maar dan in NOS style.

Vindt je he verschil bij jouw niet groot? MC geeft 5 graden en jij hebt vandaag op dit moment 7,8 graden gemeten?

Groet Bert

Ja, vandaag wel. Ik had er ook al naar gekeken. Gisteren was het wel weer goed, verwacht 6 graden, gemeten 6,3 graden.
Door Christian
Het kan wel zo zijn dat er nu veel commentaar is, maar Luc en Meteo Consult zijn, zoals ik (en Wietse ook) al begreep, bezig met overleg voor een door een meteoroloog bijgewerkte MOS-verwachting. Ik denk dat we beter op die uitslag kunnen wachten dan het "het is niet goed"-verhaal steeds te blijven herhalen?
Door wsp
Christian schrijft:
Het kan wel zo zijn dat er nu veel commentaar is, maar Luc en Meteo Consult zijn, zoals ik (en Wietse ook) al begreep, bezig met overleg voor een door een meteoroloog bijgewerkte MOS-verwachting. Ik denk dat we beter op die uitslag kunnen wachten dan het "het is niet goed"-verhaal steeds te blijven herhalen?

Daar heb je wel gelijk in, maar mensen moet je wakker houden en het moet niet in de doof pot komen, ik zie dit gewoon als debriefing.
Als niemand wat schrijft is het net alsof het goed is en dat is het nog niet en zo als vaker, van de heren waar we het antwoord van moeten krijgen die het precies weten van hoe en wat lees je niks van, dat stoort mij toch wel een beetje.
Door Christian
Klopt, maar ik heb dit de afgelopen dagen al vaak langs zien komen, zo nu en dan wordt het af en toe iets te veel. Inderdaad, het is positieve kritiek, maar onthoud ook dat Luc in zijn eentje de hele website bijhoudt en dus niet alles meteen kan oplossen/aanpassen/bespreken...
Door wsp
Christian schrijft:
Klopt, maar ik heb dit de afgelopen dagen al vaak langs zien komen, zo nu en dan wordt het af en toe iets te veel. Inderdaad, het is positieve kritiek, maar onthoud ook dat Luc in zijn eentje de hele website bijhoudt en dus niet alles meteen kan oplossen/aanpassen/bespreken...

Kleine mededeling van Luc of van MC heeft wondere verricht op het forum.
Maar zal er niet meer over zeuren, misschien is die twee weken dat ik het test wel te kort, daar hebben jullie welgelijk in, maar ben een ongeduldig mens, niet goed te praten, maar leuke dingen hou ik wel van en dan heb ik weinig geduld tot dat het goed is, mijn nadeel.
Door Eckie76
De MOS-verwachting loopt bij mij erg nauwkeurig. Vooral tijdens de koude periode waarin we rond de 20 graden vorst kregen, liep de verwachting ontzettend goed in de pas met de realiteit. Ook bij de neerslag van afgelopen week kwamen de hoeveelheden erg goed overeen met de verwachting.

Ik heb zelf geen enkel idee hoe de MOS samengesteld wordt, op basis van welke techniek etc.
Door Christian
Conclusie is toch dat de verschillen per plaats groot en klein zijn... bij Olaf bijvoorbeeld kleine (tot geen) verschillen, en in Almelo enorme verschillen... nou ja, computers hebben het ook niet altijd bij het rechte eind, zeg ik maar zo :-)
Door Meteo Simpelveld
Wietse schrijft:
Zo enorm zijn die verschillen hier nog niet hoor. Ik ben zeer tevreden over mijn verwachting.

4 graden MC en gemeten 7,1 graden op dit moment vindt ik erg veel Wietze.

Groet Bert
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11