Algemeen forum voor discussie over de website
Door baroman
Beste allemaal

Ik kom natuurlijk weer als mosterd na de maaltijd, hebben deze grote verschillen alleen betrekking op draadloze weerstations? Of ook op bedrade stations.
Niet dat ik gek ben op de draden die netjes door buizen tegen de schutting lopen maar het draadloze stations laten soms wel eens een steekje vallen.
Dit bedoel ik niet negatief, maar er gaat nogal wat straling door de lucht en als de buurman ook een draadloos weerstation heeft dan kan ik mij goed voorstellen dan het eens mis kan gaan.
Ja weet de buurman dat je in een censorhut meten moet, deze gaat het alleen om de actuele temperatuur op dat moment.
Het is dus voor Luc en ons allen moeilijk om sommige parameters goed en eerlijk op deze site te krijgen.
Ja, en om iemand of een station niet op de site weer te geven vind ik nogal moeilijk want iedereen probeert eerlijk te meten, ook al hebben sommige daar de ruimte niet voor maar moeten wel de kans krijgen mee te mogen doen, en dit laatste is ook wel het geval.
Om stations met kleuren aan te geven hier ben ik wel een voorstander van (groen positief of betrouwbaar en rood negatief en onbetrouwbaar) of zoiets. (dit is al door een gebruiker aangegeven Weerstation Kaatsheuvel).
Maar goed ik vind dit en er zijn velen het met mij eens een geweldige site waar we met ons allen veel plezier en voldoening aan beleven en laten we dit zo houden.
En als er mensen zijn die niet serieus meten JA, Wie houdt wie voor de gek.
En vergeet niet, nu moet ik even oppassen dat ik het VWK niet paseer of tegen het verkeerde been schop, in al die tijd dat ik lid was van het VWK heb ik de weertuin van het KNMI nog nooit van dichtbij gezien of zelfs doorgelopen, we zaten alleen maar in die warme na een uur broeierige zaal vakantie kiekjes te kieken (kijken) en ik of wij hadden zoveel vragen over de instrumenten en de werking ervan dus Luc geweldig dat je dit zo heb geregeld en ik zal er ook zeker zijn.

Groeten Ronnie..
Waarnemingsstation Enschede west
Door Luc
Mike schrijft:
Ja oke, maar dan hoort er op het HWA te staan bij dat station dat zijn gegevens zoveel uur oud zijn of dat het station tijdelijk offline is.

Let wel ik wil niet wijzen naar het weerstation, maar het gaat mij erom dat HWA nu gegevens laat zien van een weerstation dat al dagen niet meer upload maar toch gewoon in de lijst met weerstations staat met oude gegevens.

Een uurtje achter lopen oke, maar geen 3 weken, dan moet HWA dit toch opmerken ;)

http://www.hetweeractueel.nl/weer/lelystad/actueel/
Ik heb het probleem onderzocht. Dit weerstation gebruikt weather display, terwijl ik had ingesteld dat weatherlink gebruikt wordt. Daardoor werd de data niet correct verwerkt, waardoor er niet gedetecteerd werd dat de data niet meer actueel is.

Ik heb dit zojuist aangepast en het lijkt nu goed te gaan.

Gr,
Luc
Door tjabine
Dat is mooi, ook weer opgelost.
Ik heb er ook nog één, Spijkenisse (waterland) heeft elke dag 5.4 mm neerslag.
Lijkt me ook niet normaal?

Gr Ron.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11