Algemeen forum voor discussie over de website
Door fotogw
Ook nog maar even reageren op de vragen, en ook meteen een paar vraagjes aan Luc;
A: Ja
B: Ja
C: Ja want wanneer weer online zijn de waarden ook weer zichtbaar. HWA moet (vandaar die A in de naam...) Actueel zijn! Waarden die 6 uur oud zijn vallen hier niet meet onder denk ik.

Overigens ben ik blij met de nieuwe indicaties --- en *** in de lijsten!

Ik hoop dat extreme, maar wél reële waarden nu niet te snel naar een ---status leiden. Hier op de Veluwe (Vaassen) meet ik in heldere nachten vaak zeer laag. Maar dat geldt ook voor bijvoorbeeld ws Vierhouten. Eerder heb ik al eens een uitleg van Luc gehad waarom een lage meting van mij niet in de extrementabel was opgenomen. Het was toen een te grote afwijking van het landelijke gemiddelde. (Herfst, warm aan zee, koud op land) Betekent dat nu dat in een vergelijkbare situatie je lage, maar reële waarde leidt tot een --- in de overzichten?

Gerhard
Door wslangerak
Misschien is het goed om nog een keer duidelijk te maken dat een temperatuurverschil van een graad of 2, 3 nooit tot een blokkering zal leiden. Als dat wel gebeurt, neem dan contact op met een moderator. Dat zijn namelijk ook gewoon mensen die fouten maken.

Als daarentegen 12 uur lang een rechte lijn in de temperatuur te zien is, of er is een afwijking van 8 graden, ja dan denk ik dat een blokkering terecht is. Daar zal niemand bezwaar tegen hebben.

Lees nog even het allereerste bericht van dit topic. Misschien dat dit een hoop frustratie wegneemt. Dát is onze bedoeling.

Als er iemand is - zoals Raymond - die meent ten onrechte nu (nog) geblokkeerd te zijn, geef het dan door. De datalevering meteen stopzetten is de weg van de minste weerstand.
Door wslangerak
useradema schrijft:
Is volgens mij gewoon een vermelding waard...

Volgens mij ook.
Staat op je beheerpagina dat je een reset om middernacht hebt? Als dat zo is, PM Luc dan even dan wordt het zo opgelost.
Door plasta
quote: De datalevering meteen stopzetten is de weg van de minste weerstand.

Op deze schaal data van gebruikers niet weergeven is natuurlijk de normaalste zaak van de wereld.......

Nogmaals, nooit een bericht van wie dan ook ontvangen. De grafieken in WDL geven inderdaad afwijkende temp aan, echter de gegevens die HWA krijgt, komen overeen met mijn weerstation en de WD-gegevens. Ook WDL-temp kloppen, alleen die grafieken van WDL dus niet. Ik meet op 3 verschillende plaatsen om mijn huis. De sensor die ik voor HWA gebruik, is de meest eerlijke en staat dus in de zon in een geventileerde behuizing. Typisch dat de lage waarden bij mij in de buurt overeen komen met mijn sensor die ik in de volle schaduw heb hangen. Ik heb altijd aangenomen dat juist dat niet de bedoeling is, temp meet je in de zon! Mijn waardes zijn nooit extreem afwijkend geweest, maar worden wel al een tijd geblokkeerd. Dit in tegenstelling tot dat wat er beweerd wordt (cp:Misschien is het goed om nog een keer duidelijk te maken dat een temperatuurverschil van een graad of 2, 3 nooit tot een blokkering zal leiden.
Willen jullie nu wel of geen weerstations in een stad met stadseffecten?
Te zot voor woorden, kijk eens hoeveel gegevens van weerstations er worden weg gestreept......

Raymond
Door wslangerak
wslangerak schrijft:
Misschien is het goed om nog een keer duidelijk te maken dat een temperatuurverschil van een graad of 2, 3 nooit tot een blokkering zal leiden. Als dat wel gebeurt, neem dan contact op met een moderator. Dat zijn namelijk ook gewoon mensen die fouten maken.

Als er iemand is - zoals Raymond - die meent ten onrechte nu (nog) geblokkeerd te zijn, geef het dan door.
De datalevering meteen stopzetten is de weg van de minste weerstand.

Raymond, als je mij citeert doe het dan graag volledig.

Voor mij is alleen zichtbaar dat er sinds 18 mei jl. een permanente uitsluiting van jouw temperatuur is. Als het al langere tijd zo is... sorry, maar dat kan ik niet zien.

Ik wil er nog één ding aan toevoegen en dat is dat ik het jammer vind dat je je niet eerder in deze discussie hebt gemengd, maar dat je nu wel een dermate uitgesproken mening hebt dat je per direct stopt. Maar goed, dat is jouw keuze.
Door SpeedyGJ
Dat komt meer door de nieuwe invoer van de lijst, de mensen schrikken hiervan, waarom weet ik niet maar bij elke blokkade wordt een bericht verzonden..nu zijn de stations die een eventuele blokkade hebben zichtbaar en dan zie je al snel dat je zelf ook een blokkade hebt.

1 ding snap ik niet: Ik heb een blokkade ingevoerd, bericht verzonden maar niks terug gekregen, in het begin stuur ik nog wel eens een berichtje voor de zekerheid maar ik ben niet van plan om bij ieder station achterna te lopen dus 1X zenden en klaar...geen bericht terug? Tja dan komt de blokkade er ook niet af.
Waarom mijn bericht naar jou (plasta) niet goed is gegaan weet ik niet en kan het ook niet uitzoeken helaas.

De temp hoor je inderdaad in de zon te meten, echter moet dit niet ten kosten gaan van de metingen, dus als je in de schaduw correcter kan meten waarom dat dan niet? Scheelt je hoop gedoe.

Indd jammer dat Plaza niet eerder mee aan is gekomen, echte kan het zijn dat die het misschien niet door had dat er een blokkade op de temp stond en dat die er nu achter komt vanwege de nieuwe invoer, voor als nog zullen we deze vragen voor de komende weken nog wel krijgen.
Ik raad iedereen aan die vragen hier over hebben bij de datamoderators te zijn, gewoon een PM en dan kijken we naar de oplossingen ivp gelijk geen data meer aanleveren etc.
Door BeArt
Beste HWA,

Ik vind dit ook allemaal een beetje vreemd gaan.

Wat mijn eigen station betreft zie ik ineens streepjes en sterretjes staan bij enkele van mijn gegevens.
En dan blijkt na lang zoeken dat men in deze discussie genaamd 'Bezem door bestand HWA stations", en wel op pagina 8 na een kort vraag /antwoordspelletje onder enkele leden heeft bepaald dat het anders moet.

Nu weet ik van niets en sta ik voor een voldongen feit. Daarbij krijg ook geen e-mail dat mijn data niet goed is, en kan daar dus ook niet op acteren. Meerdere mensen klagen hierover, dus lijkt ook een oud zeer dat HWA vele e-mail adressen niet kan bereiken weer de kop op te steken.

En natuurlijk ben ik het wel met de stelling eens dat betrouwbare informatie een hoge prioriteit heeft, maar waar leg je dan de grens? Welke referenties ga je gebruiken, en welke eisen ga je stellen en welke offset ga je gebruiken.

Daarnaast zou HWA zich eerst moeten verdiepen in wat ze nu eigenlijk willen bereiken met hun site. Wil je een leuke plaats zijn waar mensen met als hobby ‘Het weer’ hun gegevens kunnen laten tonen en vergelijken, en zo veel gasten de gelegenheid geven het plaatselijke weer kunnen volgen, of wil je het KNMI of Meteo Consult naar de kroon stoten.

Daar ligt ook het spanningsveld binnen de groep denk ik. De echte weeramateurs voelen zich toch kwalitatief gezien een beetje in hun werk aangetast door anderen die het meer voor de hobby doen, zoals ik. Wat niet wil zeggen dat die laatste groep ook niet streeft naar het hoogst haalbare.

Zou het niet mooier zijn om in plaats van de knuppel in het hoenderhok te gooien met uitsluitingen deze discussie in een open dialoog te voeren op een moment dat het geen vakantie is.

Ik denk daar ook graag in mee, en heb ook al wel wat ideeën.
Je zou een soort puntensysteem kunnen bedenken waarbij de kwaliteit van je informatie over een bepaalde tijd getoetst wordt en je bij ieder station een kwaliteitsgetal (bv 1 t/m10) geeft op de site.
Kom je onder een bepaalde nivo dan worden bijvoorbeeld je gegevens niet meer gebruikt voor de kaartjes, hoogst/laagst gemeten waarden en doorsturen naar Meteo Consult. Deze vorm is tevens een mooie trigger om mensen te motiveren om hun kwaliteit en stabiliteit van data te verbeteren. Zo vallen stations met frequente sterk afwijkend gegevens of die lange tijd uit de lucht zijn vanzelf door de mand.

Maar er zullen nog wel legio andere manieren zijn die heel wat vriendelijker zijn als de sterretjes en streepjes.

Mvrg BartM

ps graag hoor ik nog de reden van uitsluiting.
Door brugje
Onderstaand een idee welke ik al in een ander bericht op dit forum hebt geplaatst.

Waarom gaan we de stations niet in 3 klassen verdelen. Nieuwe stations in de C-klasse, alsmede de stations die vaak een hele tijd offline zijn.
Stations met 99% juiste data in de A-klasse en dan nog een tussen klasse de B-klasse.
In plaats van de kolom verberg offline stations de keuze wil je alleen de A-klasse, A+B, B, A+B+C of C. Voor de gegevens op de voorpagina maken we dan alleen gebruik van de gegevens van de A-klasse. Lever je veel of alleen goede data over een bepaalde tijd dan promoveer je, en gaat er een paar keer wat mis dan degradeer je een klasse.

Zo kan iedereen meedoen en kijken de echte profs alleen naar de A-klasse.

Jan
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 24