Algemeen forum voor discussie over de website
Door millingenweer
Hallo
Mijn voorkeur is dat het MOS plaatje zo moet blijven
het is gewoon Simpel maar Doeltreffend en
daar gaat het om eventueel met sneeuwkans

Vriendelijke Groeten
Arno
Door Luc
millingenweer schrijft:
Hallo
Mijn voorkeur is dat het MOS plaatje zo moet blijven
het is gewoon Simpel maar Doeltreffend en
daar gaat het om eventueel met sneeuwkans

Vriendelijke Groeten
Arno
Het ontwerp van het plaatje heb ik destijds samen met Meteo Consult opgesteld. Dat willen we ook niet gaan veranderen. De sneeuwkans komt alleen in de XML feed, niet in het MOS plaatje.

Met dezelfde techniek als Frans (Snarf2000) de console heeft nagebouwd van de Vantage Pro, is het ook mogelijk om de data van de MOS XML feed in een (eigen) plaatje te zetten. Misschien is dit een optie voor de wat doorgewinterde PHP techneuten... en mocht er echt een leuk ontwerp uitrollen dat voor iedereen bruikbaar is, dan wil ik wel overwegen om dat als MOSimage2 aan te bieden via HWA, zodat ook de niet PHP-ers dit kunnen gebruiken.

Gr,
Luc
Door Luc
Als er storingen zijn in de MOS verwachtingen, dan schakel ik z.s.m Meteo Consult in. Omdat ik op vakantie was, kon ik dat pas vandaag doen.

In het escalatie pad ben ik dus de 'zwakke schakel'. Dat is natuurlijk niet wenselijk. Daarom kunnen vanaf heden ook Thierry en Kees, de beide moderatoren, contact opnemen met Meteo Consult. We hebben dit onderling besproken en Thierry en Kees hebben al de contact gegevens van Meteo Consult ontvangen.

Mocht er een storing zijn in de MOS verwachting en ik reageer er niet snel genoeg op, dan is een PM naar Thierry en Kees ook een optie. Zij kunnen mij en Meteo Consult dan bereiken.

Uiteraard hopen we dat dit niet meer voorkomt en we onderzoeken een monitoring systeem, maar het is toch goed om een backup te hebben als er een storing voorkomt.

Gr,
Luc
Door etab
Luc schrijft:
[/quote]Het ontwerp van het plaatje heb ik destijds samen met Meteo Consult opgesteld. Dat willen we ook niet gaan veranderen. De sneeuwkans komt alleen in de XML feed, niet in het MOS plaatje.
[/quote]

Dat vindt ik niet zo mooi,
Dat betekent dat ik dus geen sneeuw verwachting krijg. ik gebruik de standaard mos.
Mijn upload is net zo veel waard als iemand die goed is in dat XMl gedoe.
Door Snarf2000
etab schrijft:

Dat vindt ik niet zo mooi,
Dat betekent dat ik dus geen sneeuw verwachting krijg. ik gebruik de standaard mos.
Mijn upload is net zo veel waard als iemand die goed is in dat XMl gedoe.

Als je iets verder leest, lees je onderstaande text van Luc.

Met dezelfde techniek als Frans (Snarf2000) de console heeft nagebouwd van de Vantage Pro, is het ook mogelijk om de data van de MOS XML feed in een (eigen) plaatje te zetten. Misschien is dit een optie voor de wat doorgewinterde PHP techneuten... en mocht er echt een leuk ontwerp uitrollen dat voor iedereen bruikbaar is, dan wil ik wel overwegen om dat als MOSimage2 aan te bieden via HWA, zodat ook de niet PHP-ers dit kunnen gebruiken.

Als ik iets meer tijd heb wil ik (of andere HWA-ers) er wel mee aan de slag gaan.

Geduld, de sneeuwvlokjes zijn nog niet in aantocht, en het blijft natuurlijk hobby. :)

Groetjes Frans
Door WSWijk
En weer problemen met de MOS?

Mos image staat weer op gisteravond 22.00 uur...
Dit keer zowel met de MOS image als via de XML...
XML staat op 22.55 uur...
Door CoenVS
Dag allen,

Er zijn op Meteo Consult netwerkproblemen waar veel producten en applicaties last van hebben.
Daaronder valt ook het proces voor jullie MOS verwachtingen.

Wel een probleem dus vandaag, maar niet gekoppeld aan de MOS zelf.

Ik meld me als het is opgelost.

Groeten,
Coen

Meteo Consult
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13