Algemeen forum voor discussie over de website
Door plasta
beste speedy,

kijk eens wat je hier schrijft (De temp hoor je inderdaad in de zon te meten, echter moet dit niet ten kosten gaan van de metingen, dus als je in de schaduw correcter kan meten waarom dat dan niet? Scheelt je hoop gedoe.)

Dit is toch een voorbeeld van verkeerd om denken.
Ik moet dus schaduw-metingen (die dus niet volgens de norm zijn) doorgeven, zodat ze niet te veel afwijken van een station dat waarschijnlijk in de schaduw meet?
Is dat correcter en hoe kom je aan de wijsheid dat deze gegevens correcter zouden zijn???? Het scheelt inderdaad gedoe..
Als dat jullie werkwijze is, een goede tip....stop met HWA, dat scheelt een hele hoop gedoe.
Door wslangerak
Het schijnt er niet in te willen dat HWA niet valt over een beperkt verschil in gemeten waarden met buurstations, maar dat een urenlange flatliner in de temp of overduidelijk foute metingen, zoals 120mm regen terwijl het in heel Nederland droog is geweest gewoon niet kunnen. Awekas accepteert dit bijvoorbeeld ook niet.

Daar gaat het om. En als je ten onrechte geblokkeerd bent, geef dan een gil. Dan wordt het opgelost.

Dat is onze werkwijze.
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Ik heb de discussie over de "bezem" gevolgd , en tot de conclusie gekomen dat ik geen *** of --- heb. maar dat kan altijd gebeuren .

Je bent afhankelijk van je meetapparatuur. waar je ze neerzet laat staan of hangen, dat is de hobby als er fouten aangegeven worden, of er komt geen data door, of je krijg een grijs veld dat er al geen uur geen data is , gaan de haren overeind, want dat wil je niet.

Dan kan je tot tien tellen en je afvragen wat doe ik fout ,of waar zit het probleem.
Is het de data transfer naar de site. of gaat er data naar toe die niet verwacht wordt.
Data transfer is op te lossen ,mits je regelmatig op de HWA site kijkt of er wel geen data aangeleverd wordt. Data die afwijkt van de standaard meetmethoden kan ook problemen veroorzaken (in de zon ,in de schaduw). "Gaan we niet digitaal" maar neem een kwik thermometer en leg die in de tuin op een tafel, zal die een waarde aangeven waar je niets mee kan , ook niet als je in de wei die tafel neerzet met dezelfde thermometer.
Wat je wil meten is de temperatuur van de lucht die langs de thermometer gaat hoe je dat doet is de hobby. en zal je je moeten laten leiden door andere hobby'ísten.
Als de data afwijkt laat dan de haren overeind komen en probeer de oorzaak daarvan te vinden. *** en --- is geen foute data maar data die afwijkt van hetgeen werwacht wordt en daar is over te praten .

Het medium HWA is een springplank waardoor we met onze data ,een weersvoorspelling kunnen laten maken voor de regio waar we wonen, maar dan wel met data waar ze mee kunnen werken.

Mij motto is doe het met plezier maak er iets van. We zijn uiteindelijk met meer dan 300 Meteo vrienden, die met de neus dezelfde richting moeten kijken.

Een heel verhaal maar gemeend.

Groeten Nol Versteeg
www.meteoeersel.nl
Door alex1972
Luc schrijft:
Bij de extremen wordt de temperatuur alleen getoond indien er gebruik wordt gemaakt van een weerhut (standaard, danwel eigen creatie). Indien een weeramateur heeft aangegeven dat er geen gebruik wordt gemaakt van een weerhut, dan wordt de temperatuur niet meegenomen bij de extremen en kaartjes.

In de lijst staan deze meldingen echter nog wel vermeld. Voor deze stations zal ik net als bij de neerslag ook *** gaan plaatsen. Dat wordt echter iets voor later/na het weekend. Vandaag weer eerst klussen.

Gr,
Luc

Ik heb sinds april jl. mijn temperatuursensor (in radiation shield van Davis) verplaatst van de schutting naar een centraler punt in de tuin.
Op de schutting had ik erg groot temperatuurverschil wanneer de zon erop scheen, en nu is dat verholpen door de verplaatsing naar midden van de tuin.
Als je dus mijn temperatuurdata terugkijkt, zie je dat er nu minimale verschillen zijn met stations uit de buurt.
Hopelijk kunnen de "---"-tekens van mijn station veranderd worden naar de actuele waardes. Alvast bedankt en hopelijk dat ik je zo genoeg geinformeerd hebt.
Groeten vanuit een regenachtig Ridderkerk-Drievliet.
Alex
Door tvg
Luc

In WSwin heb je de mogelijkheid om met de onderstaande tags altijd de waarde van de lopende dag aan gegeven.

RegenTag %rainday% (is la in gebruik)
Min-Wert aktueller Tag %curminmaxhour[1,0,x]%
Max-Wert aktueller Tag %curminmaxhour[2,0,x]%

Als deze tags worden opgenomen openweerdata_wswin.zip maakt het niet meer uit of er
wel of niet om 00:00 wordt gereset.

Groet
Theo
Door etab
Ik wordt nu ff pissig.

ik heb ook 3 --- staan bij mijn temp.

Ik ben een stadsstation en heb nu 17.0staan. om mij heen in 10 km staat 17.0 17.2 17.3 17.4 16.8 16.9

Wat is er niet betrouwbaar????????

Zo hoeft het van mij niet hoor en ik heb nooit mail van HW gehad!

Mijn meter staat op 2 meter in een huisje met lamellen met mooie lucht doorstroom.

Deze uitsluiting is onzin!!!!!
Door weerzoetermeer
Nou nou...kan er ook nog een beetje normaal gereageerd worden?

Op 17-02-2010 heb je een permanente uitsluiting gekregen. Aangezien hiervoor niets vreemd waargenomen is ga ik er vanuit dat dit in overleg is geweest met jou. Er is dus niet zoals normaal eerder vreemde waarde waargenomen.

Ik haal de uitsluiting eraf.

Gr.
Thierry
Door jango
plasta schrijft:

Nogmaals, nooit een bericht van wie dan ook ontvangen.

Raymond

Klopt je mail adres nog wel met dat uit het bestand van HWA.
Heb je na je aanmelding soms een nieuw adres en dat niet doorgevoerd in de gegevens van HWA.

Het is zo dat veel mail adressen ook na overstap gewoon actief blijven, waardoor vanuit HWA wel een bericht word verstuurd en dan niet word binnengehaald door je.

Ik heb na opzegging van abo. na 5 jaar nog steeds een actief mailadres van Ziggo(home).

grt. Jan
Door BeArt
Beste HWA,

Kan mijn uitsluiting er ook af?
Het kan zijn dat ie ook van enige maanden terug is op basis van piekwaarden op de windsnelheid.
Toen heb ik daarna veel moeite en tijd gestoken in de verbetering hiervan.
Mast 2 meter hoger gemaakt, zender verplaatst voor betere ontvangst.
Volgens mijn waarnemingen is ie nu veel beter en stabieler en valt niet meer weg.

Graag hoor ik of dit de reden is van afsluiting, zoniet waarom dan wel? Dan kan ik er misschien weer wat aan verbeteren.

Daarnaast, kan iemand nu vertellen welke criteria gehanteerd worden voor afsluiting?
Ergens moeten toch filters zijn ingebouwd die als triggers fungeren.
Inzage hierin kan alleen maar een extra trigger voor ons zijn om nog eens nauwlettend naar de eigen data te kijken.
Ook zie ik altijd bij de wind dat alle 3 parameters een uitsluiting hebben.
Kennelijk worden alle uitgesloten als 1 niet deugd.
Nu is er natuurlijk wel een relatie tussen die 3, maar om nu alle drie uit te sluiten lijkt me nog een mooi discussiepunt.

Mvrg BartM
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 24