Algemeen forum voor discussie over de website
Door weermaarssen
fotogw schrijft:
Complimenten terug aan Luc en de moderators voor deze fikse (maar noodzakelijke) klus!

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl

Ook ik wil me hierbij aansluiten . Na deze veegaktie komen we weer betrouwbaar over.

Groet, Louis
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden,

Eindelijk is de gevoelige snaar gevonden, wel met harde hand maar dat was noodzakelijk. Even schoon schip maken zodater weer station's bij hebben die al goede data leverden maar geblokkeerd werden door misverstanden.

Wordt niet boos. tel tot tien kijk waar evt het probleem zit, en stel vragen .wat er aan de hand kan zijn .

We hoeven niet te concureren met prof. stations, maar om data geloofwaardig te maken en na 2 jaar een voorspelling te kunnen doen met eigen data is de hobby.

Luc en Moderators en ook de meedenkers, bedankt dat er wat mensen wakker geworden zijn. Hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Groeten Nol Versteeg.
www.meteoeersel.nl
Door relin
Komt bij mij net de vraag op, hoe gaat HWA straks in de winterperiode om met de neerslagwaarden? In deze periode ga je m.i. aanzienlijke verschillen in meetwaarden krijgen i.v.m. verwarmde neerslagmeters en neerslagmeters die gaan registreren als bv sneeuw smelt.

Ik weet het het duurt nog even, de zomer moet nog komen ;) , maar ben wel benieuwd.

Groeten Remko
Door nolversteeg
Hallo Remko,

Ik denk dat dit ook valt onder het verhaal bezem, maar dan misschien melden in de stations gegevens dat de regenmeter verwarmd wordt of niet.

een klusje voor Luc erbij.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door alex1972
relin schrijft:
Komt bij mij net de vraag op, hoe gaat HWA straks in de winterperiode om met de neerslagwaarden? In deze periode ga je m.i. aanzienlijke verschillen in meetwaarden krijgen i.v.m. verwarmde neerslagmeters en neerslagmeters die gaan registreren als bv sneeuw smelt.

Ik weet het het duurt nog even, de zomer moet nog komen ;) , maar ben wel benieuwd.

Groeten Remko

dat is m.i. een goede vraag.
ik heb geen verwarmde neerslagmeter, dus bij mij gaat ie pas wat aangeven wanneer er smeltwater door valt.
Door nolversteeg
Hallo Remco en Alex,

Ik was te vlug, dit naar Luc toe ,want in de stationsgegevens staat een veld waar je aan kan geven of de regenmeter verwarmd is.

Daar kan dan rekening mee gehouden worden.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door SpeedyGJ
Ik denk dat we in de winter tijden niet al te streng moeten zijn qua de neerslag, want uiteraard zullen genoeg mensen zijn die geen verwarmde regenmeter hebben.
Door relin
nolversteeg schrijft:
Hallo Remco en Alex,

Ik was te vlug, dit naar Luc toe ,want in de stationsgegevens staat een veld waar je aan kan geven of de regenmeter verwarmd is.

Daar kan dan rekening mee gehouden worden.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl

Hoi Nol,

Dat is waar, had ik niet aan gedacht. Heb dat zelf notabene voor afgelopen winter ingevuld. Oke is dus geen probleem. Neem aan dat een moderator voor een eventuele uitsluiting hier inderdaad naar zal kijken.

Groeten Remko
Door Freeze
a) ja
b) ja
c) nee

hanszzz schrijft:
hihi ik heb mij van de week net aangemeld net alles 24/7 online ben benieuwd hoe betrouwbaar mijn gegevens en hoe lang als het duurt dat ik er tussen kom te staan.

grt hans

Heb geduld Hans! Ik heb me anderhalve week geleden aangemeld bij HWA en ik ben de eerst aan de beurt! :P

Hoop wel dat na deze "bezem-actie" men niet vergeet nieuwe weerstations toe te voegen.... ;)
Door Overijse
Misschien een idee om een Topic aan te maken waar de datamoderatoren in opgelijst staan en dit in de schijnwerpers te zetten. Op deze manier vindt iedereen snel terug wie ze kunnen contacteren ivm problemen.

Grtz
Kris
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 24