Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Hallo Moderator’s

Ik krijg deze link vandaag niet geopend.
Zijn er andere leden die dit probleem ook hebben?

De beheermodule is te vinden op http://www.hetweeractueel.nl/weer/beheer/.

Groet,
[url]Hans[/url]
Heb je toevallig firebug geinstalleerd? Firebug werkt namelijk niet goed samen met googlemaps. Daar heb ik ook geregeld last van omdat ik altijd met firefox werk i.c.m. firebug.... Dan is de oplossing ctrl-F5.

Gr,
Luc
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hoi Luc,

Nog bedankt voor de tip. het is mij gelukt om de beheermodule in te vullen.
Wanneer moeten de foto's binnen zijn?
Groet,
Hans
Door wthus
Luc schrijft:
Wordt een afscherming/weerhut bij de temperatuursensor gebruikt, en zo ja, welk type?
Hier staan een drietal opties waaronder "ja, standaard" en "ja, niet standaard" Worden hiermee alle afschermingen bedoelt, zowel schotelhutjes als grote weerhutten volgens officiële bouwtekeningen?
Met standaard wordt bedoeld de standaard afscherming die bij het weerstation zit. Bij de Vantage Pro zit de temperatuur sensor bijvoorbeeld in een schotelhut. Dat is dus een 'standaard' afscherming. Bij sommige weerstations is dit niet het geval. Indien er dan een eigen weerhut is gemaakt, dan kun je een korte beschrijving geven van de weerhut.

Is er actieve ventilatie?
Bedoelen jullie het bezit van een ventilator mee, of wordt er iets ander bedoelt?
Ja, met active ventilatie wordt bedoeld of er een ventilator in de weerhut aanwezig is om voor doorstroming te zorgen.

Is er een calibratie of correctie op de metingen toegepast?
optie ja/nee. De vraag is even wat jullie onder calibratie verstaan (certificaten, automatische aanpassing in de computer, aanpassing in computer achteraf, etc)
De vraagstelling is vrij algemeen bedoeld. Als je Ja aanklikt, krijg je een extra invoerveld om een kleine toelichting te geven. Het gaat wel om de actuele data die wordt aangeleverd, niet om aanpassingen/correcties achteraf. Die worden immers niet doorgestuurd naar HWA / KNMI.

Ten tweede wou ik nog vragen of het mogelijk is om data te wijzigen. Leuk voorbeeld van vandaag: VP2 mat een ruime 24,8 millimeter tegen een 27,9 millimeter die de Hellman regenmeter opving (over 20-20 uur, data VP2 wordt door WXdata (programma van Henk Lankamp) gecorrigeerd naar 20-20 uur). Ik krijg die VP2 meter maar niet goed afgesteld.
Hier hebben we wel over nagedacht. Op korte termijn is dit echter niet realiseerbaar. Het is wel de wens om deze mogelijkheid in de toekomst te onderzoeken.

Oke, duidelijk!

Kun je in VP2 wel aanpassings correcties toevoegen? Bijvoorbeeld aan de regenmeter als je de afwijking weet?
Door Luc
Oke, duidelijk!

Kun je in VP2 wel aanpassings correcties toevoegen? Bijvoorbeeld aan de regenmeter als je de afwijking weet?
Geen idee. (ben mijn nieuwe VP2 nog aan het installeren :cheer: ). Het schijnt in iedergeval mogelijk te zijn in sommige sofware pakketten om een correctie toe te passen (bijvoorbeeld in Weather Display). Ik heb daar geen ervaring mee. Wellicht even een vraag posten in een nieuw topic, om hier niet teveel off-topic te gaan.
Door osjohn
Onder de wip van de regenmeter van de Vantage zitten schroefjes om het kantelpunt af te stellen,en kan je daarom ook exact de regenopbrengsten calibreren.

Weatherlink is voor de Vantage geschreven en is niet in te stellen, andere software is wel in te stellen omdat die geschreven zijn voor div. ontvangers.

John
Door WinRAR.be
WeerStationWoerden schrijft:
als ik probeer mijn GPS locatie van het weerstation
in te voeren .
en op mijn huis klikt spring de ballon het weiland in
of krijg een melding dat ik buiten de locatie zit ??
de kaart gaaf oorspronkelijk aan dat ik midden in de stad zit … maar dat is niet zo

Hier nog een ander probleem.
Coördinaten van mijn weerstation zijn ook niet juist.
Maar hoeveel/hoe dikwijls ik ook klik in/op de kaart op de juiste plaats, die ballon blijft koppig op de verkeerde plaats staan.
Werkend met IE 7 onder Vista Ultimate...
Wat zou hier de oplossing zijn?
Door wthus
osjohn schrijft:
Onder de wip van de regenmeter van de Vantage zitten schroefjes om het kantelpunt af te stellen,en kan je daarom ook exact de regenopbrengsten calibreren.
Al eens getracht te doen, maar zonder resultaat.
Door whozee
In de console software kan je de diverse gemeten waardes corrigeren/kalibreren.
Zie de gebruiksaanwijzing van de VP2 console.
Door WeerStationWoerden
het werkt nu wel
werkt hier met vista Ultimate en IE 8
problem is hier opgelost
bedankt Luc

WinRAR.be schrijft:
WeerStationWoerden schrijft:
als ik probeer mijn GPS locatie van het weerstation
in te voeren .
en op mijn huis klikt spring de ballon het weiland in
of krijg een melding dat ik buiten de locatie zit ??
de kaart gaaf oorspronkelijk aan dat ik midden in de stad zit … maar dat is niet zo

Hier nog een ander probleem.
Coördinaten van mijn weerstation zijn ook niet juist.
Maar hoeveel/hoe dikwijls ik ook klik in/op de kaart op de juiste plaats, die ballon blijft koppig op de verkeerde plaats staan.
Werkend met IE 7 onder Vista Ultimate...
Wat zou hier de oplossing zijn?
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 22