Algemeen forum voor discussie over de website
Door etab
weerzoetermeer schrijft:
Nou nou...kan er ook nog een beetje normaal gereageerd worden?

Op 17-02-2010 heb je een permanente uitsluiting gekregen. Aangezien hiervoor niets vreemd waargenomen is ga ik er vanuit dat dit in overleg is geweest met jou. Er is dus niet zoals normaal eerder vreemde waarde waargenomen.

Ik haal de uitsluiting eraf.

Gr.
Thierry

Nou beste Thierry,
Het feit dat ik data aanlever is ook ten gunste van deze site.
Dus zie ik mijzelf niet als klant maar als leverancier.

Als je dan zaken aanpast die de hele wereld kan bekijken en je gegevens worden als onbetrouwbaar neergezet had ik het wel fijn gevonden als ik dat eerst gehoord had voordat dit werd doorgezet. De data waar je over praat is in begin 2010!!!!
EN ik heb niet gevraagd os mijn data eraf kon, maar of mij extremen eraf konden .

Nogmaals als je aanpassingen doet die invloed heeft op mijn aangeleverde gegevens, is het gewoon een fatsoens norm mij daarvan op de hoogte te brengen.

Door deze actie te ontplooien wordt ik feitelijk hier neergezet als onbetrouwbaar. EN dat is niet juist.

Dat jullie juiste data verwachten is prima, maar ik verwacht juist gebruik van mijn data.
Door nolversteeg
Hallo Eric,

Het is en blijft hobby, ik heb waarschijnlijk een kort lontje, maar bezig zijn met en je hobby moet plezier geven . anders moet je ermee stoppen, in welke vorm dan ook. Data aanleveren is een bijkomstigheid. Lezen en de formule volgen van een club die meer dan 300 hobyisten "herbergt" is een kunst die door de beheerder en de moderatoren van de site gestuurd wordt. Dus blijf data aanleveren en als er iets niet klopt, laat het dan weten. maar dan wel op de manier zoals het hoort.

Medehobbyist.
Nol Versteeg
Door wslangerak
etab schrijft:
EN ik heb niet gevraagd os mijn data eraf kon, maar of mij extremen eraf konden .

Dat is toen ook gebeurd, Eric. De tijdelijke of permanente uitsluiting (ban was zo negatief weet je nog?) was alleen voor de extremenpagina's. De aangeleverde gegevens zijn altijd zichtbaar gebleven op de lijsten en op de detailpagina van je station.
Door weerzoetermeer
EN ik heb niet gevraagd os mijn data eraf kon, maar of mij extremen eraf konden

Beste Etab,

JIJ hebt gevraagd of je extremen eraf konden. Dit is uitgevoerd. Je data is altijd blijven staan op de site tot enkele dagen geleden de boel is aangepast. Aangezien het je eigen verzoek was ligt de bal dan bij ons of bij jou om de blokkade weer op te heffen?

Gr.
Thierry
Door etab
Bij jullie!!!

ik heb om stoppen van doorgeven van EXTREMEN gevraagd.

Niet of jullie in de lijst met stations bij mijn normale temperatuur aan willen geven dat deze onbetrouwbaar is en daardoor niet meer tonen!!

Nu zal ik het wel allemaal niet begrijpen.
Maar als ik vraag of mijn extremen van de pagina mogen blijven. Dat heeft toch niks met het aanleveren van de gewone data te maken.

HWA verandert iets met als gevolg dat mijn normale temperatuur nu als onbetrouwbaar wordt aangegeven.
Dan lijkt mij dat je iemand dar even over informeert en dat aanpast?

Elke bezoeker ziet nu dat het station in Beverwijk geen temp heeft en dus zal dat iemand niet via HWA naar mijn site brengen. Daarnaast betekent het: Onbetrouwbare gegevens.
Dat komt dus door iets anders wat ik begin 2010 afspreek????

Dat er regels zijn is goed, dat er iets gebeurt aan betrouwbaarheid en continuiteit is ook goed. Maar wel even informeren dan.
Het is dat ik toevallig dit topic lees en eens naar mijn stand kijk op HWA, want ik doe dat niet elke week laat staan dag.

ik vindt dat bij wijzigingen je de leden moet informeren voor mijn part met een mailtje. Misschien ebn ik anders, maar ik lees dit forum niet elke dag

Verder is het inderdaad een hobby. maar mijn hobby : het weer en mijn site zie ik als één. Dus ook de zaken er om heen.
Ik vindt HWA erg nuttig voor mijn hobby. maar ik denk ook dat wij allemaal erg nuttig voor HWA zijn.

Nogmaals: Als er wijzigingen zijn die het naar buiten brengen van mijn data aantast cq verandert. Dan wil ik dat graag weten.
Zeg ik wel dat als ik dagen niet reageer ik snap dat men actie onderneemt.
Door weerzoetermeer
Nu zal ik het wel allemaal niet begrijpen.
Maar als ik vraag of mijn extremen van de pagina mogen blijven. Dat heeft toch niks met het aanleveren van de gewone data te maken.

Oke...normaal gesproken was de blokkade alleen voor de extremen pagina. Dit alles is onlangs aangepast. Je kan niet verwachten van de data moderators dat ze alle uitsluitingen onthouden, laat staan de reden waarvoor de uitsluiting was. Er ligt ook een stukje verantwoording bij de beheerders van de stations zelf.

HWA verandert iets met als gevolg dat mijn normale temperatuur nu als onbetrouwbaar wordt aangegeven.
Dan lijkt mij dat je iemand dar even over informeert en dat aanpast?

Ja, het was wellicht handiger geweest als iedereen een bericht hier over had gekregen maar helaas is dat niet zo.

Voor de rest wil ik het hier bij laten. Eventuele reactie graag via PM.

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
Uiteraard hadden de leden hier een bericht over moeten krijgen dat er op XX datum aantal wijzigingen worden doorgevoerd wat invloed kan hebben op de weergave van de gegevens.

Voor de rest is er niks om druk over te maken, je had een blokkade op de extremen pagina, zit je te hoog dan komt er een blokkade op en dat zal inderdaad ook weergeven worden op de overzicht pagina.
Ik vind het persoonlijk oer lelijk, maar als je dan kijkt naar het effect daarvan dan kan dit juist de mensen een zet geven om iets aan hun metingen te doen, komt op neer dat we elkaar juist dan weer helpen.

Ik vergelijk echter niet de temperatuur met het KNMI/MC etc, maar meer naar de omliggende stations, als je daar aantal graden vanaf wijkt dan is er een reden van blokkade en zal er contact met je worden opgenomen.

Maar goed genoeg hierover, wij doen ons werk meer kunnen we niet doen, en dat ik vanmiddag alle station ben langs gegaan is een vrijwillige bijdrage :)op deze manier krijg je een overzicht welke data er eventueel verkeerd is :)
Door Overijse
Om misverstanden in de toekomst te vermijden zal ik vanaf heden voor mezelf een bestand bijhouden van wie, wanneer, waarom en hoe gecontacteerd werd door mezelf als datamoderator ivm met uitsluitingen of bans.

@mijn collega datamoderatoren,
Indien er bij jullie ergens een vraag verschijnt ivm --- of *** waarvoor ik een actie heb ondernomen, heb alles bij de hand om te antwoorden.

Grtz
Kris
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 24