Algemeen forum voor discussie over de website
Door wsEpe
wvdkuil schrijft:
min/max in combinatie met kolomkleur wit = dag, donker = nacht

Toch nog even een vraag Wim over de vervanger van het HWA plaatje. Ook namens anderen. Je hebt nu min/max bij de dagen staan, maar na een bepaald uur ook max/min. Dus staat nacht van vandaag/morgen in de 2e kolom onder vandaag.
Ik begrijp dat je dat gedaan hebt om wat geweest is, niet meer te laten zien. Maar toch komt dat bij sommigen nog verwarrend over. Want de min van vandaag staat 'altijd' in de 1e kolom en de max van vandaag in de 2e. Nu lijkt het dat als er bijv. neerslag wordt voorspeld in de komende nacht en men niet goed leest, men er vanuit gaat dat het dus vanmiddag al valt. Want het staat in de 2e kolom..

Is er nog een mogelijkheid om de hele dag alleen een min/max te laten zien onder de dagen?? Bijv. met een optie daarvoor, zodat men de keuze heeft?
Door tinuz97
Wietse schrijft:
tinuz97 schrijft:
Hoi Luc, werkt het daarom niet goed bij mij?
http://www.weerstationberghem.nl/wxhwamos.php

Wat moet ik veranderen,al even geleden namelijk :blush:

Bij de nieuwe feed heb je veel meer variabelen, namelijk iedere 3 uur. Je zult dit dus in het script moeten aanpassen.

Ik gebruik het script op mijn normale website en mobiele website.
Op mijn mobiele website geef ik echter de weersverwachting per dag/nacht weer. Hier moet ik het script ook nog aanpassen.
Op de normale website heb ik inmiddels nuttig gebruik gemaakt van de 3-uurs feed. Zie hier.

Maar waar haal ik die plaatjes vandaan?
Het vorige script met plaatjes heb ik namelijk ook gekregen van iemand van hwa :P
Door Luc
Luc schrijft:
pdw112 schrijft:
Hoi Luc,

Kan jij dan met MC eens kijken waarom er tussen 3 en 6 een zonnetje komt te staan als de zon pas om 7:00 uur op komt.

Gr,
Arnaut
Ik speel de vraag door naar Meteo Consult... Ik kom erop terug zodra ik antwoord heb.

Gr,
Luc
Eindelijk duidelijkheid. De tijden in de feed zijn in UTC. Dat was bij mij niet bekend. Ik dacht dat de tijden al waren omgerekend naar onze tijdzone.

Dat betekent dat je er tijdens zomertijd 2 uur bij moet optellen. Dus het zonnetje bij 6u UTC hoort bij 8u in de morgen tijdens zomertijd. En dan is de zon inderdaad al opgekomen.

Conclusie:
De icoontjes zijn juist, maar er is weer werk voor de ontwikkelaars van de diverse scripts om de juiste tijden aan te geven!!!

Gr,
Luc
Door Wietse
Luc schrijft:
Luc schrijft:
pdw112 schrijft:
Hoi Luc,

Kan jij dan met MC eens kijken waarom er tussen 3 en 6 een zonnetje komt te staan als de zon pas om 7:00 uur op komt.

Gr,
Arnaut
Ik speel de vraag door naar Meteo Consult... Ik kom erop terug zodra ik antwoord heb.

Gr,
Luc
Eindelijk duidelijkheid. De tijden in de feed zijn in UTC. Dat was bij mij niet bekend. Ik dacht dat de tijden al waren omgerekend naar onze tijdzone.

Dat betekent dat je er tijdens zomertijd 2 uur bij moet optellen. Dus het zonnetje bij 6u UTC hoort bij 8u in de morgen tijdens zomertijd. En dan is de zon inderdaad al opgekomen.

Conclusie:
De icoontjes zijn juist, maar er is weer werk voor de ontwikkelaars van de diverse scripts om de juiste tijden aan te geven!!!

Gr,
Luc

Betekent dit dus dat Meteo Consult in de zomer de gegevens om 8, 11, 14 uur etc. weergeeft en in de winter 7, 10, 13 uur etc.?
Door Luc
Wietse schrijft:
Betekent dit dus dat Meteo Consult in de zomer de gegevens om 8, 11, 14 uur etc. weergeeft en in de winter 7, 10, 13 uur etc.?
Ja, klopt. Alleen i.p.v. over zomer en winter te spreken, kun je beter over zomertijd en wintertijd spreken. ;)
Door Luc
Luc schrijft:

Conclusie:

Gr,
Luc
Vandaag heb ik zelf ook deze todo afgehandeld. In het Meteogram stonden nog de UTC tijden. Deze heb ik nu vertaald naar lokale tijd.

Gr,
Luc
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15