Algemeen forum voor discussie over de website
Ik ga een handleiding toevoegen aan de beheermodule. Daarin staat beschreven hoe je kunt schalen naar andere afmetingen. Verder staan er ook nog enkele andere tips in.

Ik probeer dat morgen te doen, maar weet niet 100% zeker of dat gaat lukken. Anders wordt dat net na het weekend.

Gr,
Luc
Door reitsma1960
De buienradar blijft zich soms vreemd gedragen. Peter Groeneveld schreef hier al eerder over. Nu zie ik in Noordwest (NW) een buienlijn. Eerst trekt hij verder naar N - NO en aan het eind opeens naar ZW. Ziet er vreemd en ongeloofwaardig uit. De andere buienradars laten dit niet zien.

Volgens mij gaat er iets niet helemaal goed?

Mvrgr,
Oebel
Door petergroeneveld
Klopt Oebel, meestal als het verwachtingspatroon gaat lopen krijgen de buien vaak een heel andere wending wat niet geloofwaardig uitziet. Soms is de richting weer de andere kant op. De buien van de verwachting sluiten dan niet aan op de richting van de gemeten buien. Misschien nog even wat fine tunen. :)

Groeten,
Peter.
Ik heb gisteren met Hydrologic/Witteveen+Bos afgesproken dat we eind november/begin december gaan evalueren. Vragen en opmerkingen uit dit forum worden dan besproken.

Na deze eerste evaluatie zal ik dan terugkomen op de vragen/opmerkingen.

Gr,
Luc
Door wvdkuil
Luc schrijft:
Ik heb gisteren met Hydrologic/Witteveen+Bos afgesproken dat we eind november/begin december gaan evalueren. Vragen en opmerkingen uit dit forum worden dan besproken.
. . ..
Gr,
Luc

Nog een opmerking t.b.v. evaluatie:

Vandaag,zondagochtend 18 November 09:00 uur, redelijk zware buien vanuit Frankrijk via België richting Nederland.

Verschijnen wel op de Hydrologic " radar maar helaas pas vanaf midden-België.

Het lijkt erop dat de onderste "radarcirkel" niets detecteert en slechts voor de schijn op de kaart is ingetekend.

Op mijn test-website kun je tussen twee radarbeelden kiezen om het verschil te zien:
http://www.weerstation-leuven.be/weather/index.php?p=42

Groeten,
Wim van der Kuil
Bijlagen
radar.jpg
radar.jpg (26.67 KiB) 2344 keer bekeken
Luc schrijft:
Ik ga een handleiding toevoegen aan de beheermodule. Daarin staat beschreven hoe je kunt schalen naar andere afmetingen. Verder staan er ook nog enkele andere tips in.
De handleiding staat in de beheermodule. Deze is bestemd voor deelnemende weeramateurs. Deze dus niet openbaar maken.

Gr,
Luc
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 41