Algemeen forum voor discussie over de website
Door wthus
Wietse schrijft:
Hier wacht ik ook nog steeds op, maar nee het KNMI zal het wel te druk hebben met het overzetten van de lay-out :S.

Dat is iets wat ze zijn verplicht. Het bekende kroontje zal ook verdwijnen.
Door Dirk Wolters KNMI
Eckie76 schrijft:
Hoe staan de zaken er inmiddels voor met de samenwerking?
Graag een update.
Dank u.

Beste allemaal,

Zoals gevraagd een (hele korte) update. De zaken staan er prima voor! Zoals waarschijnlijk bekend krijgen wij sinds juli jullie gegevens doorgestuurd, en zo is een mooie set met gegevens aan het ontstaan, die voortdurend groeit. Hierop zijn interessante analyses uit te voeren. Het is al duidelijk dat het op stations in de stad warmer is dan op stations daar buiten; de details (waar we vooral in zijn geïnteresseerd) zijn op dit moment nog lastig. Een probleem is bijvoorbeeld dat een deel van de stations bij zonneschijn aan de warme kant lijkt te zitten. Het is van belang om uit te vinden of dat met de lokatie (en dus stads-/tuineffect, waar we in zijn geïnteresseerd) te maken heeft, of dat het ook een kwestie is van opwarming door de zon van de sensor zelf (een meetfout dus). Lastig, maar ook erg interessant om met dit soort gegevens te werken.

Zoals aangekondigd zullen we in de loop van dit najaar (een precies moment is nog niet te geven) een pagina inrichten op onze website, gebaseerd op jullie gegevens.

Met vriendelijke groeten,

Dirk Wolters
KNMI Klimaatdata en -Advies
Door weerzal
Met andere woorden:

Geduld is een schone zaak en schenkt het mensdom veel vermaak.

In het najaar dus:)
Door nolversteeg
Hoi Rob ,
ik ben blij dat jij de spits afbijt, ik zit te springen op mijn stoel, krijgen ze weerwaarden en wordt er aan getwijfeld, ik zou niet weten wat ik nu nog moet verzinnen om de juiste waarden te krijgen voor een stads amateur weerstation. volgens mij hebben we nu bijna met z'n allen dikke semi profesionele weerstations staan, het enige wat nog kan is verhuizen, maar dan zijn er geen stads weerstations meer. mijn idee is gewoon de data verzamelen en er een analize op uitvoeren. we wachten af.

groeten Nol
Meteo Eersel
Door pb2rdf
@alll

Vandaag email ontvangen van het KNMI, Dirk Wolters

Hieruit begrijp ik dat men bezig is met het inrichten van de bewuste website en wat resultaten met metingen van enkele weeramateurstations wil publiceren.

Eén van deze weerstations betreft blijkbaar de mijne.
Het is heel netjes van het KNMI, want door Dirk wordt er nog apart gevraagd voor toestemming om deze gegevens te publiceren.

Ik ben benieuwd en wacht het resultaat af. B)

grtn, Peter
Door Wietse
Ik vind dat het KNMI zich toch wel stil houdt, wat krijgen we er nou voor eigenlijk? Niks, alleen een pagina met onze gegevens, ja dat hebben we hier op Hetweeractueel.nl ook wel.

En ik dacht dat de samenwerking op 1 augustus begon. Dirk Wolters spreekt al over sinds juli.
De zaken staan er prima voor! Zoals waarschijnlijk bekend krijgen wij sinds juli jullie gegevens doorgestuurd, en zo is een mooie set met gegevens aan het ontstaan, die voortdurend groeit. Hierop zijn interessante analyses uit te voeren

Neem bijv. de volgende zin:
• De gegevens worden natuurlijk niet commercieel gebruikt. Voorlopig worden ze alleen gebruikt voor onderzoek naar stadsklimaat in het hierboven genoemde project, door onderzoekers van het KNMI en Wageningen Universiteit. In de toekomst zouden we ze ook graag voor ander onderzoek
willen gebruiken.

Wat is voorlopig, misschien worden onze gegevens nu al wel commercieel gebruikt.

•Het KNMI zal, als tegemoetkoming voor de weeramateurs, op www.knmi.nl een pagina inrichten waarop regelmatig klimatologische kaartjes op basis van de amateurdata zullen verschijnen, aanvullend op de actuele data op www.hetweeractueel.nl.

We leveren nu al 4 maanden gegevens, en wat krijgen we? Niks, noppes, nada. Die pagina mag wel is heel snel worden opgebouwd vind ik, want je gaat met toch niet vertellen dat dat 4 maanden duurt.

Ik ben benieuwd, maar als het aan mij ligt stop ik de samenwerking met het KNMI, want ik heb hier dus helemaal niks maar dan ook niks aan, behalve dan dat het KNMI er geld mee verdient.
Door weerzoetermeer
Wietse,

Wietse schrijft:
Neem bijv. de volgende zin:
• De gegevens worden natuurlijk niet commercieel gebruikt. Voorlopig worden ze alleen gebruikt voor onderzoek naar stadsklimaat in het hierboven genoemde project, door onderzoekers van het KNMI en Wageningen Universiteit. In de toekomst zouden we ze ook graag voor ander onderzoek
willen gebruiken.

Wat is voorlopig, misschien worden onze gegevens nu al wel commercieel gebruikt.

Er staat toch duidelijk dat de gegevens niet commercieel worden gebruikt? En voorlopig worden ze gebruikt voor onderzoek naar het stadsklimaat. Daarna willen ze de gegevens misschien gebruiken voor ander onderzoek.

•Het KNMI zal, als tegemoetkoming voor de weeramateurs, op www.knmi.nl een pagina inrichten waarop regelmatig klimatologische kaartjes op basis van de amateurdata zullen verschijnen, aanvullend op de actuele data op www.hetweeractueel.nl.

We leveren nu al 4 maanden gegevens, en wat krijgen we? Niks, noppes, nada. Die pagina mag wel is heel snel worden opgebouwd vind ik, want je gaat met toch niet vertellen dat dat 4 maanden duurt.

Zoals je hierboven het bericht hebt kunnen lezen van PB2RDF is men bezig de pagina op te bouwen.

Kleine qoute van Dirk Wolters:

Zoals aangekondigd zullen we in de loop van dit najaar (een precies moment is nog niet te geven) een pagina inrichten op onze website, gebaseerd op jullie gegevens.

Het najaar is nog bezig dus heb even geduld....

Ik ben benieuwd, maar als het aan mij ligt stop ik de samenwerking met het KNMI, want ik heb hier dus helemaal niks maar dan ook niks aan, behalve dan dat het KNMI er geld mee verdient.

Nou nou....het geld komt met bakken binnen bij het KNMI. :S

Als je er zoveel moeite mee hebt met deze samenwerking kan ik je maar één advies geven, stop ermee.

Gr.
Thierry
Door Dirk Wolters KNMI
Hoi allemaal,

Ik zal nog even ingaan op een paar opmerkingen, hier boven gemaakt. Dit om onduidelijkheid te voorkomen.

* De gegevens zullen nooit commercieel worden gebruikt, ze zullen alleen beschikbaar zijn voor het KNMI en eventuele partners zonder commerciële doeleinden.

* Een pagina gewijd aan de samenwerking zal echt binnenkort verschijnen. Al vóór het begin van de samenwerking is gesteld dat dit in het najaar zou gebeuren, er is dus geen vertraging.

Beide bovenstaande punten worden duidelijk genoemd in de samenwerkingsovereenkomst, die alle deelnemers volgens mij hebben kunnen lezen.

Groeten,
Dirk Wolters
Door wthus
Sommige mensen kunnen niet lezen, sommige mensen willen het niet lezen, sommige mensen zijn heel ongeduldig en sommige mensen zijn nooit tevreden... :s
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 22