Ik vind dat het KNMI zich toch wel stil houdt, wat krijgen we er nou voor eigenlijk? Niks, alleen een pagina met onze gegevens, ja dat hebben we hier op Hetweeractueel.nl ook wel.
En ik dacht dat de samenwerking op 1 augustus begon. Dirk Wolters spreekt al over sinds juli.
De zaken staan er prima voor! Zoals waarschijnlijk bekend krijgen wij sinds juli jullie gegevens doorgestuurd, en zo is een mooie set met gegevens aan het ontstaan, die voortdurend groeit. Hierop zijn interessante analyses uit te voeren
Neem bijv. de volgende zin:
• De gegevens worden natuurlijk niet commercieel gebruikt. Voorlopig worden ze alleen gebruikt voor onderzoek naar stadsklimaat in het hierboven genoemde project, door onderzoekers van het KNMI en Wageningen Universiteit. In de toekomst zouden we ze ook graag voor ander onderzoek
willen gebruiken.
Wat is voorlopig, misschien worden onze gegevens nu al wel commercieel gebruikt.
•Het KNMI zal, als tegemoetkoming voor de weeramateurs, op www.knmi.nl een pagina inrichten waarop regelmatig klimatologische kaartjes op basis van de amateurdata zullen verschijnen, aanvullend op de actuele data op www.hetweeractueel.nl.
We leveren nu al 4 maanden gegevens, en wat krijgen we? Niks, noppes, nada. Die pagina mag wel is heel snel worden opgebouwd vind ik, want je gaat met toch niet vertellen dat dat 4 maanden duurt.
Ik ben benieuwd, maar als het aan mij ligt stop ik de samenwerking met het KNMI, want ik heb hier dus helemaal niks maar dan ook niks aan, behalve dan dat het KNMI er geld mee verdient.