Algemeen forum voor discussie over de website
Door tjabine
Zaferr schrijft:
Heb zojuist een mailtje gestuurd naar HWA, of mijn site verwijderd kan worden, het is niks meer aan zo... Blijf op me eigen site wel lekker actief. Zonder commentaar van wie dan ook :)

Ajuu!

Hoi Zaferr,

Ik wil niet lullig doen hoor maar in je shoutbox op je site lees ik ook dat er mensen zijn die soms je actueele gegevens missen.

Gr Ron.
Door SpeedyGJ
Jammer Zaferr dat je ermee stopt. Helaas zat je qua temperatuur wat te hoog, net als alle andere krijgen hiervoor een bericht.
Het is dan ook niet slecht bedoeld, op deze manier proberen we elkaar te helpen :)
P.S er zijn nog een stuk of 8/9 stations die gisteren een blokkade hebben gekregen, je bent dus zeker niet de enige.

Maar goed het is je eigen keuze :)

Groetjes:
Gerrit-Jan
Door MarTan
Gisteren heb ik er een een halve dag uit gelegen.
Moet je dan gelijk ---- in de tabellen krijgen?
Omliggende stations zijn vaak hoger dan die van mij.

Mail niet gehad weet ook niet wat er mis is.
Jammer dat je hier geen bericht over krijgt.
Door SpeedyGJ
Je moet een PM van mij hebben gehad, staat ook in de post uit bij mij.
Als dit niet het geval is dan moet dit maar even onderzocht worden, je bent namelijk niet de enige zo blijkt het uit deze reeks.
Door weerzoetermeer
MarTan schrijft:
Gisteren heb ik er een een halve dag uit gelegen.
Moet je dan gelijk ---- in de tabellen krijgen?
Omliggende stations zijn vaak hoger dan die van mij.

Mail niet gehad weet ook niet wat er mis is.
Jammer dat je hier geen bericht over krijgt.

Waar staat dat je daarvoor een uitsluiting hebt gehad?

Ik heb de uitsluiting niet gegeven maar ik vermoed dat het komt omdat de maximum dagtemperatuur niet klopt. Die staat op 24,9 graden voor vandaag. Of vergis ik mij nu....

Gr.
Thierry
Door MarTan
Hoi,

Een PM heb ik niet gehad.
Deze temperatuur staat ook bij mij in de lijst.
Maar dit is de temperatuur van gisteren.
Het wordt zo uitgelezen in de software (WSWIN)

Temperatuur Buiten
huidig 17,6 °C
Min.(03:56) 15,7 °C
Max.(14:58) 24,9 °C
Gemiddelde 18,7 °C

Of er moet een instelling niet goed zijn in de software waardoor de temperatuur waardes niet worden gerest of zoiets. Ik gebruik de originele script ook voor het aanleveren. ( op http://weer.martan.info wordt het originele uitput weergegeven vanuit wswin)

Als het anders moet in de software graag aanbevolen want aan spook waardes hebben we niets.

gr.
Martijn
Door relin
Hoi Martijn,

Op zich klopt je max.temp wel met de grafiek eronder. In de tekst staat ook niet maximum temperatuur vandaag. Je kan m.i. dus twee kanten op met de min. en max. temp. Je leest hem als "vandaag" of als "24 uur" en je hem op de grafiek die ook 24 uur weergeeft, terug kan zien.

Groeten Remko
Door petergroeneveld
Vind de tabel niet logisch in elkaar zitten, mensen die schijnbaar onjuiste data aanleveren en/of waarvan de neerslag niet om 00:00h wordt gereset krijgen de stars en stripes maar ze leveren wel nog data, terwijl mensen die al een x aantal uren en dagen geen gegevens meer doorgeven of waarvan het weerstation tijdelijk buiten bedrijf is, daar blijven de waarden zichtbaar zij het lichter van kleur. Deze data is zeker niet juist!

Of je geeft deze dan ook de stars en stripes of je geeft de schijnbaar onjuiste data ook de lichtgrijze kleur zoals al eerder werd geopperd. Het laatste vind ikzelf beter omdat iedereen de afwijking, mocht het al zo zijn, dan kan zien.

Met de stars en stripes daar maak je zeker geen vrienden mee.
Door MarTan
Ha,

Eens,

Als ik in de software op 24 / dag klik dan zie ik wel de max temp van vandaag echter wordt dit niet door het script gezien die naar hwa wordt gestuurd.
Daar zal de fout zeer waarschijnlijk wel liggen als het om de max waarde gaat van vandaag (bij mij wordt deze als 24 uur uitgelezen).

Ik heb al een draadje opgegooid bij wswin om de max uit te lezen van alleen vandaag om het script aan te passen zodat deze alleen waardes van vandaag kan doorgeven en niet van de afgelopen alleen 24 uur.

Max vandaag 17.8 graden

Martijn
Door weerzoetermeer
Op je eigen website staat de 24,9 graden bij de max temp van het dak??? Klopt dit allemaal wel? De gewone max temperatuur lijkt op je site wel te kloppen.

Zo te zien gebruik je dus ook WD, waarom gebruik je dit programma niet voor de upload naar HWA?

Gr.
Thierry
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 24