Algemeen forum voor discussie over de website
Door petergroeneveld
Bestaat er ook een mogelijkheid om de buienradar zonder overlay van de "grijze rand met vier cirkeldelen" te tonen dus alleen de HWA of eigen kaart met de buienanimatie?
Persoonlijk vind ik dat de overlay van cirkeldelen de kaart wat overheerst.

Groeten,
Peter.
petergroeneveld schrijft:
Bestaat er ook een mogelijkheid om de buienradar zonder overlay van de "grijze rand met vier cirkeldelen" te tonen dus alleen de HWA of eigen kaart met de buienanimatie?
Persoonlijk vind ik dat de overlay van cirkeldelen de kaart wat overheerst.

Groeten,
Peter.
Nee, deze cirkelranden zitten in de radaranimatie.

gr,
Luc
Door forsurh
Luc schrijft:
Ik heb contact hierover opgenomen. Er is een storing met (de ontvangst van) de Belgische radarbeelden. Daardoor wordt de Belgische radar momenteel niet opgenomen in het plaatje. De oorzaak wordt onderzocht...

Gr,
Luc

Luc,

Dankje, ik had het ook al een aantal dagen opgemerkt!

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door nolversteeg
nog geen druppel,

Hallo Luc ,

Hoe groot is het gemeten regengebied, in Eersel heeft het nog geen druppel geregend.
terwijl de gemete waarde wel regen aangeeft.

groeten Nol
Bijlagen
witteveen.JPG
witteveen.JPG (36.41 KiB) 2466 keer bekeken
nolversteeg schrijft:
nog geen druppel,

Hallo Luc ,

Hoe groot is het gemeten regengebied, in Eersel heeft het nog geen druppel geregend.
terwijl de gemete waarde wel regen aangeeft.

groeten Nol
Dit is de gemeten neerslagintensiteit door de radar, niet de gevallen neerslag door weerstations. Zoals eerder aangegeven is de data nog niet gekalibreerd met de data van onze stations.

Edit: Het gebied is de 1x1 km van de radarpixel waarin jouw weerstation staat.

Gr,
Luc
Door jacg
nolversteeg schrijft:
Hallo Luc,

Even te ver vooruit gedacht ,sorry

groeten Nol

Er staat toch ook gemeten door radar, en niet gemeten door Nol :P

Maar dit is ook de reden dat ik alleen de verwachting in grafiek laat zien, niet de door de radar gemeten neerslag.

Jacco
jacg schrijft:
nolversteeg schrijft:
Hallo Luc,

Even te ver vooruit gedacht ,sorry

groeten Nol

Er staat toch ook gemeten door radar, en niet gemeten door Nol :P

Maar dit is ook de reden dat ik alleen de verwachting in grafiek laat zien, niet de door de radar gemeten neerslag.

Jacco
Goed punt. Ik heb hier ook lang over getwijfeld. Tijdens testen bleek dat de radar meer 'meet' dan dat er neerslag is gevallen. Daarom wilde ik deze ook niet opnemen. Echter verwacht ik dat de kalibratie met onze data straks een beter beeld oplevert. Daarom heb ik toch een half uurtje historie toegevoegd. Mocht dit na kalibratie nog steeds niet goed overeenkomen, dan kan ik de historie altijd nog weglaten uit de grafiek...

Gr,
Luc
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 41