Algemeen forum voor discussie over de website
Door fotogw
petergroeneveld schrijft:
M.b.v. de handleiding en ook wat eigen inbreng de buienradar, met een kaart die donkerder is, gemaakt :) Handleiding is goed te volgen, het meeste werk is de kaart juist schalen.

Zie m'n creatie op een testpagina.

Groeten,
Peter.

Hallo allemaal,

Heb ik iets gemist? Peter schrijft over een handleiding, waar kan ik die vinden?

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door Jan2855
petergroeneveld schrijft:
Handleiding is goed te volgen, het meeste werk is de kaart juist schalen.

Ben ook aan het fröbelen geweest en een andere achtergrond voor de animatie gemaakt.
De handleiding is inderdaad goed te volgen, maar het schalen is echt het grootste werk. Misschien is het mogelijk de hoekpunten van de kaart in WGS 84 DD aan te geven i.p.v RD coördinaten. Dat bespaart het omrekenen en maakt het selecteren van de achtergrond een stuk gemakkelijker, ik heb hiervoor gebruik gemaakt van Mapcreator.

Het probleem van de achtergrondkleur versus kleur neerslagintensiteit zie ik niet zo erg. In nagenoeg alle gevallen zal de intensiteit aan de rand van het neerslaggebied minder zijn als in het midden. De rand van dat gebied zal dan ook altijd in een lichtere kleur worden aangegeven, dus met een goed contrast met de achtergrondkaart.

Hier is het resultaat te zien.

Groet, Jan
Het zullen wel aanloop problemen zijn maar de betrouwbaarheid van de regenvoorspellingsgrafiek is niet zo groot. Op de 21-11 liep hij 30 minuten voor op de buienradar. Dat was dus fout. Nu zie ik dat er halverwege de 2 uur voorspelling er plotseling geen regen meer is. In zowel de buienradar en hun eigen animatie houd het echt nog niet op.
Door eelderweer
Ik zie hier hetzelfde. De regenvoorspellingsgrafiek laat zien dat het rond 12.45 droog wordt, maar dit klopt niet met de buienradargrafiek voorspelling. Ook niet met de buienradar van Hydrologic. Echter nu een paar minuten later voorspeld de grafiek wel weer dat het tot in ieder geval na 14:00 blijft regenen. Het varieert dus nogal. Of er is net hard gewerkt aan het oplossen van het probleem. :) .
Door wsEpe
Nu 3 dagen neerslag gehad sinds de xml online is. Een eerste vergelijking tussen de gemeten waarden uit de xml en de eigen waarden laten nogal grote verschillen zien.
Eigen gemeten neerslag met tussen haakjes het totaal uit de xml:

dag 1 - 1.5 mm (2.3)
dag 2 - 3.6 mm (3.0)
dag 3 - 4.2 mm (2.4)

Ook bij een ander station in de buurt hetzelfde beeld:
dag 1 - 2.3 (2.9)
dag 2 - 1.7 (1.7)
dag 3 - 3.8 (1.9)

Het zijn weliswaar geen echte grote hoeveelheden, maar toch. Wellicht dat men aan de radar aan het sleutelen is, maar met zulke afwijkingen is het moeilijk een goed rapport te maken. Afwijkingen tot 50% erboven of eronder lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Nu is bovenstaande een beetje appels en peren vergelijken; een gemiddelde van een vierkante kilometer is niet hetzelfde als die 200 vierkante cm in mijn achtertuin.
Het is ook leuk om te zien, dat als je beide in een grafiek uitzet, beide lijnen elkaar volgen.
Voor degenen die achter de schermen hier druk mee bezig zijn. Er is al veel leuks toegevoegd en het zal alleen maar beter worden. Succes.
Door reitsma1960
Gert schrijft:
Deventer bureau werkt mee aan fijnmazige buienradar.

RTVOOST besteed er ook aandacht aan,mooi werk!

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=154130

Groet Gert

Luc,

Bovenstaande is een mooi nieuwsbericht, maar de radar werkt echt nog niet goed.
Je krijgt een vreemd beeld wanneer je 2 buienradars, bijv. die van buienradar er naast zet. De buienradar die wij nu gebruiken laat maar een deel zien. De buien trekken weg, zo lijkt het en de nieuwe neerslag wordt niet getoond.
Er klopt iets niet. Beetje slordig en onnauwkeurig vind ik.

Zoals al eerder opgemerkt, ik vind het er prima uitzien, maar het werkt niet goed.
Ik hoop dat dit snel opgepakt wordt. Zeker nu er in de media aandacht voor is.
Bepaalde delen van de radar lijken niet te werken?

Oebel
reitsma1960 schrijft:
Gert schrijft:
Deventer bureau werkt mee aan fijnmazige buienradar.

RTVOOST besteed er ook aandacht aan,mooi werk!

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=154130

Groet Gert

Luc,

Bovenstaande is een mooi nieuwsbericht, maar de radar werkt echt nog niet goed.
Je krijgt een vreemd beeld wanneer je 2 buienradars, bijv. die van buienradar er naast zet. De buienradar die wij nu gebruiken laat maar een deel zien. De buien trekken weg, zo lijkt het en de nieuwe neerslag wordt niet getoond.
Er klopt iets niet. Beetje slordig en onnauwkeurig vind ik.

Zoals al eerder opgemerkt, ik vind het er prima uitzien, maar het werkt niet goed.
Ik hoop dat dit snel opgepakt wordt. Zeker nu er in de media aandacht voor is.
Bepaalde delen van de radar lijken niet te werken?

Oebel
Vanuit Witteveen+Bos is vandaag een persbericht verstuurd. Dat is in elk geval opgepakt door lokale media. Een Witteveen+Bos medewerker is geïnterviewd door Radio Deventer en wordt eind deze middag ook nog door radio RTVOOST geïnterviewd. Misschien pakt de landelijke media dit ook nog op.

De storing heb ik vanmorgen al aangekaart. Hopelijk is deze snel opgelost.

Gr,
Luc
  • 1
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 41