Algemeen forum voor discussie over de website
Door weerzoetermeer
Ja dat was zeker een gebrek. Het is gewoon ook leuk om het één en ander even terug te lezen!

Gr.
Thierry
Door petergroeneveld
weerzoetermeer schrijft:

Overigens bedankt voor de link...ik kon hem ff niet zo snel vinden :silly:[/quote]

Thierry ook dit forum heeft een goede zoekfunctie dus even "shoutbox" invullen in het zoekvenstertje en dan Go als het goed is komen dan de berichten.

Succes Peter.
Door weerzoetermeer
petergroeneveld schrijft:
weerzoetermeer schrijft:

Overigens bedankt voor de link...ik kon hem ff niet zo snel vinden :silly:

Thierry ook dit forum heeft een goede zoekfunctie dus even "shoutbox" invullen in het zoekvenstertje en dan Go als het goed is komen dan de berichten.

Succes Peter.

Ik weet het Peter alleen had ik hem niet gebruikt...shame.....:blush:

Gr.
Thierry
Door Eckie76
Concreet idee:

Een shoutbox met veel mogelijkheden, plaatsen van links, uiteraard anti-spam uitgerust, mogelijkheid tot teruglezen eerdere berichten.
Ik gebruik die van Shoutmix, op aanraden van Thierry, en hij werkt perfect.
Deze is alleen niet gratis vanaf een bepaalde limiet, dus dan zal er misschien naar iets anders omgekeken kunnen worden?
Ik vind het aanbod van Joomla-shoutboxen trouwens wel teleurstellend, dus misschien ook daar een alternatief voor zoeken?

Waar het mij vooral om gaat is de beleving. Op dit moment, vergeef mij mijn recht voor de raap zijn, vind ik het nu maar een doodbloedende situatie.
Ik weet zeker dat bij het ontwikkelen van meer communicatiemogelijkheden, de site HWA een flinke boost kan krijgen.

Groet Olaf
Door weerzoetermeer
Eckie76 schrijft:
Concreet idee:

Een shoutbox met veel mogelijkheden, plaatsen van links, uiteraard anti-spam uitgerust, mogelijkheid tot teruglezen eerdere berichten.
Ik gebruik die van Shoutmix, op aanraden van Thierry, en hij werkt perfect.
Deze is alleen niet gratis vanaf een bepaalde limiet, dus dan zal er misschien naar iets anders omgekeken kunnen worden?
Ik vind het aanbod van Joomla-shoutboxen trouwens wel teleurstellend, dus misschien ook daar een alternatief voor zoeken?

Waar het mij vooral om gaat is de beleving. Op dit moment, vergeef mij mijn recht voor de raap zijn, vind ik het nu maar een doodbloedende situatie.
Ik weet zeker dat bij het ontwikkelen van meer communicatiemogelijkheden, de site HWA een flinke boost kan krijgen.

Groet Olaf

Olaf,

Mooi dat je tevreden bent met de shoutbox van Shoutmix.

Inderdaad heb ook ik nog nergens een Joomla shoutbox gevonden die voeldoet aan mijn persoonlijk eisen voor mijn eigen pagina. Vandaar ook de keuze voor Shoutmix.

Ik schat in dat Luc voldoende kennis in huis heeft om zoiets dergelijks zelf te maken eventueel in combinatie met een weerflits. Of wellicht zijn er eenvoudige mogelijkheden om bestaande shoutboxen van Joomla aan te passen.

Ja en ik ben het met je eens dat het wel een beetje saai is op de frontpage maar dat dit nou gelijk een doodbloedende situatie is gaat mij een beetje ver...;)

Gr.
Thierry
Door WeerstationGraveNL
petergroeneveld schrijft:
In dit topic http://www.hetweeractueel.nl/forum/algemeen/8993-shoutbox-of-iets-dergelijks-op-de-voorpagina is ook al eens uitvoerig over een shoutbox gesproken, in een van de berichten staat dat er nog een poll over zou komen. Als ik het allemaal zo lees dan zijn de meesten wel voor maar ja de kogel is nog niet door de kerk en we zullen nog even geduld moeten hebben vrees ik.

Jahaa, ik zit nog steeds (al 3 maanden) op die poll te wachten :P
Maar jongens, laten we eerlijk zijn.
Het besluit is genomen en daar blijft het bij :angry:

Overigens maak ik ook deel uit van zo'n netwerkje van weerstations, die elkaar regelmatig via de shoutboxen op de hoogte houden van het aktuele weer en over de extremen tijdens zwaar weer. De laatste keer dat ik spam- of onzinberichten moest verwijderen was tweeeneenhalve maand geleden. Of moderatie veel tijd kost, ligt er dus maar helemaal aan hoe hoog je de lat legt.

En de HWA-shoutbox hoeft niet percé op de voorpagina te staan.
Maak hem alleen toegankelijk voor leden en zet er een disclaimer bij "HWA is niet verantwoorlijk voor de inhoud van...".

Ahwel, ik kom over 3 maanden wel weer eens kijken :P :lol:
Door Eckie76
Goede ideeën!
Alleen leden toelaten is een prima optie, maar het is natuurlijk ook leuk als gasten een vraag willen stellen, of hun meldingen doorgeven.
Ik denk dat je bij een shoutbox ook niet al te nauw moet kijken. Als er iets is, lost het vanzelf wel op door "sociale controle" ;) en natuurlijk modereren bij excessen.

Ik blijf erbij: deze weersite heeft een shoutbox nodig!
Door Overijse
Aangezien een shoutbox teveel spammers binnenkrijgt, kan er misschien geopteerd worden voor een twittermodule die enkel de tweets van aangesloten members laat zien. Bestaan modules genoeg voor in Joomla, en indien er dan toch een weerstation spamt via zijn twitteraccount is het erg makkelijk om hem te verwijderen uit de lijst van gevolgde twitters zodat deze tweets niet meer verschijnen in de module.
Door weerzal
Tot nu toe vind ik het wel positief dat meerdere mensen een 1 of andere vorm van een shoutbox willen.
Alleen hoe?
Zal eens op andere sites kijken wat daar is.

groet rob
Door Eckie76
Hoe staat het inmiddels met het voorstel voor een herintreding van een communicatiemiddel in de vorm van een shoutbox op de voorpagina?

Ik hoop echt dat er wat gaat gebeuren en dat er een paar vernieuwingen gaan plaatsvinden die iets toevoegen aan de site, want ik vind de boel nogal vastgeroest de laatste tijd. Ik zeg dat nu maar gewoon recht voor de raap, zonder erom heen te draaien.
Ik ben benieuwd wat de reacties zullen worden, maar van mijn standpunt wijk ik bij voorbaat niet af. Ik ben pro- shoutbox, of iets dergelijks waardoor er wat meer leven in de brouwerij komt. De angst voor slechte reclame vind ik geen goed tegenargument, want daarmee calculeer je al bij voorbaat in dat er weer escalaties gaan plaatsvinden wanneer mensen elkaars meetwaarden openlijk gaan afbranden.

Graag wil ik meedenken om iets toe te voegen aan de site, maar op dit moment beleef ik het geheel als passief, en dat vind ik erg jammer.
Voor mij is het in ieder geval niet voldoende op deze manier.