Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Mooi zo.
Dus het is eigenlijk geen fout in WD?

Ik heb ook jaren met WD gewerkt, maar met wisselend succes.
Toen ik ben overgestapt op WS Win, heb ik eigenlijk geen noemenwaardig probleem gehad.
Ook WS Win heeft oneindig veel mogelijkheden, en gemakkelijk is het allemaal zeer zeker niet, helaas voor beginners eigenlijk nauwelijks te doen, maar eenmaal onder de knie, vind ik het wel stukken logischer en overzichtelijker.
Mijn ervaring is dat ik het beste slechts 1 programma laat draaien op de pc.
Zodra ik 2 of meer programma's ga draaien (waar ik nooit het nut van heb ingezien, omdat ik met WS Win alles kan, dat ik ook met andere programma's kan), wordt het al gauw minder leuk.
Visueel (door WD Live) is WD misschien wel een stap vooruit.
Met WS Win vind ik het aanmaken van eigen gebruikerstemplates echter vele malen beter dan met WD.

Ach ja, ieder zijn ding, belangrijkste is dat we problemen met zijn allen kunnen oplossen hier, en dat lukt toch goed.:)
Door tinuz97
Ik heb het net even getest,en ja hoor inderdaad door wd: 2,6 mm neerslag bij mij.....maar dat is van 1-10-2009.......
De maker er op 1 of andere manier op attenderen van wd?
Door Luc
Ik vind dit een hele grote fout van Weather Display. Als ik het goed begrijp, werkt het alleen goed als de PC de hele dag (althans op de resettijd, die meestal middernacht is) aan staat.

Ik zie zo gauw niet hoe ik aan de kant van HWA zou kunnen afleiden of de reset is geweest. Want alleen in dat geval zal ik een weerstation mogen meenemen in de extremen.

Heeft er iemand een idee?

Ik kan moeilijk alle WD gebruikers uitsluiten....

Gr,
Luc
Door wslangerak
Even een opmerking van mijn kant.

Ik ben benieuwd:
a. hoeveel WD-gebruikers laten hun PC geen 24 uur per dag draaien?
b. hoeveel van deze mensen hebben het probleem dat WD niet de daily reset doet?

Laten we dat even inventariseren en aan de hand van de uitkomst zonodig Brian Hamilton aan zijn jasje trekken.
Persoonlijk heb ik er nooit iets van gemerkt omdat de boel hier 24/7 draait.

Aanvulling: ik zal wel een nieuw topic openen voor de inventarisatie
Door petergroeneveld
In WD kun je zelf het tijdstip van de dagelijkse reset instellen dus bv. als je je pc om 22:05h afsluit, overigens kun je windows de pc ook laten afsluiten, dan stel je in WD een daily reset tijd in van 22:00h. Dan heb je de dag erna ook geen problemen.
Door wslangerak
petergroeneveld schrijft:
In WD kun je zelf het tijdstip van de dagelijkse reset instellen dus bv. als je je pc om 22:05h afsluit, overigens kun je windows de pc ook laten afsluiten, dan stel je in WD een daily reset tijd in van 22:00h. Dan heb je de dag erna ook geen problemen.

Dat kan inderdaad (Control panel > Units & Other settings > Tabblad Reset times, daar "Hour to reset the daily high low values" instellen).
Maar een reset buiten de "normale" 00:00 uur of 18:00 uur is een beetje vreemd denk ik?
Door petergroeneveld
wslangerak schrijft:

Dat kan inderdaad (Control panel > Units & Other settings > Tabblad Reset times, daar "Hour to reset the daily high low values" instellen).
Maar een reset buiten de "normale" 00:00 uur of 18:00 uur is een beetje vreemd denk ik?

Waarom is dat vreemd Kees? In veel landen gebruiken ze andere "reset tijden" kijk maar. In dit geval neem je de extremen van voor die tijd niet mee als je de dag erna weer je pc opstart en daar ging het toch om.
Door WSWijk
Over spookwaardes gesproken. Als je naar de waardes gaat kijken die in de plaatjes op de eerste pagina staan, staat Weerstation-Wijk daar vermeld met hoogste windsnelheid.

Ook dat is een spookwaarde. Ik ben er net achter gekomen dat er geen melding op het weerstation (LaCrosse WS-3600) is dat de batterijen van de sensor buiten te weinig spanning geven, maar als ze te zwak beginnen te worden kloppen de waardes gewoon niet meer.
Windstoten van 40-45 km/u, terwijl het nagenoeg windstil is.

Heel vreemd. Was er nog niet eerder toe in staat, maar heb net de batterijen vervangen van de sensor en hups... alles weer normaal.

Dus als het goed is, zal Weerstation-wijk niet meer bij de extremen voorkomen (zolang het weer zich normaal blijft gedragen...)

Zo zie je maar, niet altijd zijn de spookwaardes te voorkomen (helaas).
Ik zal een timer in gaan stellen dat ik ieder half jaar de batterijen ga vervangen. Blijft het tenminste een beetje normaal :-)

Groeten

Theo
Door wslangerak
Waarom is dat vreemd Kees? In veel landen gebruiken ze andere "reset tijden" kijk maar. In dit geval neem je de extremen van voor die tijd niet mee als je de dag erna weer je pc opstart en daar ging het toch om.

Ja, dat is zo, maar wij leven in Nederland en volgens mij wordt hier als reset-tijd middernacht of 18:00 uur gebruikt. Of vergis ik me daarin? Vandaar dat ik het niet logisch vind om bijvoorbeeld een reset-tijd van 22:00 uur of iets dergelijks te gebruiken als je je PC om 22:30 uitzet. Maar dat is mijn mening hoor ;-)

Gr,
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:

Ja, dat is zo, maar wij leven in Nederland en volgens mij wordt hier als reset-tijd middernacht of 18:00 uur gebruikt. Of vergis ik me daarin? Vandaar dat ik het niet logisch vind om bijvoorbeeld een reset-tijd van 22:00 uur of iets dergelijks te gebruiken als je je PC om 22:30 uitzet. Maar dat is mijn mening hoor ;-)

Gr,

Deze mening onderschrijf ik Kees.

Het is al een discussie, resetten om 18.00 uur of om 00.00 uur, maar laten we er niet meer varianten bij maken. Werkt alleen maar verwarrend.

Groet,

Bert