Algemeen forum voor discussie over de website
Door AenG
osjohn schrijft:
Voor mij onbegrijpelijk, zijn er mensen die dit onderste overzicht kunnen ontleden waar de fout zit.

John

Die foto op je beginpagina is 3mb groot, dat is waarschijnlijk de oorzaak.
Door SpeedyGJ
Dat zeg ik toch, die achter grond is veeeeeeeeel te groot, dikke 3MB!

Eigenschappen:

http://www.osjohn.nl/kerkc.gif
GIF-afbeelding (geanimeerd, 45 frames)
1024px × 620px
3033.89 KB (3106708 bytes)

Kortom het is een gif plaatje, kortom 45 foto's, met behulp van een script kun je het ook laten bewegen al wordt het met een achtergrond wel lastig, snap eerlijk gezegd ook niet wat het nut is om een foto als achtergrond te doen ;) voor mij iig geen prettig gezicht om ernaar te kijken.
Door Overijse
@ John,

Haal die background met kabelend water eruit en zet een statische in de plaats en je probleem is opgelost. Hoe wel de filesize van je background zo klein mogelijk, is ook aangenamer voor je bezoekers als ze op je site langskomen, zo laadt hij sneller in.

Grtz
Kris

P.S.: verwittig dan ook je host dat je het probleem aangepakt hebt, zo wordt je misschien niet afgesloten.
Door Overijse
@ John

Heb net gezien dat je de animated gif vervangen hebt door een statische.
Goede zet die je gedaan hebt hierbij even je het verschil laten zien :

ervoor :
Animated gif : 200 bezoekers x 30 dagen x 3034 KB(animated gif) = 17,36 GB

Nu:
Statische gif : 200 bezoekers x 30 dagen x 64 KB (statische gif) = 0.366 GB

Gevolg je kan nu dagelijks 10000 bezoekers ontvangen voor bijna hetzelfde.

Grtz
Kris
Door osjohn
SpeedyGJ schrijft:
Dat zeg ik toch, die achter grond is veeeeeeeeel te groot, dikke 3MB!

Eigenschappen:

http://www.osjohn.nl/kerkc.gif
GIF-afbeelding (geanimeerd, 45 frames)
1024px × 620px
3033.89 KB (3106708 bytes)

Kortom het is een gif plaatje, kortom 45 foto's, met behulp van een script kun je het ook laten bewegen al wordt het met een achtergrond wel lastig, snap eerlijk gezegd ook niet wat het nut is om een foto als achtergrond te doen ;) voor mij iig geen prettig gezicht om ernaar te kijken.

Het betreft een zeer mooi deel van Boven-Leeuwen waar ik vissent mijn jeugd heb doorgebracht.

Daarom zijn ook al de zelfgemaakte webpagina,s uniek, en zal ze voor een deel van de kijkers wel of niet aanslaan.

John
Door wthus
Moawh... wat is veel? Zit zelf al aan 15 GB traffic voor de maand januari. Gelukkig onbeperkt traffic en webruimte.
Door osjohn
Overijse schrijft:
@ John,

Haal die background met kabelend water eruit en zet een statische in de plaats en je probleem is opgelost. Hoe wel de filesize van je background zo klein mogelijk, is ook aangenamer voor je bezoekers als ze op je site langskomen, zo laadt hij sneller in.

Grtz
Kris

P.S.: verwittig dan ook je host dat je het probleem aangepakt hebt, zo wordt je misschien niet afgesloten.

Ik heb hem nu met tegenzin statisch gemaakt, als de webpagina voor een tijdje uit de lucht gaat, gaat John naar een andere host.

Wat mij ook niet aanstaat is dat Mijn Domijn nog geen reactie gegeven heb op mijn E-mail, dat geeft mij geen goed gevoel.

Groeten John
Door Mike
Mocht je overstappen naar een andere Hosting, dan nog zou ik geen 3mb achtergrond plaatsen, dat kan echt veel kleiner hoor, ook bewegend.
Door Eckie76
Inderdaad, zo wordt de site veel te langzaam opgebouwd, dat is niet plezierig voor bezoekers.
Niet iedereen heeft een mega-snelle verbinding.
Door WeerstationGraveNL
Ik zit nu al op 26 gB van de 50 toegestaan.
Ze laten het echter oogluikend toe, dus geen probleem:
Bijlagen
Bandwidth.png
Bandwidth.png (14.65 KiB) 2602 keer bekeken