Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
wsEpe schrijft:
Je laatste toevoeging van de neerslag van deze maand is ook mooi. Wel een vraag @Luc:
welke gegevens worden meegenomen? mijn station staat nl. wel op de dagkaart, maar niet op de maandkaart. Zit hier ook een filter op? Het is mij wel vaker opgevallen, dat deze er (soms) niet tussen stond. Zover ik weet is er altijd een goede data aanlevering geweest. Dat ik aangegeven heb, dat de regenmeter gecalibreerd heb, heeft hier toch niets mee te maken?
Ik heb nog geen tijd gehad om te melden dat deze feature erop staat, of je hebt het al gezien B)

Voor de neerslagkaart van de lopende maand geldt hetzelfde als de neerslagkaart van gisteren. Ik heb de volledige gegevens van de vorige dag nodig. Daarom baseer ik deze kaart alleen op de weerstations die de vorige dag tussen 23:30 en 23:59u nog data hebben aangeleverd.

Indien je PC bijvoorbeeld 's nachts uitgaat, dan wordt jouw weerstation (die nacht) niet meegenomen.

Verder geldt ook bij deze kaart, dat alleen weerstations worden meegenomen die de dagreset op 0:00u hebben staan.

PS: In de loop van de dag komt ook nog een animatie van de neerslag van het laatste uur online...

Gr,
Luc
Door Luc
Ik heb inmiddels ook een versie online gezet met animatie. Om dit makkelijk toegankelijk te maken, heb ik ook de indeling van het menu 'weerkaartjes' aangepast. Per grootheid heb ik de kaartjes gegroepeerd.

Als er nog meer ideeën zijn, dan hoor ik het wel ;)

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
Het menu is op deze manier overzichtelijker geworden, prima aanpak.
Ook de animatie van de regen is een mooie toevoegen, duidelijk te zien hoe alles zich uitbreid :)

Waarom de wind niet in animatie? Dan zou het plaatje helemaal compleet zijn :)
Door Luc
SpeedyGJ schrijft:
Het menu is op deze manier overzichtelijker geworden, prima aanpak.
Ook de animatie van de regen is een mooie toevoegen, duidelijk te zien hoe alles zich uitbreid :)

Waarom de wind niet in animatie? Dan zou het plaatje helemaal compleet zijn :)
Haha, ik had die vraag al verwacht en ook nog van jou... B)

De temperatuur- en neerslagkaartjes worden iedere 10 minuten gegenereerd. De windkaartjes 2x per uur. Ik zal eerst de frequentie moeten ophogen naar 10 minuten. Omdat de windkaartjes (nog) op een andere server aangemaakt worden, zal ik eerst moeten testen of de hardware dat allemaal aankan, maar daar ga ik wel van uit. Daarna kan ik de windanimatie ook toevoegen.

Ik heb trouwens enkele verzoeken gekregen om de windsnelheid in beaufort weer te geven in het kaartje, omdat dat ook de officiële eenheid is van windkracht. En het kaartje geeft de actuele windkracht aan.

Wat vinden jullie km/u of beaufort?

Gr,
Luc
Door AenG
Luc,

Het liefst in beaufort!
De meeste bezoekers kennen alleen deze eenheid. En dan bedoel ik niet de weeramateurs.

Overzichten ziet er verder top uit. Een nuttige aanvulling.
Door tvg
Aan Beaufort geef ik de voorkeur en wellicht is ook mogelijk om de gemiddelde windrichting erbij te zetten, dan is het helemaal kompleet.

Groet
Theo
Door Overijse
Hey Luc,

Goed bezig zo zie ik. Proficiat met de nieuwe aanvullingen.

Misschien kan er nog een kaartje bij met de jaartotalen van de neerslag, dat zou het plaatje echt volledig maken.

Thx voor de uitbreidingen.

Grtz
Kris