Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Moet vanavond nog naar het AZM in Maastricht. Zal een leuke ritje glibberen worden over 60km. Ik verwacht hier voor Limburg toch nog wel droge sneeuw tijdens of net na de avondspits...

Temperatuur begint langzaam te dalen; van Tmax 1.7 naar Tact 1.3. Dauwpunt nog slechts 0.9

De spanning stijgt!
Door Nico
Beste Luc

Hier in het zuiden , Margraten, is het nu 0,1 C en het sneeuwt, hier ligt ongeveer 6 cm in het heuvelland. Dus advies : wees voorzichtig.

Groet

Nico
Door SpeedyGJ
Overgang van regen naar sneeuw gaat erg snel.
Ik ging vanmiddag naar de pier, vanuit Holwerd vertrok ik met dik 4 graden en kom daar aan met 2 graad.
Ik ging weg met regen en kwam aan met sneeuw :D
En tijdelijk even 7bft gehad met pieken van 64km/h!
Door Luc
Nico schrijft:
Beste Luc

Hier in het zuiden , Margraten, is het nu 0,1 C en het sneeuwt, hier ligt ongeveer 6 cm in het heuvelland. Dus advies : wees voorzichtig.

Groet

Nico
Bedankt voor de waarschuwing. Zal zeker rustig aan doen. Temperatuur klimt een paar tiende op nadering van het koufront. Ik gok nog een half uurtje en dan voordat hier ook droge sneeuw valt...

Oeps snel het vlees draaien voordat het aanbrandt :(
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Levensgevaarlijk Weer hier.

Ik reed net van Coevorden naar Klazienaveen. Heb er een uur over gedaan.Normaal is dit 20 autominuten.

Stapvoets en stilstaan.Een grote verkeers gaos hierop de N34 en A37.

Onder de Sneeuw zijn er diverse ijslagen door aangevroren regen en natte Sneeuw van eerder vandaag die inmiddels is overgegaan in vaste Sneeuw.

En weer heeft het KNMI geen Weer Alarm uitgegeven voor de oostelijke helft van Nederland, Slechts een gele waarschuwing voor Sneeuw, Terwijl dit zeker hier geen overbodige luxe was geweest nu voor deze regio.

De Sneeuwhoogte bedraagt nu 14 centimeter hier.

Mvg,

Martijn
Door Eckie76
Een weeralarm wordt alleen gegeven als het 90% van het land betroffen is. Hier nog steeds regen, maar het zal zo overgaan in sneeuw.
Door Eckie76
Wel jammer dat het doorgeven van sneeuwhoogtes weer verziekt wordt door een stel grapjassen. Krijg je nog een harde kluif aan om uit te zoeken wat wel en niet waar is, Luc :)
Door Wietse
Eckie76 schrijft:
Een weeralarm wordt alleen gegeven als het 90% van het land betroffen is.

Uhh Eckie76, een weeralarm wordt helemaal niet pas uitgegeven als 90% van het land getroffen is.
Pas als het 90% zeker is dat het weer gevaarlijk wordt geeft het KNMI een weeralarm af.
Door jacg
Was vanmiddag in Nooitgedacht (net onder Assen). Om 14.40 begon het daar hevig te sneeuwen. Weg terug over de N33 en A28 duurde lang (max 60 km/u). En Oebel, die flits die bij de klap onweer hoorde heb ik gezien, je hebt dus helemaal gelijk!

@luc Ruinen 89 cm kun je schrappen er ligt hier 3 cm.
Door Eckie76
Wietse schrijft:
Eckie76 schrijft:
Een weeralarm wordt alleen gegeven als het 90% van het land betroffen is.

Uhh Eckie76, een weeralarm wordt helemaal niet pas uitgegeven als 90% van het land getroffen is.
Pas als het 90% zeker is dat het weer gevaarlijk wordt geeft het KNMI een weeralarm af.

Ja, dat bedoelde ik ook, vergissing.:blush:
Hey, maar je kent mijn voornaam toch zeker ook nog, of niet dan?:woohoo: