Algemeen forum voor discussie over de website
Door jango
De hele opzet van dit topic is om de volgende reden.

De aanlevering van data zoals in de grafiek is te zien.
Ik hoop dat het lukt de grafiek te tonen.

heb de link geplaatst als plaatje lukt het me niet.
Zal dus hoop ik snel weer een goede lijn vertonen .

Het is 1 lange rechte lijn, oorzaak vastgelopen software of sensor.
Echter word de data wel gewoon naar HWA verstuurd en komt het dus regelmatig voor dat die op de extreme pagina word vertoond.

Het gaat op deze manier bij sommige stations weken lang door.
De beheerders hebben blijkbaar niet de interesse om dat probleem op te lossen.

Bij desinteresse en niet of slecht reageren vind ik dus dat zulk station niet thuis hoort op HWA.

Bij de mensen die wel op het forum aanwezig zijn en serieus met de hobby bezig zijn zal je zoiets niet of van korte duur meemaken.

Het is een doorn in mijn ogen en voor de moderatoren veel werk, voor vaak dezelfde stations.

Een station dat een storing heeft in de aanlevering van data word grijs en na x aantal uren verdwijnt het van HWA tot de aanlevering weer word opgestart.

groet Jan
Door Eckie76
Vaak las ik negatief commentaar op het systeem van Awekas, maar in feite is het uitsluitsysteem op Awekas wel iets waar we op HWA ook naartoe zullen moeten, wil je de lat wat hoger leggen en dit soort discussies niet tot in den treure moeten voeren.
Immers, diegene die WEL serieus controle houdt op zijn eigen data, zal dan ook meteen aan de bel hangen, mocht er door een onverhoopt technisch probleem een uitsluiting volgen. Wie echter niets laat horen, moet dan ook niet vreemd opkijken als er een complete uitsluiting volgt, tot nader order.
Zo scheid je meteen het kaf van het koren.

Gewoon niet te moeilijk over doen, dan maar minder deelnemers, maar minder is ook vaak meer :)
Door wslangerak
SpeedyGJ schrijft:
Totaal zijn er 75 stations die geen data aanleveren.
Het gaat om data vanaf 1 uur oud tot paar jaar

Maar die zijn voor de gemiddelde bezoeker, die niet is ingelogd, niet zichtbaar. Dus dat is naar mijn idee goed geregeld nu. De stations die langere tijd geen gegevens leveren zijn onzichtbaar in de lijsten. Alleen wij zien ze wel in het moderator-overzicht.
Door Overijse
Snarf2000 schrijft:
En dan zijn er ook nog stations die 's nachts hun pc uit hebben staat.
Waar vallen deze dan onder?

Frans

Kom je gewoon enkele uren in grijs te staan op het ogenblik dat de pc uitstaat, eenmaal je terug opstart telt alles normaal mee.

Grtz
Kris
Door osjohn
Snarf2000 schrijft:
En dan zijn er ook nog stations die 's nachts hun pc uit hebben staat.
Waar vallen deze dan onder?

Frans

Een goed weeramateur draait 24 uur en geen dagdeel.

Je mist dan ook veel gegevens die je dan handmatig in moet voeren.

John
Door Snarf2000
Ja, dat weet ik en begrijp het ook.
Of filtert HWA offline weerstations meteen er uit als deze ff slapen.

Ik vindt ook dat je 24/7 data aan moet leveren.
Je zal je eens verslapen. :laugh:

@osjohn

(Met een Davis datalogger importeer je automatisch de data sinds de laatste meting op je pc, dus geen gaten in je data. Hoe het met andere stations geregeld is, weet ik niet)

Frans
Door Overijse
Snarf2000 schrijft:

Frans

Na 1 uur komen deze automatisch in lichtgrijs te staan met de melding "gegevens meer dan 1 uur oud", beginnen ze terug te zenden dan worden deze normaal terug meegenomen door HWA.

Grtz
Kris
Door osjohn
Snarf2000 schrijft:

Ik vindt ook dat je 24/7 data aan moet leveren.
Je zal je eens verslapen. :laugh:

@osjohn

(Met een Davis datalogger importeer je automatisch de data sinds de laatste meting op je pc, dus geen gaten in je data. Hoe het met andere stations geregeld is, weet ik niet)

Frans

Beste Frans

Weatherlink en Virtual Weather Station leest rechtstreeks de data uit de
Davis.
WsWin en Weatherdisplay niet.
M.a.w. regent het s,nachts, zal je dat handmatig moeten invoeren.
Bij mijn computer is dat zo, het kan natuurlijk ook zo zijn dat ik een
foute instelling in de software heb gemaakt.

John
Door baroman
Ik ben het hellemaal met jullie eens, als je ergens aan mee doet en je geeft elke 10 min. je metingen door aan HWA.
Dan moet je ook serieus met je hobby bezig zijn , en elke dag kijken of alles nog werkt , of in ieder geval kijken of de techniek je niet in de steek laat ( deze hobby is te leuk om 24 uur te vergeten).

Maar zo denk ik en vele anderen geweldig.
Maar goed, niet iedereen kan dit waarmaken!!! Ik kan mij ook voorstellen als je op karwij bent B.V een weekje van huis (werk) en de techniek laat je in de steek, ga je ook niet naar huis om het probleem op te lossen.

Maar ik had nog wel een idee, als er geen nieuwe gegevens binnen een uur komen dan moet dit station automatisch van de lijst geschrapt worden tot dat er weer nieuwe gegevens worden toegezonden.
Dit moet natuurlijk geen jojo effect gaan opleveren maar serieus zoals de stations van het KNMI het ook doen.

Maar ik heb dit in het verleden ook al geschreven aanvullende weergegevens en niet meer offline stations , aan deze station heb je niks.

Ronnie..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 24