Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
jango schrijft:
hoi Luc

ik zie allemaal mooie grafieken maar op mijn pagina staat onder de grafiek 7 keer 21:00 en een op of neer gaande lijn ik ben gister om 21:00 even offline geweest( storing @home) maar ben volgens mij na 21:30 continu online geweest

groet Jan Goorts Veghel
Hoi Jan,

Deze 'bug' heb ik gevonden. Om 21:31u is er een record verstuurd waarin als datum 01-01-1970 stond. Die gooit roet in het eten. De tijdschaal is dan erg lang. Deze datum komt heel af en toe voor in de database als de aangeleverde datum niet vertaald kan worden naar het goede formaat. Ik zal deze datum dus uit de grafiek generator filteren, dan is er geen probleem meer.

EDIT: OPGELOST!
Door Luc
Waling schrijft:
Luc,

Heel mooi de grafiekjes.
Maar ik zie in de Temp-grafiek bij Hallum om iets na 18.00 uur een temperatuur van ongeveer -18 staan. deze kan ik verder nergens terug vinden.
Hoi Waling,

De volgende data heb ik om 2008-09-11 18:15:00 ontvangen:

outsideTemp -17.8
outsideHumidity 100.0
outsideDewPt -17.8
wind10Avg 4.7
windDir 239
windDirection WZW
windChill 20.9
barometer 1011.4

Dat veroorzaakt de 'dip' in de grafiek.

Als er ook maar 1 record verkeerde data heeft, dan zie je dat direct terug in de grafiek. Dat is een groot nadeel!

Ik zal eens onderzoeken/nadenken of het mogelijk is om voor het genereren van de grafieken dit soort data eruit te filteren.
Door Luc
Wietse schrijft:
Bij mij is er wel een lineaire lijn te zien, terwijl jij dit toch had uitgezet? Kijk maar bij mijn station Almelo. Hebben meerdere dit?!

Verder natuurlijk prachtig en mooi gedaan Luc :D.
Klopt de 'rechte lijn' is uitgefiltered voor data aangeleverd na 11:30u vanmorgen. De data ervoor kan nog de rechte lijn hebben. Morgenmiddag moet het vanzelf zijn opgelost. (ik bewaar 'slechts' de laatste 25 uur per weerstation om de grafieken te genereren, oftwel ongeveer 35.000 records)
Door Luc
rjdrent schrijft:
Met alle respect, maar een echte vooruitgang vind ik het niet. In ieder geval niet voor mijn weerstation. Normaal worden de grafieken van Weatherlink gebruikt in mijn geval. Omdat ik 's nachts de pc uit heb, wordt de grafiek dan automatisch 's morgens na het downloaden weer geüpdate met data van de afgelopen nacht.

Met de nieuwe grafieken is er helemaal geen data meer te zien over de tijd dat de pc uit is of wanneer er een storing is bij het uploaden van data.

Kortom... ik vind het vooralsnog geen vooruitgang.

@rjdrent en @Bert (uit Simpelveld):
Dit is een 'lastige' discussie. Ik snap jullie reactie. Ik ben het met jullie eens dat de weatherlink grafieken voor jullie weerstations meer data bevatten.

Aan de andere kant, deze grafieken werken alleen voor weatherlink. 85 weerstations gebruiken weatherlink voor het uploaden naar HWA, daarvan uploaden er 46 ook de grafieken. Door gebruiken te maken van de weatherlink grafieken, zijn er op dit moment dus 117 weerstations, die geen grafieken hebben. Daarnaast zijn er van de 46 'weatherlink grafiek uploaders' ook nog enkele weeramateurs die afwijkende grafieken ingesteld hebben (andere achtergrond kleur of tijdspanne).

Ik wil hier graag uniformiteit in de grafieken. Vandaar dat ik ook zelf de grafieken wil genereren. Daar komt nog bij, dat ik meer mogelijkheden heb, dan de standaard grafieken van weatherlink. Denk daarbij aan eventuele vergelijkingslijnen van omliggende stations (zichtbaar voor de eigenaar van het weerstation).

Al dit wegende, kies ik dan toch voor de zelf gegenereerde grafieken, hoewel ik me wel degelijk in jullie reactie kan verplaatsen.
Door rjdrent
Luc schrijft:

Al dit wegende, kies ik dan toch voor de zelf gegenereerde grafieken, hoewel ik me wel degelijk in jullie reactie kan verplaatsen.

Oke, duidelijk verhaal. Maar dan ben ik toch ook wel erg benieuwd hoeveel weerstations de pc 's nachts uit hebben staan. De grafieken van die weerstations zullen dus voortaan altijd een breuk vertonen.

Maar goed, misschien is het een kwestie van wennen. En als de bezoeker meer informatie wenst kan hij/zij natuurlijk altijd doorklikken naar de eigen website van het weerstation indien van toepassing.
Door wthus
Foutje in windgrafiek nu (00:53 uur):
Bijlagen
Untitled_1.gif
Untitled_1.gif (18.36 KiB) 3428 keer bekeken
Door jorissynaeve
Kan je de HWA-file (openweerdata) niet bijpassen (of een mogelijk extra file) zodat je de gegevens van afgelopen 24uur (temp/bar/wdir/wspeed) kunt uploaden? Zo kunnen die gegevens gebruikt worden indien er voor bepaalde tijdstippen geen gegevens zijn.
Door Meteo Simpelveld
Luc schrijft:
rjdrent schrijft:
Met alle respect, maar een echte vooruitgang vind ik het niet. In ieder geval niet voor mijn weerstation. Normaal worden de grafieken van Weatherlink gebruikt in mijn geval. Omdat ik 's nachts de pc uit heb, wordt de grafiek dan automatisch 's morgens na het downloaden weer geüpdate met data van de afgelopen nacht.

Met de nieuwe grafieken is er helemaal geen data meer te zien over de tijd dat de pc uit is of wanneer er een storing is bij het uploaden van data.

Kortom... ik vind het vooralsnog geen vooruitgang.

@rjdrent en @Bert (uit Simpelveld):
Dit is een 'lastige' discussie. Ik snap jullie reactie. Ik ben het met jullie eens dat de weatherlink grafieken voor jullie weerstations meer data bevatten.

Aan de andere kant, deze grafieken werken alleen voor weatherlink. 85 weerstations gebruiken weatherlink voor het uploaden naar HWA, daarvan uploaden er 46 ook de grafieken. Door gebruiken te maken van de weatherlink grafieken, zijn er op dit moment dus 117 weerstations, die geen grafieken hebben. Daarnaast zijn er van de 46 'weatherlink grafiek uploaders' ook nog enkele weeramateurs die afwijkende grafieken ingesteld hebben (andere achtergrond kleur of tijdspanne).

Ik wil hier graag uniformiteit in de grafieken. Vandaar dat ik ook zelf de grafieken wil genereren. Daar komt nog bij, dat ik meer mogelijkheden heb, dan de standaard grafieken van weatherlink. Denk daarbij aan eventuele vergelijkingslijnen van omliggende stations (zichtbaar voor de eigenaar van het weerstation).

Goedemiddag Luc,

Ik begrijp je keuze, alleen jammer maar het is niet anders.
Je hebt mooi werk geleverd.

Groet Bert
Door Luc
jorissynaeve schrijft:
Kan je de HWA-file (openweerdata) niet bijpassen (of een mogelijk extra file) zodat je de gegevens van afgelopen 24uur (temp/bar/wdir/wspeed) kunt uploaden? Zo kunnen die gegevens gebruikt worden indien er voor bepaalde tijdstippen geen gegevens zijn.

Met de openweerdata file lukt dat niet. Met een aparte file zou dat in theorie kunnen lukken. Echter het zou heel veel werk zijn, om dit te bouwen. Ik zie daar dus van af.
Door Luc
Ik heb de afgelopen dagen af en toe de grafieken bekeken. Volgens mij zijn de kleine foutjes er uit.

Ik heb de grafieken nu zichtbaar gemaakt voor alle bezoekers.