Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Even een update:

Het is me indmiddels gelukt om de data van een individueel station in te lezen in de app. Zie screenshot.

Er staan nog een aantal zaken open die aangepakt moeten worden, voordat de app gebruiksklaar is. Zoals:

- Navagiatie
- Foutafhandeling
- Keuze menu
- Algemene instelling

Ik zal de voortgang af en toe posten in dit topic.

Gr,
Luc
Bijlagen
screenshot-4acff95ae910d5ba44e3e02c6c497673.jpg
screenshot-4acff95ae910d5ba44e3e02c6c497673.jpg (46.74 KiB) 2426 keer bekeken
Door Freeze
Wietse schrijft:
Hey Luc,

Leuk begin :), wat voor taal dien je eigenlijk te beheersen om zoiets te bouwen?
Het ziet er redelijk eenvoudig en simpel uit...

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar of is er software voor?
Door Luc
Freeze schrijft:
Wietse schrijft:
Hey Luc,

Leuk begin :), wat voor taal dien je eigenlijk te beheersen om zoiets te bouwen?
Het ziet er redelijk eenvoudig en simpel uit...

Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar of is er software voor?
Het probleem van app ontwikkeling is de afhankelijkheid van het OS. Voor android en iOs (iPhone) moeten in principe 2 aparte versies ontwikkeld worden.

Echter ondersteunen beide platformen HTML5, CSS3 en javascript. Met deze technieken kom je een heel eind.

PhoneGapheeft bovendien platform onafhankelijke javascript libraries geschreven. Hiermee kun je, als de javascript in een native app draait (geen web app), ook de device hardware benaderen. Dus GPS, camera e.d. kunnen aangestuurd worden met deze library.

Omdat ik de app zowel voor Android als iOS geschikt wil maken, heb ik gekozen voor deze technieken in combinatie met PhoneGap.

Om een app te maken met 'echte' functionaliteit, moet je toch wel bedreven zijn in javascript. Ik roep binnen javascript enkele webservices aan op de HWA server, die me data teruggeven die ik wil tonen in de app. Als je data op een gestructureerde manier uit een database wil halen, heb je dus ook nog kennis van webservices nodig.

Gr,
Luc
Door poldeleeuw
Er is sinds kort een nieuwe site gestart over het ontwikkelen van apps. Er zullen geregeld tutorials verschijnen voor mensen die willen leren apps ontwikkelen. In eerste instantie is dit voor Android, later ook voor Iphone en Ipad. Dit is de link: http://hetmobileappsplatform.be

Dit kan altijd interessant zijn in de toekomst voor iedereen.