Algemeen forum voor discussie over de website
Door Overijse
Luc schrijft:
WeerStationWoerden schrijft:
grafiek ziet er zeer goed uit
alleen ook het probleem niet goed zichtbaar
dit plaatje via rechtstreeks naar de url

op de mijn website is die dan uiteraard het zelfde
gaat wat mis ...
Mvg Gert

Edit
In FF werkt het trouwers wel goed ?
alleen via IE9 krijg je eerst een melding
[img]http://www.weerstation-woerden.nl/foto/mos_error1.jpg[/img]
Gert, ik krijg een virusmelding op jouw site:

Gevaar: malware gedetecteerd.
Google Chrome heeft de toegang tot deze pagina op www.weerstation-woerden.nl geblokkeerd.
Er is inhoud van globalconferencemanagementgroup.com, een bekende bron van malware, op deze webpagina ingevoegd. Als u deze website nu bezoekt, is de kans heel groot dat uw computer met malware wordt geïnfecteerd.
Malware is schadelijke software die zaken als identiteitsdiefstal, financiële verliezen en permanente verwijdering van bestanden veroorzaakt. Meer informatie

Had Gert hieral op gewezen probleem is opgelost en ook de nieuwe malwarecontrole van chrome is gelukt. Morgen zou de melding ervanaf moeten zijn.
Door WeerStationWoerden
dat klopt Luc
dat was 31-12-12 alles is verwijdert
en de site is schoon
dankzij Kris ...Google ingelicht
de melding moet na 1 dag weg zijn
als je ook goed lees in de melding zie je dat de site al weer schoon was

over de grafiek
die staat nog niet op mijn site
het plaatje wat ik liet zien kwam uit de url via Beheer weerstation
http://www.hetweeractueel.nl/includes/c ... php?id=XXX
die nu trouwers wel werkt ;-)
Mvg Gert

Luc schrijft:
WeerStationWoerden schrijft:
grafiek ziet er zeer goed uit
alleen ook het probleem niet goed zichtbaar
dit plaatje via rechtstreeks naar de url

op de mijn website is die dan uiteraard het zelfde
gaat wat mis ...
Mvg Gert

Edit
In FF werkt het trouwers wel goed ?
alleen via IE9 krijg je eerst een melding
[img]http://www.weerstation-woerden.nl/foto/mos_error1.jpg[/img]
Gert, ik krijg een virusmelding op jouw site:

Gevaar: malware gedetecteerd.
Google Chrome heeft de toegang tot deze pagina op www.weerstation-woerden.nl geblokkeerd.
Er is inhoud van globalconferencemanagementgroup.com, een bekende bron van malware, op deze webpagina ingevoegd. Als u deze website nu bezoekt, is de kans heel groot dat uw computer met malware wordt geïnfecteerd.
Malware is schadelijke software die zaken als identiteitsdiefstal, financiële verliezen en permanente verwijdering van bestanden veroorzaakt. Meer informatie
Door teesee64
Ik ben hier eerlijk gezegd minder blij mee.

De reden daarvoor is dat ik een script gebruik wat gemaakt is door Ron & Rik (in combinatie met het mooie mos.php script van Joris), wat nu dus niet meer gaat werken. En ik was juist erg tevreden over dit script, had er zelf wat aanpassingen aan gedaan voor wat betreft de kleuren zodat het beter in mijn website paste.

Daarnaast begrijp ik nu dat er dus geen MOS gemaakt wordt op basis van mijn eigen meet gegevens. Op basis van welke gegevens word de nieuwe MOS feed nu gemaakt?

Groet,
Theo
Door teesee64
PS,

(Moet even in een nieuwe reactie, kon mijn eigen bericht niet meer wijzigen)

Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe MOD feed?
Valt mij bijvoorbeeld op dat in de oude feed ik een minimum temp zie voor komende nacht van -7, in de nieuwe feed een min.temp van -6. Zelfde verhaal voor de donderdag, 1 graad verschil.

Groet,
Theo
Door Luc
teesee64 schrijft:
Ik ben hier eerlijk gezegd minder blij mee.

De reden daarvoor is dat ik een script gebruik wat gemaakt is door Ron & Rik (in combinatie met het mooie mos.php script van Joris), wat nu dus niet meer gaat werken. En ik was juist erg tevreden over dit script, had er zelf wat aanpassingen aan gedaan voor wat betreft de kleuren zodat het beter in mijn website paste.
Waarschijnlijk zijn er maar een paar kleine aanpassingen nodig in dit script. Het presenteren van de data kan hetzelfde blijven. Alleen het uitlezen en interpreteren van de data uit XML feed zal iets anders zijn. De originele makers van het script zullen waarschijnlijk die aanpassingen ook wel beschikbaar stellen.

Daarnaast begrijp ik nu dat er dus geen MOS gemaakt wordt op basis van mijn eigen meet gegevens. Op basis van welke gegevens word de nieuwe MOS feed nu gemaakt?

Groet,
Theo
De MOS verwachting en betrouwbaarheid zoals je die nu krijgt, is nog steeds dezelfde als die je gisteren kreeg. De MOS is (door een fout bij HWA) nooit gemaakt op basis van je eigen meetgegevens.

Er is ergens een artikel met achtergrond informatie beschikbaar over de MOS verwachtingen, maar ik weet zo niet meer waar ik dit gelezen heb. Dat is wellicht interessant om te lezen hoe de MOS werkt. Overigens is tijdens de vorige open dag bij Meteo Consult ook een sessie besteed aan de MOS verwachtingen.

Gr,
Luc
Door Luc
teesee64 schrijft:
PS,

(Moet even in een nieuwe reactie, kon mijn eigen bericht niet meer wijzigen)

Wat is het verschil tussen de oude en de nieuwe MOD feed?
Valt mij bijvoorbeeld op dat in de oude feed ik een minimum temp zie voor komende nacht van -7, in de nieuwe feed een min.temp van -6. Zelfde verhaal voor de donderdag, 1 graad verschil.

Groet,
Theo
in de nieuwe feed staat 2x een minimum temperatuur; bij 0u en 6u. Deze is per 6 uur. De oude feed heeft er maar één per 12 uur. Wil je de minimum temperatuur voor de hele nacht hebben, dan zul je in de nieuwe feed even moeten kijken welke van de twee de laagste is en die nemen.

Gr,
Luc
Door teesee64
bedankt voor je antwoorden Luc,

Ik begrijp nu dus dat de betrouwbaarheid geen punt van discussie hoeft te zijn en daar ben ik blij mee. Ben tot nu toe tevreden geweest over de mos verwachting, dus dat daar niets aan gaat veranderen, is wat mij betreft goed nieuws.

Helaas kon/kan ik niet bij de open dagen van MC zijn, vanwege mijn handicap (gehoorschade). Dus die uitleg heb ik moeten missen.

Voor mij zit er dus eigenlijk niets anders op dan zelf een script in elkaar proberen te zetten om de MOS feed te verwerken. Nu alleen nog zien of ik dat mooie tabel met uitleg over de feed kan ontcijferen, want voor mij is dat zo op het eerste gezicht hocus pocus ;-)

Heb er overigens alle begrip voor, alleen valt het mij even wat rauw op mn dak.

Het meteogram ziet er overigens wel mooi uit, ga die ook zeker gebruiken op mijn website.

Groet,
Theo

Ps, voor wat betreft die minimum temperaturen. Bedankt voor de uitleg. Ook dat gaan we even bekijken hoe ik dat kan gebruiken.
Door jorissynaeve
Het MOS-script is al doorgestuurd naar enkele mensen. Echter heb ik vandaag ondervonden dat er nog een compatibiliteitsprobleem is tussen de compacte en extended versie.
Ik ben dit probleem momenteel aan het oplossen en zodra dit opgelost is stuur ik de mensen die mij het script gevraagd hebben de code door. Nog even geduld dus :)
Door teesee64
jorissynaeve schrijft:
Door een overvloed aan mails heb ik de scripts online gezet. Je kan ze vinden op http://usr260508.i-net.be/HWAMOS/voorbeeld/
Daar staat ook de handleiding hoe te installeren. Laat weten indien er bugs in zitten (momenteel op m'n werk dus kon ik niet alles uitgebreid controleren).

Bij de joomla 1.5 module krijg ik een foutmelding als ik deze wil installeren.
Code: Selecteer alles
Onbekend archieftype

Groet,
Theo

EDIT: Heb de module uitgepakt met winrar en vervolgens opnieuw ingepakt maar dan een .ZIP ervan gemaakt en nu installeerd hij wel , maar in joomla krijg ik nu de melding
Code: Selecteer alles
MOS: No MOS Available

Heb de security en de stationID goed ingevuld.

Groet,
Theo
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15