Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Ik ben inmiddels ook diverse testen aan het uitvoeren. Zodra ik meer weet, laat ik het hier horen!

Gr,
Luc
Door Luc
Ik heb het probleem gevonden en opgelost/omzeild. Voor de techneuten probeer ik het hier uit te leggen.

Het script dat de files ophaalt, werkt via CURL. Omdat sommige providers alleen een echte browser toelaten, had ik aan CURL een zogenaamde useragent meegegeven. Vrij vertaald laat dit de server denken dat de server wordt benaderd door een browser.

Dat is echter al een oude useragent uit 2007. Blijkbaar vindt Mijn Domein dit verdacht. Door deze weg te halen, werkt het script. Echter dan zullen waarschijnlijk andere weerstations niet ingelezen kunnen worden.

Ik heb daarom als useragent een recente browser meegegeven. Het lijkt erop dat de data bij alle weerstations weer correct wordt ingelezen.

Iedereen die heeft meegedacht: HARTELIJK DANK!

Mvgr,
Luc
Door wvdkuil
De omleidingen voor BovenLeeuwen, Driehuis, Haaskbergen-Nrd, Heemskerk-Kerk en Uithuizermeden zijn ook weer weg.

De oplaad-locaties zijn weer zoals ze gisteren waren,

Voor alle duidelijkheid:
De support medewerkers van Mijndomein waren geheel te goeder trouw.

Dergelijke filters zijn dynamisch en automatisch. Het was geen blokkade van het IP-adres maar een filtering van een browser aanroep.

Wim
Door Frits
Top en bedankt.
Blij dat het weer werkt. Fijn weekend.

Gr. Frits
Weerstation Driehuis