Algemeen forum voor discussie over de website
Door millingenweer
Hallo Wim,
ik krijg deze melding bij mijn en zonder aanpassing met jou gegevens er nog in.
No valid data from xml or cache found. Script ends.
Het probleem begint als ie de tijd van 23:00 / 02:00 uur bovenin moet komen te staan. Die zie je niet .Maar verwijderd Om 23:00 uur de cache inhoud en wordt pas weer geladen als de nieuwe tijdvak 02:00 / 05:00 begint.
Ik maakt gebruik van de Stand-alone versie

Gr Arno
Door weerstationhoogeloon
wvdkuil schrijft:
@weerstationhoogeloon

Vraag: Ook ik heb last van dat rare A-teken met dakje voor het graden-teken.
zie http://www.wxhoogeloon.nl/wsHwaSA/hwaFullPage.php

Dat zou in de versie van 2016-05-15 12:00 uur opgelost moeten zijn.

@ALL => eerste post is aangepast!
Nieuwe stand-alone versie, kleine aanpassingen zoals wind-grafiek en character-set. Maar vooral met extra code in het script om foute xml af te vangen.

U kunt de oude hwaSettings.php kopiëren. De start-pagina hwaFullPage.php moet wel opnieuw ingesteld worden!

Hallo Wim,

ik heb de hwaFullPage.php van de nieuwe versie (2016-05-15 12:00) geinstalleerd. Fout blijft helaas.

gr. Remie
Door millingenweer
Hallo Remie
Als ik bij je op de website kijk werkt het wel prima,
even F5 doen .
Bij mijn was dat probleempje wel verholpen.

Gr Arno
Door wvdkuil
weerstationhoogeloon schrijft:
. . . ingekort . . .
Hallo Wim,

ik heb de hwaFullPage.php van de nieuwe versie (2016-05-15 12:00) geinstalleerd. Fout blijft helaas.

gr. Remie
Inderdaad, maar de ene Apache server is de andere niet, en zeker verschillend met IIS.
Jouw server geeft in de response headers als informatie o.a.:
Code: Selecteer alles
Content-Encoding:gzip
Content-Length:10631
Content-Type:text/html
Date:Mon, 16 May 2016 07:05:22 GMT
Server:Microsoft-IIS/8.5

Wat daar ontbreekt is de character set. Zo ziet het ere op een apache server uit.
Code: Selecteer alles
Connection:Keep-Alive
Content-Type:text/html; charset=ISO-8859-1
Date:Mon, 16 May 2016 07:04:10 GMT
Keep-Alive:timeout=5, max=100
Server:Apache
Transfer-Encoding:chunked
X-Powered-By:PHP/7.0.0
Dus bij apache wordt de character-set in de response headers meegestuurd.
De informatie komt uit de instellingen van de web-server. De scripts moeten ingesteld worden om de html in dezelfde character-set als de server te versturen.

Ik heb het script nog verder aangepast zodat er niet meer naar de instellingen van de server wordt gekeken. Maar ik heb zelf geen IIS om te testen.

Dus wil je de zip uitpakken en de huidige versie overschrijven? Dan kan ik zien of het nu wel lukt.
Anders zal ik het graden teken optioneel moeten maken en weglaten waar het niet juist wordt afgebeeld.

Wim
Bijlagen
(3.7 KiB) 296 keer gedownload
Door wvdkuil
millingenweer schrijft:
Hallo Wim,
ik krijg deze melding bij mijn en zonder aanpassing met jou gegevens er nog in.
No valid data from xml or cache found. Script ends.
Het probleem begint als ie de tijd van 23:00 / 02:00 uur bovenin moet komen te staan. Die zie je niet .Maar verwijderd Om 23:00 uur de cache inhoud en wordt pas weer geladen als de nieuwe tijdvak 02:00 / 05:00 begint.
Ik maakt gebruik van de Stand-alone versie

Gr Arno
De foutboodschap komt als er aan twee voorwaarden is voldaan:
1. De xml is leeg / foutief
2. de cache is leeg / meer dan 24 uur oud.
Tot gisteren waren er de grote "onbegrijpelijke" technische foutboodschappen en stopte het script abrupt.

Het script kan geen gegevens afbeelden als aan allebei de voorwaarden is voldaan.
Dank zij jou weet ik nu dat de xml blijkbaar na 23:00 uur fouten bevat en kan ik proberen de xml vannacht te vangen en als die inderdaad fouten bevat door te sturen naar Luc.

===
Dit is de pagina met de hwa verwachting: http://www.weermillingen.nl/wsHwaSA/wsH ... llPage.php

Wat ontbreekt op die pagina is de "credits". Bij gebruik van met.no data is het verplicht om een link naar met.no (yr.no) op te nemen waarbij die link al zo onopvallend mogelijk is gemaakt

EDIT: Opgelost

Wim
wvdkuil schrijft:
. . . ingekort . . .
Hallo Wim,

gr. Remie
Inderdaad, maar de ene Apache server is de andere niet, en zeker verschillend met IIS.

Ik heb het script nog verder aangepast zodat er niet meer naar de instellingen van de server wordt gekeken. Maar ik heb zelf geen IIS om te testen.

Dus wil je de zip uitpakken en de huidige versie overschrijven? Dan kan ik zien of het nu wel lukt.
Anders zal ik het graden teken optioneel moeten maken en weglaten waar het niet juist wordt afgebeeld.

Wim

Bestand is uitgepakt en ge-upload.
Nu is het rare A-teken verdwenen! Top!
Wim, hartelijk dank voor je snelle oplossing op deze vrije 2e Pinksterdag:)

gr. Remie
Door Waling
Het nieuwe script voor de verwachting ziet er goed uit.
Heb het standalone werkend.
Toch nog een vraag:
In het vorige script is er in de tabel nog een kolom, met de kans op neerslag.
Heb in deze wel code kunnen vinden, maar dit nog niet zichtbaar kunnen maken in de tabel.

Waling
Waling schrijft:
....
....

Idd. en ook nog een regel met "Kans op onweer" en was er ook nog niet "Kans op sneeuw", in het winterseizoen??? waar zijn die gebleven?

gr. Remie
Door wvdkuil
Waling schrijft:
....
....

Idd. en ook nog een regel met "Kans op onweer" en was er ook nog niet "Kans op sneeuw", in het winterseizoen??? waar zijn die gebleven?

gr. Remie
Helaas, niet alle gegevens uit de huidige MOS-xml verwachting kunnen op basis van de metno-xml gemaakt worden. Er is geen kans-% voor de neerslag/onweer of iets wat daar op lijkt in de metno-xml.

De metno-xml is anders opgebouwd in vergelijking met de MOS-xml. Toch is alle data die te maken is op basis van metno-xml in de vernieuwde MOS-xml terecht gekomen. En de oude en nieuwe MOS-xml zijn op de ontbrekende percentages na vrijwel gelijk. Dus relatief weinig aanpas-werk voor de script-schrijvers zoals ondergetekende

Als programmeur vind ik het heel knap wat Luc gedaan heeft.

Wim