Algemeen forum voor discussie over de website
Door Wietse
Meteo Simpelveld schrijft:
Wietse schrijft:
Zo enorm zijn die verschillen hier nog niet hoor. Ik ben zeer tevreden over mijn verwachting.

4 graden MC en gemeten 7,1 graden op dit moment vindt ik erg veel Wietse.

Groet Bert

Ja, daarom wordt de data vanaf binnenkort ook door een meteoroloog bekeken, als ik het goed heb begrepen.
Deze gegevens die we nu krijgen is gewoon door de computer gemaakt. Niemand heeft er naar omgekeken wat er staat en of het wel juist is.

Alsnog vind ik het een perfecte verwachting, met genoeg opties voor de gebruiker. Zelfs als de gegevens nu nog door een meteoroloog worden bekeken zullen de verschillen minimaal worden denk ik en elke weersverwachting zit er wel is naast. Verder is het op mijn station altijd wel een fractie warmer, dit is gewoon zo, omdat ik in de stad woon.
Door Meteo Simpelveld
Alsnog vind ik het een perfecte verwachting die speciaal per plaats is gemaakt en met behoorlijk wat gegevens. Trouwens de temperatuur is hier altijd wel ietsjes hoger, omdat ik in de stad woon.[/quote]

Wietze ik vind dat het MC rekening moet houden met in jouw geval het stadsklimaat. De MOS verwachting wordt toch ook voor in jouw geval voor Almelo gemaakt.

De bezoekers willen weten welke verwachting voor Almelo geld en niet voor ergens anders.

In mijn ogen is het goed mogelijk een vrij goede MOS verwachting te maken als je hier maar genoeg energie (lees computercapasiteit en menskracht op zet).
Maar dan komt het kostenplaatje in beeld. En natuurlijk historische data welke betrekking heeft op jouw gebied. En deze moet dus door jullie opgehoest worden omdat waarschijnlijk deze niet aanwezig is bij het MC.
Dus het is van groot belang voor het MC. om deze te krijgen.

Ook wij hebben hebben last van behoorlijke verschillen, dit komt mede door de geografie, maar hier houden wij terdege rekening mee.

Groet Bert
Door Eckie76
Alsnog vind ik het een perfecte verwachting die speciaal per plaats is gemaakt en met behoorlijk wat gegevens. Trouwens de temperatuur is hier altijd wel ietsjes hoger, omdat ik in de stad woon.

Wietze ik vind dat het MC rekening moet houden met in jouw geval het stadsklimaat. De MOS verwachting wordt toch ook voor in jouw geval voor Almelo gemaakt.

De bezoekers willen weten welke verwachting voor Almelo geld en niet voor ergens anders.

In mijn ogen is het goed mogelijk een vrij goede MOS verwachting te maken als je hier maar genoeg energie (lees computercapasiteit en menskracht op zet).
Maar dan komt het kostenplaatje in beeld. En natuurlijk historische data welke betrekking heeft op jouw gebied. En deze moet dus door jullie opgehoest worden omdat waarschijnlijk deze niet aanwezig is bij het MC.

Ook wij hebben hebben last van behoorlijke verschillen, dit komt mede door de geografie, maar hier houden wij terdege rekening mee.

Groet Bert[/quote]

Beste Bert,

Waarom rep jij toch continue over geld en dingen ophoesten?
Wat is nu je punt eigenlijk?

Gezien het feit, dat je niet meer aanlevert op HWA heb je te kennen gegeven niet akkoord te gaan met de voorwaarden. Prima, even goede vrienden.
Alle respect voor die beslissing, maar waarom dan nu ineens weer deze bijdragen?
Weet jij überhaupt alle ins- en outs van Meteo Consult, of ben jij voor 100% voorgelicht door MC zelf, hoe zij deze MOS genereren?
Ik niet in ieder geval, en ik vermoed jij ook niet, of ik heb heel veel zaken over het hoofd gezien.

Het is erg onredelijk om alles bij voorbaat af te branden en zaken geen kans te gunnen voor ontwikkeling.

Voordat je dingen gaat beweren, zorg er dan op zijn minst voor dat je kan hardmaken dat je gelijk hebt.
Ik bedoel dit niet vervelend, of als aanval, maar echt positief komt dit alles gewoon echt niet over.
Door Eckie76
Wietse schrijft:
Wietse schrijft:
Zo enorm zijn die verschillen hier nog niet hoor. Ik ben zeer tevreden over mijn verwachting.

4 graden MC en gemeten 7,1 graden op dit moment vindt ik erg veel Wietse.

Groet Bert

Ja, daarom wordt de data vanaf binnenkort ook door een meteoroloog bekeken, als ik het goed heb begrepen.
Deze gegevens die we nu krijgen is gewoon door de computer gemaakt. Niemand heeft er naar omgekeken wat er staat en of het wel juist is.

Wietse,

Ik ben erg benieuwd naar de bron van deze informatie.
Jij beweert nu dus serieus dat niemand omkijkt naar de MOS-verwachting?

Alsnog vind ik het een perfecte verwachting, met genoeg opties voor de gebruiker. Zelfs als de gegevens nu nog door een meteoroloog worden bekeken zullen de verschillen minimaal worden denk ik en elke weersverwachting zit er wel is naast. Verder is het op mijn station altijd wel een fractie warmer, dit is gewoon zo, omdat ik in de stad woon.
Door Meteo Simpelveld
[color=][/color]Eckie76 schrijft:

Beste Bert,

Ik vind niet dat ik continu over geld heb.[color=][/color]

Gezien het feit, dat je niet meer aanlevert op HWA heb je te kennen gegeven niet akkoord te gaan met de voorwaarden. Prima, even goede vrienden.
Alle respect voor die beslissing, maar waarom dan nu ineens weer deze bijdragen?

Het hele weer gebeuren vind ik een interessante hobby, maar probeer het wel goed te doen. Ik heb alleen goede bedoelingen maar wel een mening, wanneer deze niet uitgebracht mag worden had ik graag dat je dit mededeeld.[color=][/color]

Weet jij überhaupt alle ins- en outs van Meteo Consult, of ben jij voor 100% voorgelicht door MC zelf, hoe zij deze MOS genereren?
Ik niet in ieder geval, en ik vermoed jij ook niet

Weet ik niet, maar ik zie wel de resultaten, zoals jullie weten maak ik zelf verwachtingen, dus ik weet waar ik over spreek, al ben ik ook een amateur. [color=][/color]

Het is erg onredelijk om alles bij voorbaat af te branden en zaken geen kans te gunnen voor ontwikkeling.

Ik zal geen dingen vooraf afbranden.

Nogmaals ik gun ieder zijn hobby en kraak per definitie het hele gebeuren niet af, maar zeg wel duidelijk hou de vinger op de pols.
De samenwerken met het MC is van huis uit best een goede zaak, en hoop dat deze voor vele amateurs voortgezet kabn worden, maar niet voor mij.

Groet Bert
Door Wietse
Luc schrijft:
Op dit moment krijgen wij de ruwe data aangeleverd door Meteo Consult voor de MOS verwachtingen. Sinds 24 december werkt deze aanlevering stabiel, nadat we in de voorgaande weken, nogal wat problemen tegenkwamen met testen.

Op 24 december meldde Meteo Consult dat een meteoroloog dagelijks de MOS output bekijkt en eventueel bijstuurt aan de hand van eigen inzicht en ervaring. Hoe dit precies is zijn werk gaat weet ik niet. Ik neem niet aan dat dit voor alle plaatsen apart gebeurt .

Ook wij kunnen deze 'aangepaste' MOS verwachtingen krijgen. Echter dan zijn ze wel ongeveer 1 uur later beschikbaar. Omdat het aanleveren van de MOS verwachtingen eindelijk stabiel werkte, heb ik ervoor gekozen, om dit niet net voor kerst aan te laten passen. We hebben afgesproken dat eventueel na de feestdagen deze aanpassing doorgevoerd wordt.

Ik zal dit komende week overleggen met Meteo Consult.

Gr,
Luc

@Eckie76: Ruwe data is geloof ik data die nog niet bewerkt is. Of heb ik het fout, kan ook hoor ;).
Maar Luc is dus bezig met overleggen of de gegevens nog door een meteoroloog wordt bewerkt :).
Door wsp
Eckie76 schrijft:
Alsnog vind ik het een perfecte verwachting die speciaal per plaats is gemaakt en met behoorlijk wat gegevens. Trouwens de temperatuur is hier altijd wel ietsjes hoger, omdat ik in de stad woon.

Groet Bert

Beste Bert,

Ik niet in ieder geval, en ik vermoed jij ook niet.

Voordat je dingen gaat beweren, zorg er dan op zijn minst voor dat je kan hardmaken dat je gelijk hebt.[/quote]

@Allemaal,

De inzet van Bert kan ik begrijpen, omdat hij ook verwachtingen maakt die ik zelf op de site gebruik die perfect zijn, Bert zal zeker weten waar hij het over heeft, dat ten eerste en dat is niet omdat ik de data van hem krijg maar mijn mening en door de verwachtingen zelf, ze zijn nog zelfs stukken beter als ons Meteo Limburg, althans voor de Parkstad regio.

Ten tweede is Bert net zoals mij pietje precies wat ik alleen maar kan waarderen.
Bert kraakt niks af, zegt wel hoe het is, ik zelf ook en Olaf ook.
Als er niks op wordt gezegd is het net alsof het allemaal goed is en dat is het nog niet.
Er wordt aan gewerkt en dat is belangrijk.

Wat mijn mening wel het beste is, dat is op de dag zelf, dat ze dan de temp aan geven die ook daadwerkelijk bij het station is, dan is het grootste probleem weg denk ik.
Maar daar zal Luc of MC zich over uit laten, lijkt mij wel een goed idee, zou toch mogelijk moeten kunnen zijn en de dag ernaar gewoon de verwachtingen in de vorm van de MOS.

Lijkt jullie dat ook iets om aan Luc door tegeven?

Voor de rest willen wij allemaal toch juiste data enn dat kan ik van ons allemaal waarderen, iedereen is perfect bezig met zijn hobby en streeft ervoor om zo goed als bijna een pro weerstation data te maken.

Ja toch ;-)
Door Luc
wsp schrijft:
Christian schrijft:
Klopt, maar ik heb dit de afgelopen dagen al vaak langs zien komen, zo nu en dan wordt het af en toe iets te veel. Inderdaad, het is positieve kritiek, maar onthoud ook dat Luc in zijn eentje de hele website bijhoudt en dus niet alles meteen kan oplossen/aanpassen/bespreken...

Kleine mededeling van Luc of van MC heeft wondere verricht op het forum.
Maar zal er niet meer over zeuren, misschien is die twee weken dat ik het test wel te kort, daar hebben jullie welgelijk in, maar ben een ongeduldig mens, niet goed te praten, maar leuke dingen hou ik wel van en dan heb ik weinig geduld tot dat het goed is, mijn nadeel.

Ik heb vandaag nog even contact gehad met Meteo Consult. Er wordt gekeken naar het later beschikbaar stellen van de MOS verwachting, zodat er een meteoroloog naar heeft kunnen kijken.

Verder is meteo consult ook bezig met de symbolen voor de XML feed. Dat loopt, maar heeft even tijd nodig vanwege diverse schakels in het proces.

Zodra ik meer weet, laat ik dat uiteraard even horen...
Door wsp
Ok Luc, bedankt voor de info,

Klein vraagje aan jouw Luc, is het misschien mogelijk dat bij de MOS de dag waarde's op de dag zelf aan geeft?

Zelf denk ik dat daar de problemen in zit.
Vaak zie je dan in de MOS stan 5 graden terwijl bij het station 7 graden is, als die dag meteen aan gepast wordt, alleen op de dag zelf, is dat verschil al nihiel en zijn de meeste vreemde waarde's weg.

Is maar een idee.
Door Luc
wsp schrijft:
Ok Luc, bedankt voor de info,

Klein vraagje aan jouw Luc, is het misschien mogelijk dat bij de MOS de dag waarde's op de dag zelf aan geeft?

Zelf denk ik dat daar de problemen in zit.
Vaak zie je dan in de MOS stan 5 graden terwijl bij het station 7 graden is, als die dag meteen aan gepast wordt, alleen op de dag zelf, is dat verschil al nihiel en zijn de meeste vreemde waarde's weg.

Is maar een idee.
Marcel, dit is niet mogelijk. Technisch niet, maar praktisch is het ook niet mogelijk.

De MOS wordt 2e per dag geupdate, 's Morgens en 's avonds. De maximum temperatuur wordt veelal in de middag bereikt. Dan zou je ieder uur een nieuwe MOS moeten maken en de verwachting van de huidige dag aanpassen aan de actuele temperatuur.

Met een beetje programmeerkennis, kun je dit met behulp van de XML feed wel zelf programmeren. In de MOS images aangeleverd door MC zal dit niet kunnen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11