- 05 mar 2009, 19:03
Hmm, ik heb idd de 2 GB versie. Maar ik heb tot nu toe altijd Windows 2000 gehad op een 1 GHz pc met jawel 256MB geheugen. Dat ging best goed. Op zich is de weersoftware niet zo zwaar hoor. Alleen bij mij ging het piepen en kraken doordat de MYSQL bewerkingen met PHP een beetje teveel ging vragen. Dat tezamen met nog een aantal andere sever-applicaties (IMAP server etc) werd wat teveel. Maar ondanks dat: het draait gewoon acceptabel hoor: 256MB....
. Maar de webserver wilde ik sneller hebben, maar de winst zit hem nu vooral in het beter verwerken van de PHP scripts door Linux.
Maar ik ik denk dat voor een gemiddeld weerstation dit niet gebruikt wordt, en ben ik van mening dat een eee PC met 1 GB prima gaat. Ik heb 5 jaar met 512MB met XP gewerkt en daar zelfs al mijn Photoshop bewerkingen op gedaan. Dus laat staan dat een weerprogramma moet draaien
.

Maar ik ik denk dat voor een gemiddeld weerstation dit niet gebruikt wordt, en ben ik van mening dat een eee PC met 1 GB prima gaat. Ik heb 5 jaar met 512MB met XP gewerkt en daar zelfs al mijn Photoshop bewerkingen op gedaan. Dus laat staan dat een weerprogramma moet draaien