Algemeen forum voor discussie over de website
Door wsp
petergroeneveld schrijft:
Ja Marcel, je hebt gelijk ik muggezift (heb ik dit goed geschreven?) maar wat, maar dit topic gaat toevallig over "Taal en spelling.

Was in het algemeen bedoelt ;-)
Vindt het een beetje vreemd dat er een topic is over nederlandse taal in een weer forum.

Maar zal wel aan mij liggen. Laat een ieder schrijven zoals hij gewend is of wat een iemand beheerst.
Als ik een vraag stel en een iemand die niet goed ABN schrijft ben ik blij met zijn antwoord en niet op de manier waarop.

Dingen waar wij weer amateurs op zouden moeten letten gaan ons voorbij en vindt ik belangrijker als die hele Nederlandse taal, als die er nog bestaat, uberhaups is ook niet Nederlands en nog meerdere woorden, dus hou me op over nederlandse taal en als ik iemand suc6 wenst, dan wens ik die suc6.

Zelfde als amateur weerstation's, ook dubbele betekenins, je bent een amateur + zin of een amateur in - zin, dus echt een amateur.

Dit is mijn laatste reactie op dit Topic, zo verjaag je alleen maar gebruikers die perfect zijn in de data en hun plaatsingen van de sensoren maar niet goed schrijven, dat zou ik heel erg jammer vinden.
Door Meteonoord
Ja Marcel, je hebt gelijk ik muggezift (heb ik dit goed geschreven?) maar wat, maar dit topic gaat toevallig over "Taal en spelling.

Geheel in de lijn van dit topic ben ik de discussie aangegaan over onze mooie Nederlandse taal. Een taal die, naar mijn bescheiden mening, aan het verloederen is. Daarover mag je, volgens mij, best over discussiëren.

Jammer genoeg zijn er steeds meer mensen die het nut van een correcte spelling niet inzien.

Hiermede beëindig ik mijn bijdrage aan dit topic.

Met collegiale groet,

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
wsp schrijft:

Was in het algemeen bedoelt ;-)
Vindt het een beetje vreemd dat er een topic is over nederlandse taal in een weer forum.

Maar zal wel aan mij liggen. Laat een ieder schrijven zoals hij gewend is of wat een iemand beheerst.
Als ik een vraag stel en een iemand die niet goed ABN schrijft ben ik blij met zijn antwoord en niet op de manier waarop.

Dingen waar wij weer amateurs op zouden moeten letten gaan ons voorbij en vindt ik belangrijker als die hele Nederlandse taal, als die er nog bestaat, uberhaups is ook niet Nederlands en nog meerdere woorden, dus hou me op over nederlandse taal en als ik iemand suc6 wenst, dan wens ik die suc6.

Zelfde als amateur weerstation's, ook dubbele betekenins, je bent een amateur + zin of een amateur in - zin, dus echt een amateur.

Dit is mijn laatste reactie op dit Topic, zo verjaag je alleen maar gebruikers die perfect zijn in de data en hun plaatsingen van de sensoren maar niet goed schrijven, dat zou ik heel erg jammer vinden.

Er wordt hier helemaal niemand verjaagd. Over de data en de opstellingen bestaat een andere topic. Niet twee zaken door elkaar gaan halen.

Hier een voorbeeld van een zojuist door jou geschreven zin, waar ik dus gewoon niets van begrijp. Snap je nu wat ik bedoel en waarom ik zoiets aankaart? Dat doe ik niet om je af te vallen, of om maar een reactie te geven...Ik doe dat omdat ik niet snap wat je bedoelt, door de manier waarop die zin samengesteld is.

"Zelfde als amateur weerstation's, ook dubbele betekenins, je bent een amateur + zin of een amateur in - zin, dus echt een amateur."
Door wsp
Het maken van typefouten behoort in de toekomst wellicht tot de verleden tijd. Onderzoekers van de universiteit van Aken hebben een prototype ontwikkeld van een toetsenbord dat met de gebruikers meedenkt.

Het TypeRight toetsenbord beschikt over technologie die woorden herkent en alle tekens uitsluit die bij het typen tot een absurd resultaat leiden. Een speciaal mechanisme verzwaart verkeerde toetsen. Op die manier wordt het de gebruiker bijvoorbeeld onmogelijk gemaakt twee toetsen tegelijkertijd in te drukken.

De onderzoekers die toegeven dat het typen op het speciale toetsenbord enige oefening vereist hebben hun vinding deze week gepresenteerd tijdens een conferentie over de interactie tussen mens en computer in Boston.

http://www.youtube.com/watch?v=MmdKTsQ8KtY
Door osjohn
Marcel, dat zal toch niet waar zijn wat jij schrijft ??
Dan zou iedereen die een inburgingcursus moet afleggen "fouloos Nederlands"kunnen schrijven.

Ha, Ha, Ha , da,s leuk

John
Door wsp
Hallo John,

het schijnt toch waar te zijn, zijn studenten vanuit Aken die het hebben verzonnen.

Maar je kunt een inburgering test nog altijd met pen en papier doen ;-)

Vindt het wel grappig, dat we het er nu hierzo over hebben er een uitvinding komt voor dat probleem.
Dus niet alleen hier storen mensen zich eraan, of zou het gewoonn een gat in de markt zijn en spelen die studenten er slim op in.

Ik heb altijd gezegd, wat doe ik verkeerd in mijn leven, hahahahaha.

Ik lees je weer John.
Door Meteonoord
wsp schrijft:
Het maken van typefouten behoort in de toekomst wellicht tot de verleden tijd. Onderzoekers van de universiteit van Aken hebben een prototype ontwikkeld van een toetsenbord dat met de gebruikers meedenkt.

Het TypeRight toetsenbord beschikt over technologie die woorden herkent en alle tekens uitsluit die bij het typen tot een absurd resultaat leiden. Een speciaal mechanisme verzwaart verkeerde toetsen. Op die manier wordt het de gebruiker bijvoorbeeld onmogelijk gemaakt twee toetsen tegelijkertijd in te drukken.

De onderzoekers die toegeven dat het typen op het speciale toetsenbord enige oefening vereist hebben hun vinding deze week gepresenteerd tijdens een conferentie over de interactie tussen mens en computer in Boston.

http://www.youtube.com/watch?v=MmdKTsQ8KtY

Hi Marcel,

Tussen alle opmerkingen door moet mij wat van het hart. Sinds de opmerking van Eckie over taalfouten etc. ben je aanmerkelijk anders gaan schrijven. Je kon het toetsenbord wel al hebben. Je zinsopbouw is met sprongen vooruit gegaan sinds een paar dagen en taal fouten - wie maakt ze niet - komen veel minder voor.

Chapeau Marcel.

En eh....... een beetje kritiek houdt iedereen wakker en scherp.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wsp
Ha Bert,

Nou je bent nooit te oud om te leren en sommige tips heb ik inderdaad toegepast, na lezen.
Door de drukte heb ik dit nooit gedaan en helaas is het toetsenboord van deze EeePC een kleine bug, algemeen bekend bij Asus.

Vaak dubbel letter of opeens hele zinnen weg, maar goed.
Ik ga wel kijken voor het toetsenboord wat de buren hebben uitgevonden, dat scheelt tijd ;-)

Bert en trouwens ook alle andere weer amateurs, Prettige Paasdagen en laten we samen lekker aan onze hobby werken ;-)

Bert je ziet dat er nog hoop voor mij is ;-)
Door Eckie76
Marcel,

het ziet er inderdaad beter uit. Ik heb ook vaak problemen met schrijven omdat ik enorm grote handen heb. Mijn vingers zijn door mijn werk (tegelzetten) uitgegroeid tot enorme braadworsten. In mijn dartvereniging noemen ze mij "The Claw" :)

Prettige Paasdagen.
Door Eckie76
Dan nog een klein punt van kritiek: Op de voorpagina zien we het land Belgie. Ik zou daar België van maken :)

We schrijven immers ook niet: Duidsland, Vrankrijk, Engelland, Poolen, Turckeie, Eislant, Zweeden, etc.

Ken iemand nog een leuke?:cheer: