Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Meteonoord schrijft:
Luc, hierbij een korte reactie :

Is dit nu niet een zwakte bod ? Je geeft wel aan het niet eens te zijn met mijn redenering maar wenst niet te zeggen waarom of is het misschien zo dat de juridische gevolgen bij jou bekend zijn ? Of is het misschien zo dat er gedacht wordt door MC en door jou : Wie zwijgt stemt toe ?

Luc, je zet mij op deze manier in een figuurlijke boksring met een blinddoek voor.

Ik denk dat een beetje meer openheid naar de weerwaarnemers toe wel op zijn plaats is.

Met een collegiale groet,

Bert J. van Bergen
www.meteonoord.nl
Bert,

Nogmaals: Ik ben het niet eens met jouw redenering, maar ik wil daarover niet in discussie gaan.

Luc
Door jansmit
Hier komen we nooit uit kan wat mij betreft een slot op.
Niet mee eens dan geen data meer leveren en stoppen
Ik ga in ieder geval door.
Misschien zijn we er volgend jaar uit
Succes Luc als kapitein op dit grote schip het lijkt af en toe Muiterij op de Bounty.
Door AenG
Het blijkt dat er nogal wat ophef is ontstaan over dit onderwerp, want we zitten al op pagina 20!!
Ik vind het een leuk initiatief van Luc, en zal zeker meedoen. En of ik nu wel of geen reiskostenvergoeding krijg voor een open dag:laugh: , of dat mijn gegevens door jan en alleman gebruikt wordt zal mij een zorg zijn.

gr geert
Door Luc
forsurh schrijft:
Dank Luc voor al je inspanningen.

Op deze manier wordt onze hobby en voor mij zeker ontspanning naast het dagelijkse werk een stuk leuker.

Heb je al enig idee hoe MC de geleverde data gaat classificeren?

Groeten,
Wisse van der Velde

www.weerstation-grootegast.nl
Hoi Wisse,

Bedankt voor de positieve feedback!

Ik weet niet hoe MC de geleverde data gaat classificeren. Ook voor Meteo Consult is het nog onduidelijk wat de kwaliteit is van onze waarnemingen.

Luc
Door forsurh
En zo is't maar net.

En volgens mij is het nog steeds een vrijwillige keuze onder de voorwaarden die nu gelden.

Ik doe in ieder geval mee!

En doe je niet mee, even goede vrienden toch?
Door wthus
Hallo Luc en anderen,

Heb niet alles van de discussie op de voet gevolgd, dus mocht ik in herhaling treden alvast mijn excuses hiervoor!

Ik vind HWA een zeer goed initiatief en doe hieraan ook graag mee. Ik lever momenteel geen data aan, maar dat heeft een andere oorzaak. De samenwerking met MC vind ik eveneens een goed initiatief van beide kanten, al denk ik ook dat MC hiermee zelf wat meer baat heeft tot op heden dan HWA en de leden.

MC mag mijn data ook gebruiken in de weerteksten op hun site, in de radio en tv praatjes en om het actuele weer te tonen. Hiermee geen probleem mee mits ze dan ook degelijk de bron vermelden en dus even de naam van stationsbeheerder en of stationsnaam opnoemen. Zo krijg je nog wat erkenning. Mijn data is in het verleden al wel eens gebruikt op de locale radio door een "weerboer" waardoor je van her en der nog wel eens de leuke reactie krijg "Heee Wilber... je werd genoemd op de radio" en daar doe je het toch ook voor!?

ik vind wel dat MC er wat te weinig tegenover gaat stellen. Ik heb persoonlijk ook niet veel aan een open dag waar je toch al gratis heen kunt en aan 20% korting op een cursus die ik waarschijnlijk toch niet volg. Ik zou hiervoor in plaats naast naams erkenning ook graag een pakket op tafel zien verschijnen, speciaal voor de HWA gebruikers met zeer actuele radarbeelden van hoge kwaliteit met goede zoom mogelijkheden, net als bliksem detectie (blokjes) en satelliet opnamen met daarnaast nog wat overige zaken. Ik heb nu nog steeds een dergelijk abonnement lopen bij Weeronline (behoorlijk zak met duiten kost het) en gebruik dat vaak liever dan de gratis beelden. Ik vind dat er toch zoiets geregeld zou kunnen worden, MC zal er heus niet armer door worden en in mijn inziens alleen sterker gaan staan.

Daarnaast zou ik nog graag een aanvullende optie willen zien verschijnen zodat je naast de geleverde data ook 's avonds na het einde van een dag je data kan valideren en de juiste data kunt invoeren op de site (als voorbeeld: de elektronische regenmeter geeft een 3,6 mm aan terwijl er daadwerkelijk 4,1 millimeter is gevallen in de Hellman regenmeter). Eerder deed ik dat per mail altijd naar hen toezenden, maar na een verhuizing liep dat stuk door drukte.

Zo, ik hoop alles gezegd te hebben wat ik wou zeggen en dat het duidelijk overkomt. En nogmaals, ik zie niet in waarom ik HWA de rug toe zal moeten keren. Als je niet mee wilt doen, zet dan gewoon het vinkje uit en er is niets aan de hand. Ik vertrouw Luc dat hij dit allemaal netjes in orde heeft. Luc werkt niet voor MC en is een onafhankelijk persoon met gewoon een hobby (Weerstation Kessel), net als een ieder van ons.

Groet, Wilber

PS, onlangs wel data geleverd aan Prov. Gelderland, hier uiteraard een kleine vergoeding voor gevraagd (bracht ook werk met zich mee) en zal dit binnenkort wel ontvangen, het is niet veel, maar toch leuk dat er iets op tafel komt. Ik vraag dit uiteraard niet van MC en of HWA.
Door pjvanvelzen
Luc, zoals ik al eerder aangaf: je kan het nooit voor iedereen goed doen, ligt niet aan jou! Ik wil je in ieder geval bedanken voor je inzet. Ik doe mee.

Komt er nog een overzicht van stations die meedoen? Ben ik wel benieuwd naar.

Gr. Paul
Door Luc
wthus schrijft:
MC mag mijn data ook gebruiken in de weerteksten op hun site, in de radio en tv praatjes en om het actuele weer te tonen. Hiermee geen probleem mee mits ze dan ook degelijk de bron vermelden en dus even de naam van stationsbeheerder en of stationsnaam opnoemen. Zo krijg je nog wat erkenning. Mijn data is in het verleden al wel eens gebruikt op de locale radio door een "weerboer" waardoor je van her en der nog wel eens de leuke reactie krijg "Heee Wilber... je werd genoemd op de radio" en daar doe je het toch ook voor!?
Ik denk dat Meteo Consult hier open voor staat. Ik ga dit komende week overleggen.

ik vind wel dat MC er wat te weinig tegenover gaat stellen. Ik heb persoonlijk ook niet veel aan een open dag waar je toch al gratis heen kunt en aan 20% korting op een cursus die ik waarschijnlijk toch niet volg. Ik zou hiervoor in plaats naast naams erkenning ook graag een pakket op tafel zien verschijnen, speciaal voor de HWA gebruikers met zeer actuele radarbeelden van hoge kwaliteit met goede zoom mogelijkheden, net als bliksem detectie (blokjes) en satelliet opnamen met daarnaast nog wat overige zaken. Ik heb nu nog steeds een dergelijk abonnement lopen bij Weeronline (behoorlijk zak met duiten kost het) en gebruik dat vaak liever dan de gratis beelden. Ik vind dat er toch zoiets geregeld zou kunnen worden, MC zal er heus niet armer door worden en in mijn inziens alleen sterker gaan staan.
Ik denk dat dit moeilijk wordt. Meteo Consult heeft eerder al aangegeven geen betaaldiensten te willen bieden als tegenprestatie. Ik zal het nogeens aankaarten.

Daarnaast zou ik nog graag een aanvullende optie willen zien verschijnen zodat je naast de geleverde data ook 's avonds na het einde van een dag je data kan valideren en de juiste data kunt invoeren op de site (als voorbeeld: de elektronische regenmeter geeft een 3,6 mm aan terwijl er daadwerkelijk 4,1 millimeter is gevallen in de Hellman regenmeter). Eerder deed ik dat per mail altijd naar hen toezenden, maar na een verhuizing liep dat stuk door drukte.
Technisch gezien is dat erg lastig. Wel wil ik graag nog een keer een module ontwikkelen om de historische gegevens van een weerstation te publiceren. Daarin komt dan ook een optie om correctie aan te brengen. Ook wil ik daar een mogelijkheid in bouwen om een dag verslag toe te voegen. Daarna is het technisch wel mogelijk om ook de correcties door te sturen.
Door Luc
pjvanvelzen schrijft:
Luc, zoals ik al eerder aangaf: je kan het nooit voor iedereen goed doen, ligt niet aan jou! Ik wil je in ieder geval bedanken voor je inzet. Ik doe mee.

Komt er nog een overzicht van stations die meedoen? Ben ik wel benieuwd naar.

Gr. Paul
Goed idee. Ik ga nadenken over de manier hoe ik dat kan publiceren.
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 45