etab schrijft:
Ik woon vlak bij het noordzeekanaal en de zee.
Het is bekend dat het 2 km verder aan de andere kant van dat kanaal zomaar kan storten en hier niet.
Wind kan 2 km verder vele malen hoger liggen dan hier omdat ik vlak bij zee woon.
Ik heb me de blubber gewerkt om mijn metingen binnen mijn mogelijkheden zo goed mogelijk te krijgen. Mijn windmeter steekt 2 meter boven de nok uit, heb een weerhuisje gemaakt. De regenmeter verplaatst. Wekenlang de tempratuur vergeleken met van alles en nog wat om uiteindelijk een afwijking te zien van 0,6 graag structureel.
ik doe mijn best, ik ben amateur, kan niet elke dag 24 uur per dag bezig zijn.
Ben wel eens een weekend met de boot weg, ga wel eens 2 dagen voor mijn werk weg etc etc.
De snelle ban cultuur bij een foutje wordt dan als een zwaard van Damocles boven je hoofd gehangen. En dat gevoel zit mij niet lekker. Ik vindt het prima als iemand mij tipt of advies geeft over zichtbare fouten. Maar een directe ban cq zichtbare uitsluiting zit ik dan niet op te wachten.
Ik ga straks 3 weken op vakantie. En laat mijn station aanstaan. Vorig jaar ook en toen had ik een storing in de draadloze internet. Mijn vader is uren bezig geweest maar kreeg de boel niet opgestart.
Ik hoop dat de beheerder(S) wijs zullen zijn met hun uiteidnelijke aanpassingen om meer kwaliteit op HWA te bieden, maar mods die hele dagen op zoek gaan naar foutjes lijkt me niet de juiste.
Ik hoop dat men stopt met deze acties totdat men er uit is hoe HWA betrouwbaar is (Lees dus wij ook) maar de stations wel de ruimte geeft storingen of meetfouten te corrigeren.
Als je op vakantie bent en je station valt uit komt hij gewoon in het grijs te staan, dus geen paniek hierover.
Indien er uitsluitingen zijn wordt je gewaarschuwd dmv een PM waar je dacht ik een mail van krijgt dat er een bericht is.
Heb hier soms stations waar de sensors blijven hangen (kan gebeuren bij iedereen), dan krijgen die een PM van een tijdelijke uitsluiting, en enkele uren later, of de dag erna krijg ik meestal wel een reactie van "voila reset is gebeurd", en dan verdwijnen die streepjes gewoon terug.
En ja ook wij moderatoren werken en doen uitstapjes met de kids en familie dus we zitten hier niet zoals boemannen alles 24Hr/24Hr in de gaten te houden hé. Indien nodig sluit ik zelfs mezelf uit dmv --- zoals dit weekend en vermeld ik ook op m'n site, facebook en tweets dat er problemen zijn, probleem verholpen --- weg, is toch simpel.
Wat wil je een HWA die zo goed mogelijk de actuele situatie weergeeft of een HWA waar in de landen-,provincielijsten en kaartjes waarden verschijnen waarvan je begint te duizelen.
We zijn weeramateurs die allemaal het beste van onszelf willen geven voor onze hobby, en als het dan eens fout loopt wat wel eens bij iedereen gebeurt (zelfs bij het KNMI/KMI), tja wat dan, probleem zelf verhelpen, forum doorzoeken om het probleem te verhelpen of nieuw topic openen om je probleem te helpen verhelpen, mailtje of PM naar een collega van het forum om hulp te vragen.
Ik zie liever --- die komen en gaan omdat de problemen verholpen worden dan --- die blijven omdat er geen reet aan gedaan en/of gereageerd wordt.
Grtz
Kris