Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
forsurh schrijft:
Luc,

De mos geeft aan voorbeeld, is bekend wanneer de goede online staat?
Dat maak ik bekend via dit forum en per email. Op dit moment is de koppeling nog niet actief. Dit geldt uiteraard voor beide richtingen. Niet naar MC toe en ook niet terug naar jullie.

De verwachting is dat ergens volgende week, de technische realisatie klaar is.
Door Meteo Simpelveld
Goedemiddag,

Ook ik zal op dit moment geen toestemming geven tot doorsluizing van mijn data, de reden is bekend (te karig vanuit MC).
Wanneer de situatie veranderd zal ik me nog beraden.

Ik wens iedereen welke wel meedoet veel succes op het slagen van een goede samenwerking.

Groet Bert
Door wslangerak
Hallo allemaal,

Tenminste weer eens een onderwerp waarop goed gereageerd wordt op het forum ;)

Luc, een overzicht wie wel en wie geen data levert aan MC lijkt mij op termijn ook wel interessant. Bij de stationsinfo kan bijvoorbeeld een simpel logootje ofzo worden gezet als een station aanlevert.

Verder heb ik eerder mijn mening al gegeven en blijf daarbij. Het enige wat ik nog kwijt wil is dat ik absoluut geen "juridische" problemen zie. Wel of niet leveren van data is nu duidelijk aan te geven. Gewoon erop vertrouwen dat een goedwillende collega-amateur (Luc dus) geen data levert als een station dat niet wil.

Groeten,
Kees.

PS het is hier gestopt met sneeuwen (15:08 uur)
Door mavlo77
Ik vertrouw er ook wel op dat als Luc zegt dat het niet doorgesluisd wordt, dat het dan ook werkelijk niet doorgesluisd wordt.

Overigens in mijn persoonlijke ervaring in de commercie maak ik het heel vaak mee dat een partij uiteindelijk toch akkoord gaat met iets waarvan ze vanaf het begin zeiden dat iets onmogelijk was. Zo werkt dat, men houdt troeven achter de hand. De beste en langdurigste relaties ontstaan uit de stevigste onderhandelingen, is mijn ervaring. En dan zie je dat vaak het onmogelijke mogelijk is. Overigens heeft mij dat ook jaren gekost om op een nette manier voor beiden partijen het optimale eruit te krijgen. Het is een beetje het spel van psychologie (elkaar gunnen) en tegelijk werken aan een voor jou gunstige oplossing, en dat steeds constructief.

Overigens geen kritiek, enkel als opmerking. Want anders krijg je het "de beste stuurlui staan aan wal"-effect. En dat wil ik niet, want als ik het zo goed wist had ik maar actief hier mezelf voor op moeten werpen.

Ik bepaal dus aan de hand van wat me geboden wordt of ik meedoe of niet, en ik ben er nog niet over uit.
Door keesweer
Halo allemaal
Ten eerste Luc, bedankt voor alle moeite die je hier voor over hebt,ik neem echt mijn petje hiervoor af.

Eerlijk gezegt begrijp ik niet zo goed dat er zoveel problemen zijn t.a.v. het terugkrijgen of vergoeding voor het aanleveren van de gegevens, daar je zelf beslist of je meedoet of niet.
Vele anderen en ook ik leveren gegevens aan AWEKAS en eerlijk gezegt heb ik geen idee wat daar nog meer mee wordt gedaan, in ieder geval krijg ik er niets voor terug.(en het zal me ook een zorg zijn).

Natuurlijk zou het leuk zijn om b.v.radarbeelden of bliksemdetectie op je eigen site te zetten, maar, dit misschien in de toekomst, wie weet.
Wel zou ik willen pleiten voor als er specifieke gegevens worden weer gegeven bij MC van b.v. mijn station,dat dan ook de naam vermeld wordt van het betreffende station.
Ook zou het misschien leuk zijn, dat bij MC ergens een vermelding komt
waar alle meewerkende weeramateurs vermeld worden met hun site naam.

Toch een erg leuke hobby, dat weeramateur zijn.

Groetjes Kees.
Door Luc
keesweer schrijft:
Wel zou ik willen pleiten voor als er specifieke gegevens worden weer gegeven bij MC van b.v. mijn station,dat dan ook de naam vermeld wordt van het betreffende station.
Ik ga dit bespreken met Meteo Consult. We hebben in het voortraject besproken dat weeramateurs het ook een eer vinden als hun naam/weerstation eens af en toe wordt genoemd in een weerpraatje. We hebben alleen niet in de overeenkomst vastgelegd dat dit gebeurt.
Door wsp
Luc schrijft:
keesweer schrijft:
Ik ga dit bespreken met Meteo Consult. We hebben in het voortraject besproken dat weeramateurs het ook een eer vinden als hun naam/weerstation eens af en toe wordt genoemd in een weerpraatje. We hebben alleen niet in de overeenkomst vastgelegd dat dit gebeurt.

Hallo die Luc,

Kleine reactie op het vet gedrukte en meer.

Als ik in die stoel zat waar jij zat, zou ik het voor die mensen opgenomen hebben die HWA bekend hebben gemaakt en daar zeker over gepraat hebben en vast gelegd hebben in de overeenkomst, maar zoals ik alles lees is er niks voor ons vast gelegd dan het bekende 20% en opendag, nou nou, vette hap, ik zou het opgenomen hebben voor een ieder die data aan leverd dan hadden we deze topic ook niet nodig gehad.
Tenslotte weet jij ook dat een bron vermelding veel te zeggen heeft, anders stond in het voorbeeld ook geen HWA maar alleen MC, dus dat heb je wel mee genomen en ons......

Ik val je niet aan maar krijg ook niet het gevoel dat je voor de weer amateur echt iets hebt geregeld waar die iets aan heeft.
Tot nu toe heb jij altijd veel gedaan en ook daar mijn complimenten voor, maar dat was thema HWA, nu is het opeens heel anders geworden en laat je ons toch vallen in mijn ogen, maar tot nu toe 04-12-2008, wie weet wat je nog voor ons allemaal kunt betekenen, dat is afwachten.

Zal ik wel weer mail's krijgen, maar dat boeit me niet, ik schrijf gewoon dat wat ik denk en voel, het is nog altijd Nederland waar dit mag.

MC is zakelijk en ik ook en dat ik eventueel stop is geen dreigement maar een belofte. Dan ben ik zeer kort door de bocht en ga ik zeer zakelijk denken net zoals MC en dan lever ik geen data aan iets waarvan ik ook weet dat die door wordt gespeeld naar MC ook al staat het vinkje uit, wij weten allemaal dat er veel mogelijk is met data door spelen.
een ding weet ik dan wel zeker dat mijn data niet aan komt, daarom die stop en ook geen voordeel van de twijfel, 100% zekerheid.
Door wsp
keesweer schrijft:
Halo allemaal
Ten eerste Luc, bedankt voor alle moeite die je hier voor over hebt,ik neem echt mijn petje hiervoor af.

Eerlijk gezegt begrijp ik niet zo goed dat er zoveel problemen zijn t.a.v. het terugkrijgen of vergoeding voor het aanleveren van de gegevens, daar je zelf beslist of je meedoet of niet.
Vele anderen en ook ik leveren gegevens aan AWEKAS en eerlijk gezegt heb ik geen idee wat daar nog meer mee wordt gedaan, in ieder geval krijg ik er niets voor terug.(en het zal me ook een zorg zijn).

Awekas blijft hobby matig en gaat niet in zee met commerciele bedrijven, daarom kun je Awekas ook doneren om uit de kosten te komen en is alles het werk van amateur zijn.

Natuurlijk zou het leuk zijn om b.v.radarbeelden of bliksemdetectie op je eigen site te zetten, maar, dit misschien in de toekomst, wie weet.

Sorry, jouw eigen woorden zijn: en het zal me ook een zorg zijn

Maar toch pleiten voor station benaming, snap ik niet, heel erg dubbel.

Toch een erg leuke hobby, dat weeramateur zijn.

Groetjes Kees.
Door Efjee
Hallo,

Ik vind dat Luc geweldig werk heeft verricht en wij hebben allemaal de eigen keuze wat we willen. In mijn beleving is dit goed, want we hebben dit zelf in de hand.
Ik zal in ieder geval mijn data doorsturen en hoop dat er ondanks de vele vraagtekens er toch vele zullen volgen.

Ik zie niet in dat het doorsturen van gegevens naar MC gevolgen zou kunnen hebben voor minder hits op HWA. Want hier ligt toch de bron.

Nogmaals Luc bedankt voor je inzet en blijf gewoon doorgaan.

Groet,
Efjee
Door Brandwijk
Wat is nu eigenlijk het probleem of waar zijn sommigen bang voor?

Laat ik voorop stellen dat iedereen hier een eigen mening mag hebben en die respecteer ik ook.
Luc doet fantastisch werk en geeft ook iedereen de mogelijkheid om wel of niet deel te nemen aan de samenwerking. Heb dan ook vertrouwen in Luc dat hij de data van stations die niet willen deelnemen ook niet doorgeeft aan Meteo Consult. Ik hoop dan ook dat er door de samenwerking hier geen stations afvallen..

In de overeenkomst staat dat MC de data intern mag gebruiken en niet mag doorleveren. Lijkt me logisch en daar moeten we gewoon op vertrouwen dat dat MC dat dan ook niet doet. Als je daar niet op wilt vertrouwen moet je nergens meer een overeenkomst over aan gaan, ook niet voor je telefoon, gas of electriciteit......

In de verschillende reacties die mij voor zijn gegaan lijkt het erop dat sommigen er een slaatje uit willen slaan. Toegang tot gegevens die men anders niet nodig had, of waar men geen geld voor over had....... Een reiskostenvergoeding voor een HWA meeting bij MC (als Luc het zonder MC had georganiseerd had niemand erom gevraagd maar was gewoon gekomen)......

Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee dat MC mijn gegevens noemt in een weerpraatje op een van hun "kanalen". De plaatsnaam zal dan best wel genoemd worden en dat weet iedereen wel waar de gegevens vandaan komen. Anders zullen ze in hun praatje een tekst moeten gebruiken in de trend van: "Ergens in Nederland is er vandaag 35,4 mm regen gevallen..."

Voor mij is mijn weerstation een hobby en ik doe het omdat ik het leuk vind, niet om er geld aan te verdienen. Dan had ik er wel mijn werk van gemaakt.

Op zich is het wel een goed idee als MC op hun website een lijst/overzicht met links maakt van weerstations die deelnemen aan de samenwerking tussen HWA en MC.

Ongetwijfeld lezen medewerkers van MC ook mee met deze discussie en ik ben benieuwd wat zij hierover te zeggen hebben. Ik nodig hun dan ook uit om hun reactie hier te geven!
Ik kan een aantal punten bedenken wat voor MC de toegevoegde waarde is van deze samenwerking maar dat laat ik aan hun over om dat te noemen.

Groeten,

Elmar

Weerstation Brandwijk - www.geenweer.nl
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 45