Algemeen forum voor discussie over de website
Door etab
weerzoetermeer schrijft:
De snelle ban cultuur bij een foutje wordt dan als een zwaard van Damocles boven je hoofd gehangen. En dat gevoel zit mij niet lekker. Ik vindt het prima als iemand mij tipt of advies geeft over zichtbare fouten. Maar een directe ban cq zichtbare uitsluiting zit ik dan niet op te wachten.

Als de zichtbare fouten, fouten zijn in de orde van bijvoorbeeld 300 mm. neerslag of een windstoot van 500 km/hr halen we die gewoon weg middels een tijdelijke uitsluiting van 48 uur en krijg je daar een mail over. As je daar niet op zit te wachten kan ik je maar één advies geven.... Meld je af bij HWA....

Ik hoop dat de beheerder(S) wijs zullen zijn met hun uiteidnelijke aanpassingen om meer kwaliteit op HWA te bieden, maar mods die hele dagen op zoek gaan naar foutjes lijkt me niet de juiste.

-zucht-

Gr.
Thierry

Het feit dat mijn mening jou niet zint, en je toevallig Mod bent geeft je niet het recht me dan maar te adviseren op te hoepelen. ik vindt dat beneden alle peil.
En er werdt niet enkel bij 300 handelend nu opgetreden maar ook bij 1 graad!
Ik ben gewoon zeer kritisch over deze gang van zaken.
Dat ik kritisch ben zegt niet dat ik dan maar weg moet gaan. Ik neem aan dat ik spreek recht heb, Dat wil niet zeggen dat ik verder niet ook de voordelen van HWA zie en dan maar gelijk mijn biezen pak.

HWA maakt een groei door naar betrouwbaarder, en juister beeld dus een website die als volwaardig gezien wordt. Dat is prima. Sta ik ook achter.
maar nogmaals en dan kan je gaan zuchten of niet.
Ik vindt dat er niet gecommuniceerd is, de mods verschillend handelen en de actie niet goed overwogen zijn.
Door SpeedyGJ
En daarom zijn we nu om tafel gegaan (om het zo te noemen) om dit probleem te verduidelijken, er zijn aantal punten tot stand gekomen. Zodra we het overal eens zijn en alle punten zijn opgepakt zal Luc een topic openen en alles op een rijtje zetten. Tot die tijd moeten we het maar even laten bezinken, dat lijkt me voor de nu de beste oplossing ;)
Door weerzoetermeer
Beste Etab,

Ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken de volgende zaken in acht te nemen:

Mij geen woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb.

Mij niet te beschuldigen van het al optreden bij 1 graden verschil.

Je te houden aan de regels van dit forum.

Met vriendelijke groet,

Thierry
Door scribbley
@scribbley: wil je de knmi evenaren of wil je meetgegevens laten zien zoals ze echt bij jou zijn? Het grote probleem van deze site en hun moderatoren!!!!
Ik weiger uiteraard om aan de waanzin mee te gaan doen om sensoren op een foute plek neer te gaan zetten om zo aan de knmi-cijfertjes te komen. Mijn meetgegevens zijn zoals ze zijn, ook al vinden moderatoren hier dat je dan geblokt moet worden.

Hopelijk gaat het moderator-team voor de toekomst een communicatiecursus volgen en leren met 1 mond te spreken en te handelen...

Raymond

Ikzelf vind de verkeerde waarde's ook niets. Het was in juni best warm, maar doordat mijn temp. meter in de zon hing, gaf deze een waarde aan van 44 graden. Zelfs ik vind dit veel te veel en storend...

Remco.
Door weerzoetermeer
Hoi Remco,

Ik neem aan dat jouw sensor dus van het type is dat hij niet is afgeschermd met een schotelhut? als dat zo is kan je wellicht nog wat ideeën opdoen hier op het forum. Veel collega's zijn je voorgegaan in het ontwerpen van verschillende soorten schotelhutjes.

Gr.
Thierry
Door Mike
wslangerak schrijft:
etab schrijft:
... maar mods die hele dagen op zoek gaan naar foutjes lijkt me niet de juiste.

Dit is wel een heel verkeerde voorstelling van zaken. Gelukkig hebben we daar de tijd niet voor.

Maar dan zal dit systeem toch ook nooit gaan werken? ;)

Er is nu bv weer een station die al ruim 17 uur een verkeerde waarde aangeeft.

Ik wil niemand aanvallen maar als er "geen tijd" voor is dan heeft het toch helemaal geen zin.

Ik denk dat het een heel moeilijk iets is, 351 weerstations op juiste waardes controleren.

Het belangrijkste lijkt mij de rare uitschieters oppikken en dan melden via PB aan een mod, zo houden we allemaal HWA op een hoog niveau, eventueel een mail naar iedereen met daarover de voorwaarden, dan is iedereen op de hoogte en blijven de beslissingen bij de Mods.

Groeten vanuit een broerige Bollenstreek met soms erg dreigende donkere luchten, maar het blijft nog droog ;)
Door Roelof
Hallo Allen,

Ik volg met belangstelling deze discussie.En ben het eens met de stelling dat we hwa zo betrouwbaar mogelijk moeten maken. Maar ik vraag mij af wie er bepaald wat juist is en wat niet juist is. Ik zelf zit met mijn station in het buiten gebied met een opstelling die nagenoeg in het vrije veld staat.Ik heb daardoor soms afwijkende waardes die wel tot b.v. 5 gaden en meer temp. verschil kunnen oplopen t.o.v. een stations midden in de stad.Ook mijn windsnelheden zijn vaak hoger dan de omliggende stations.Zijn daarom mijn waardes minder betrouwbaar dan de andere stations.
Ik denk het niet en zou het daarom ook prettig vinden dat de Stationsclassificatie die neem ik aan door elk station is opgegeven wordt meegenomen in de beslissing of er een ban is of niet.Verder hoop ik dat een ieder het hier wel gezellig houd en de normale omgangsnormen in acht neemt.

Groeten vanuit een zonnig Sleen

Roelof
Door etab
weerzoetermeer schrijft:
Beste Etab,

Ik wil je vriendelijk doch dringend verzoeken de volgende zaken in acht te nemen:

Mij geen woorden in de mond te leggen die ik niet gezegd heb.

Mij niet te beschuldigen van het al optreden bij 1 graden verschil.

Je te houden aan de regels van dit forum.

Met vriendelijke groet,

Thierry

Wel kinderachtig om als mod met regels te gaan schermen als het te heet wordt hoor.
Ik leg geen enkel woord neer wat niet in deze discussie naar boven is gekomen.

Goed lezen is ook lastig. Waar schrijf ik DAT JIJ dat deed op 1 graad?
Jij valt mij aan op de algehele discussie, Mag ik dat dan ook terug doen?
Of gelden voor mij andere regels dan voor jou?

Ik ga niet meer op je reageren. Er kinderachtig dat kritiek niet mag als het anders is als jou mening.
Vooralsnog heeft deze hele onbezonnen actie over de temperatuur aardig wat negatieve invloed gehad.

Inmiddels hebben Etab en ik (Thierry) samen via PM het één en ander uitgesproken en is de lucht geklaard ;)
Door JPC
Dit hoort hier misschien niet thuis, en is waarschijnlijk wel bij de meeste bekend, maar kan sommige misschien toch een handje helpen.

De juiste omgevingtemperatuur meten blijft lastig.
Als je op 1.5 meter in een passieve hut in de zon meet denk je het geweldig te doen.
Maar het standaard stadstuintje heeft op die hoogte vaak onvoldoende lucht verversing/circulatie. Er zijn te veel obstakels zoals bomen, stuiken, muurtjes, tuinhuisjes en natuurlijk de huizen zelf. Er zijn dan 2 methodes om dat te verbeteren (ideaal krijg je het niet gouw)
1) Hoger meten dan 1.5 meter. Officieel wordt ook vaak op 2 meter gemeten. Vaak is op een hogere hoogte een betere lucht circulatie/verversing. Zelf meet ik op 2.5 meter.
2) Een actief geventileerde hut. Deze meten de echte omgevings temperatuur die daar heerst. Ook als er weinig wind is.
Maar een actieve hut op een plaats die te weinig lucht verversing/circulatie heeft, zal nog steeds te hoog meten.

Mijn persoonlijke ervaring met het in de schaduw meten is, dat je in de ochtend te laag zit, en tegen het eind van de dag te hoog.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24