Algemeen forum voor discussie over de website
Door wvdkuil
Radar Belgie ontbreekt.

Nu (woensdag 16:44) ontbreekt de radar over het zuiden van Belgie helemaal.
Wordt zelfs niet meer afgebeeld. Belgie is nog maar half zichtbaar.

Verder blijkt nu dat als de bewolking van noord naar zuid loopt dat de radar zelfs niet in Zeeuws Vlaanderen de buien die daar nu zijn toont.
Pas als de verwachting gaat lopen schuiven de buien ook naar het zuiden mee.

De nadere radars laten wel de buien over het zuiden van Nederland zien

http://www.weerstation-leuven.be/weather/index.php?p=42

Groeten, Wim
Bijlagen
radarBelgie.jpg
radarBelgie.jpg (30.5 KiB) 2479 keer bekeken
wvdkuil schrijft:
Radar Belgie ontbreekt.

Nu (woensdag 16:44) ontbreekt de radar over het zuiden van Belgie helemaal.
Wordt zelfs niet meer afgebeeld. Belgie is nog maar half zichtbaar.

Verder blijkt nu dat als de bewolking van noord naar zuid loopt dat de radar zelfs niet in Zeeuws Vlaanderen de buien die daar nu zijn toont.
Pas als de verwachting gaat lopen schuiven de buien ook naar het zuiden mee.

De nadere radars laten wel de buien over het zuiden van Nederland zien

http://www.weerstation-leuven.be/weather/index.php?p=42

Groeten, Wim
Hoi Wim,

Dit heb ik een aantal reacties terug uitgelegd. Om het gemakkelijk te maken post ik dit hier nog even. (het is dus tijdelijk)

Er zijn problemen met de de levering van de radarbeelden uit België. Hydrologic is samen met de verantwoordelijken uit België aan een oplossing aan het werken. De verwachting is dat de definitieve oplossing binnen enkele weken gerealiseerd kan zijn.

Omdat dit langer duurt dan gewenst, wordt gekeken of het ‘mask’ (het gebied waarvoor geen data wordt gemeten) uit te breiden is met het deel dat door de Belgische radar wordt bemeten. Dan lijkt het in elk geval niet of de neerslag uit het niets ontstaat boven België.

Gr,
Luc
Door fotogw
millingenweer schrijft:
[quote]Hallo Luc,

Is het ook een idee om de radar snelheid wat langzamer te zetten.

Gr Arno[/quote

Dag allemaal,

Ik ben blij met de nieuwe buienradar! Dat ff voorop zetten!
Maar een wat langzamere opeenvolging van de beelden is zeker gewenst.
Luc, zit dat nog in de mogelijkheden?

Gerhard

www.weeropdeveluwe.nl
Afgelopen week hebben we een eerste evaluatie gehad met Hydrologic/Witteveen+Bos. De uitkomsten heeft Hydrologic/Witteveen+Bos samengevat. Deze staat onderaan dit bericht.

In de bijlage vind je ook een pdf met daarin antwoorden op veel gestelde die ik heb verzameld. Enkele vragen/antwoorden gaan over de kwaliteitsrapporten van de data door de dataprofeet software. Deze vragen komen voort uit testen. De rapporten hebben jullie nog niet ingezien. Ik verwacht eind deze week de kwaliteitsrapport beschikbaar te kunnen stellen via de beheermodule.

Mvgr,
Luc

Samenvatting eerste evaluatie:
Sinds kort kunt u het internationaal radarcomposiet bekijken op de website van HetWeerActueel. Bedankt voor alle feedback die we hebben ontvangen op de neerslagbeelden die worden getoond. Goed om te zien dat jullie enthousiast meekijken naar de innovatieve ontwikkelingen.

Onze prioriteit ligt op dit moment op de integratie van de Belgische radar te Zaventem. De neerslagradargegevens zijn op dit moment niet van voldoende kwaliteit om mee te nemen in het neerslagradarcomposiet. Eén van de redenen hiervoor is dat de radar wordt gebruikt voor particuliere doeleinden en niet is geoptimaliseerd voor het meten van neerslag. We gaan onderzoeken hoe we ondanks deze situatie alsnog zo goed mogelijke neerslaginformatie voor België kunnen leveren. We verwachten dat het onderzoek in februari 2013 is afgerond. De resultaten zullen aan jullie worden gecommuniceerd.

Daarnaast zijn we druk bezig met de integratie van de neerslagmetingen van de deelnemende weerstations van HetWeerActueel in het neerslagcomposiet. Op dit moment toont de website van HetWeerActueel de bèta versie van het neerslagradarcomposiet, waarin deze extra kalibratie niet is meegenomen. De komende tijd wordt het neerslagcomposiet dus een stuk nauwkeuriger door de toevoeging van jullie metingen. We verwachten het neerslagcomposiet vanaf 1 januari 2013 te kalibreren met de informatie van de weerstations.

Jullie hadden ook een aantal andere verbeteringen en wensen over het neerslagcomposiet en de Dataprofeet. In de bijlage vinden jullie een antwoord op jullie vragen en suggesties.

We houden jullie op de hoogte van de stand van zaken betreft de ontwikkelingen rondom het neerslagcomposiet

Door Wietse
Mijn station heeft een meetinterval van 10 minuten en wordt daardoor aangemerkt als 'N' (twijfelachtig).
Klopt dat? En is dat wel terecht?

Waar kun je deze beoordeling over je station vinden?
Door isis1964
Naar mijn idee slaat het neerslag kaartje nergens op, de gehele middag laat het een neesrslag verwachting zien maar komt er niks.
Als het regen is geen probleem de valse melding maar als je op sneeuw zit te wachte........tja wat dan
Wietse schrijft:
Mijn station heeft een meetinterval van 10 minuten en wordt daardoor aangemerkt als 'N' (twijfelachtig).
Klopt dat? En is dat wel terecht?

Waar kun je deze beoordeling over je station vinden?

Dat stond in mijn inleiding:
Deze vragen komen voort uit testen. De rapporten hebben jullie nog niet ingezien. Ik verwacht eind deze week de kwaliteitsrapport beschikbaar te kunnen stellen via de beheermodule.

Gr,
Luc
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 41