Algemeen forum voor discussie over de website
Door mavlo77
Brandwijk schrijft:
In de verschillende reacties die mij voor zijn gegaan lijkt het erop dat sommigen er een slaatje uit willen slaan. Toegang tot gegevens die men anders niet nodig had, of waar men geen geld voor over had....... Een reiskostenvergoeding voor een HWA meeting bij MC (als Luc het zonder MC had georganiseerd had niemand erom gevraagd maar was gewoon gekomen)......

Sorry, maar dat "slaatje eruit willen slaan" vind ik toch wel omgekeerde wereld hoor... De reiskosten vind ik inderdaad niet passen.

Maar iedereen toch zijn mening. Jij geeft graag je metingen door aan een commerciele partij die er geld mee verdient (want neem maar van mij aan: een bedrijf doet niets zonder er geld aan te verdienen linksom of rechtsom). Dat is toch jouw keuze, net zoals iemand anders dat niet wil. Die doet dan gewoon niet mee. Opgelost!

De discussie gaat meer over dus de niet-meedoeners die wel mee wilden doen als de vergoeding wat hoger was. Nou dat gaat niet, dus blijft het voor hen bij het oude. Zo simpel is het eigenlijk.

Overigens, stel dat het KNMI dit ging doen, dan had ik zonder ook maar iets terug te verwachten meegedaan. Alle publieke instituten of instellingen werk ik graag aan mee voor de wetenschap. Bij commerciele bedrijven heb ik gewoon reserves.
Door wsp
Brandwijk schrijft:
Wat is nu eigenlijk het probleem of waar zijn sommigen bang voor?

Bang, nergens voor.

Laat ik voorop stellen dat iedereen hier een eigen mening mag hebben en die respecteer ik ook.
Luc doet fantastisch werk en geeft ook iedereen de mogelijkheid om wel of niet deel te nemen aan de samenwerking. Heb dan ook vertrouwen in Luc dat hij de data van stations die niet willen deelnemen ook niet doorgeeft aan Meteo Consult. Ik hoop dan ook dat er door de samenwerking hier geen stations afvallen..

Nou hier heb ik een ander gevoel bij, dus wel, let maar op.

In de overeenkomst staat dat MC de data intern mag gebruiken en niet mag doorleveren. Lijkt me logisch en daar moeten we gewoon op vertrouwen dat dat MC dat dan ook niet doet. Als je daar niet op wilt vertrouwen moet je nergens meer een overeenkomst over aan gaan, ook niet voor je telefoon, gas of electriciteit......

Sorry domme opmerking, bij telefoon, gas, elektriciteit heb ik zelf getekend, nu heb ik niks getekend....

In de verschillende reacties die mij voor zijn gegaan lijkt het erop dat sommigen er een slaatje uit willen slaan. Toegang tot gegevens die men anders niet nodig had, of waar men geen geld voor over had....... Een reiskostenvergoeding voor een HWA meeting bij MC (als Luc het zonder MC had georganiseerd had niemand erom gevraagd maar was gewoon gekomen)......

Enige die hier een slaatje uit willen slaan zijn echt niet de weer amateurs, die komen wel op voor hun data dat daar geen slaatje uitgeslagen wordt. Reiskosten was ook een grap hoor, hap hap, maar niet iederaan gaat hier naar toe. Trouwens MC geeft ook niks af voor niks, waarom wij dan wel met onze data, volgens mij begrijp je mij en sommige ook niet, men heeft er geen problemen mee als het een eerlijke ruil is, nu is alleen MC de winner. Met HWA was ook geen probleem, alles op hobby gericht

Persoonlijk heb ik er geen enkel probleem mee dat MC mijn gegevens noemt in een weerpraatje op een van hun "kanalen". De plaatsnaam zal dan best wel genoemd worden en dat weet iedereen wel waar de gegevens vandaan komen. Anders zullen ze in hun praatje een tekst moeten gebruiken in de trend van: "Ergens in Nederland is er vandaag 35,4 mm regen gevallen..."

Hahaha, sorry, maar als er kerkrade wordt genoemd, dan weet nog niemand dat het weerstation-parkstad.nl is, of zie ik dit verkeerd en ik heb me zelf gebruikt als voorbeeld, kan ik zijn de temp in wageningen is 3 graden, nou is de brond dan wageningen????

Voor mij is mijn weerstation een hobby en ik doe het omdat ik het leuk vind, niet om er geld aan te verdienen. Dan had ik er wel mijn werk van gemaakt.

Dat klopt en ben ik het wel met je eens, maar als dan een ander van mijn data wel geld maak, dan mag ik er toch ook wat leuks van terug krijgen, hoef niet geld, maar iets waar we wat anahebben.
Hier in de Parkstad heb je een lokaal radio station, RTV Parkstad, die gebruiken soms mijn gegevens en zijn mijn weer gegevens aan het opnemen op hun site, die nog niet klaar is, nou voor ruil noemen hun dan wel weerstation-Parkstad.nl en niet Parkstad, dat vindt ik al een hele leuke deal en komt geen geld om de hoek, gewoon 1 op 1 en strakjes komt er een pro reclame over het weerstation waar ik niks voor hoef te betalen, leuk toch.

Op zich is het wel een goed idee als MC op hun website een lijst/overzicht met links maakt van weerstations die deelnemen aan de samenwerking tussen HWA en MC.

Zou je niks boeien zoals ik het verhaal hier boven leest, waarom wil je dan wel dat het vermeldt wordt.

Ongetwijfeld lezen medewerkers van MC ook mee met deze discussie en ik ben benieuwd wat zij hierover te zeggen hebben. Ik nodig hun dan ook uit om hun reactie hier te geven!
Ik kan een aantal punten bedenken wat voor MC de toegevoegde waarde is van deze samenwerking maar dat laat ik aan hun over om dat te noemen.

Tuurlijk lezen die mee en lachen zich kapot dat er station's zijn die hun data weg geven voor nop.
Groeten,

Elmar

Weerstation Brandwijk - www.geenweer.nl
Door pb2rdf
@all,

Ik bekijk het op dit moment als volgt.
In principe kan iedereen zijn gegevens aanleveren via HWA aan MC en kijken hoe een en ander uitpakt mbt weergeven, verwerken en gebruiken van de gegevens door MC.

Als het tegenvalt, of je bent er nog steeds tegen, kan je alsnog een slot gooien op het doorsturen van de data.
Van die paar weken data die MC van jou in hun database hebben staan worden ze voor de toekomst ook niet veel wijzer.

Mbt de opmerking van Luc over beoordeling door MC over de kwaliteit van de gegevens zou ik van Luc graag nog een antwoord hebben op hetgeen ik gesteld heb in bericht 4218 mbt kwaliteit, betrouwbaarheid, toleranties van de weergegevens.

grtn, Peter.

PS.
Bij mij staat ie op JA

En voor degene die reisproblemen hebben naar de open dag van MC, bestaat misschien de mogelijkheid om met een paar collega data leveranciers ;-) te clusteren in een blik op 4 wielen. Weet zeker dat het dan niet stil zal zijn onderweg ;-)
Door wsp
pb2rdf schrijft:
@all,

En voor degene die reisproblemen hebben naar de open dag van MC, bestaat misschien de mogelijkheid om met een paar collega data leveranciers ;-) te clusteren in een blik op 4 wielen. Weet zeker dat het dan niet stil zal zijn onderweg ;-)

Peter dit was ook als grap bedoelt en om aan te geven dat er ook weeramateurs zijn die of te jong zijn of misschien moeilijk uit de voeten komen of zo, maar er wordt gehapt en dat vindt ik wel grappig.

Wat betreft auto is zeker een goed idee, maar wie wil er nu nog bij mij in de auto of wie wil mij in de auto hebben :laugh:
Door Wietse
Tuurlijk lezen die mee en lachen zich kapot dat er station's zijn die hun data weg geven voor nop.

Hahaha, ik lag ook. Meteo Consult krijgt mijn data niet :P.
Dikke strijd.
En als die data wordt doorgesluisd, dan zet ik de kraan hier dicht, jammer dan.

Als het hier bij blijft, is het voorbij.
Sorry, maar ben beetje melig wakker geworden van al die berichten ;).
Door Meteo Simpelveld
Goedemorgen Elmar,

Je schrijft:

Ik denk dat je nu kort door de bocht denkt. Wij hebben niet gevraagd om data te mogen leveren aan MC., er is ons gevraagd. En wanneer de ontvanger hier zijn 'financiele' voordelen ziet (anders zou MC het niet doen) dan mogen wij er ook wat voor terug krijgen. Hier is niets mis mee.

Groet bert
Door Meteo Simpelveld
wsp schrijft:
pb2rdf schrijft:
@all,

Peter dit was ook als grap bedoelt en om aan te geven dat er ook weeramateurs zijn die of te jong zijn of misschien moeilijk uit de voeten komen of zo, maar er wordt gehapt en dat vindt ik wel grappig.

Wat betreft auto is zeker een goed idee, maar wie wil er nu nog bij mij in de auto of wie wil mij in de auto hebben :laugh:

Goedemorgen Marcel,

Je mag wel bij mij in de auto, of ik bij jou. Wie weet.
Alleen het probleem is waar naar toe????
Voor mij is het oninteressant om naar zo'n 'opendag' van Mc te gaan vanuit het zuiden.
Ik denk dat ik mijn tijd beter kan besteden. wanneer het MC in mijn ogen zo'n opstelling heeft als nu lijkt het mij niet ondenkbaar dat ze ons echt niet in de keuken laten kijken.

Groet Bert
Door wsp
Meteo Simpelveld schrijft:
wsp schrijft:
pb2rdf schrijft:
@all,

Goedemorgen Marcel,

Je mag wel bij mij in de auto, of ik bij jou. Wie weet.
Alleen het probleem is waar naar toe????
Voor mij is het oninteressant om naar zo'n 'opendag' van Mc te gaan vanuit het zuiden.
Ik denk dat ik mijn tijd beter kan besteden. wanneer het MC in mijn ogen zo'n opstelling heeft als nu lijkt het mij niet ondenkbaar dat ze ons echt niet in de keuken laten kijken.

Groet Bert

Hallo Bert en ook goedenmorgen,

Zou ik inderdaad ook tijd hebben en gaan dan mag jij zeker bij mij in de auto, ook weeramateurs die wel data leveren.
Ik ben ook niet boos op de weermateurs, absoluut niet, maar ik kom gewoon voor mijn gevoel op en ben niet de gemakkelijkste dat geef ik toe desondanks blijf ik iedereen respecteren die mij ook respecteert met mijn uitflappingen en helaas merk je dit niet uit het schrijven, ook op rustige toon, ik schreeuw niet en zou andere3 ook laten uit praten en proberen er samen iets van te maken. maar iwedereen mag bij mij in de auto, maar of ik ga????
Ik heb ook inderdaad weinig tijd om zoiets mee te kunnen maken, wat wij ons zelf aan doen he, druk druk druk ;-)

Maar goed, we zullen hopen dat Luc toch misschien meer slaatjes eruit haalt voor ons weermateurs die HWA toch bekend en groot gemaakt hebben.

Voor de rest wenst ik een iedereen die wel of niet data aanleverd een fijne sint toe en hopen dat de sint voor ons toch nog een mooi pakketje heeft van MC voor ons de weeramateurs.

Ps. Moet wel lachen dat mijn grap met KM vergoeding zo aan slaat, bij deze nogmaals was een grap.
Door keesweer
wsp schrijft:
keesweer schrijft:
Halo allemaal
Ten eerste Luc, bedankt voor alle moeite die je hier voor over hebt,ik neem echt mijn petje hiervoor af.

Eerlijk gezegt begrijp ik niet zo goed dat er zoveel problemen zijn t.a.v. het terugkrijgen of vergoeding voor het aanleveren van de gegevens, daar je zelf beslist of je meedoet of niet.
Vele anderen en ook ik leveren gegevens aan AWEKAS en eerlijk gezegt heb ik geen idee wat daar nog meer mee wordt gedaan, in ieder geval krijg ik er niets voor terug.(en het zal me ook een zorg zijn).

Awekas blijft hobby matig en gaat niet in zee met commerciele bedrijven, daarom kun je Awekas ook doneren om uit de kosten te komen en is alles het werk van amateur zijn.

Natuurlijk zou het leuk zijn om b.v.radarbeelden of bliksemdetectie op je eigen site te zetten, maar, dit misschien in de toekomst, wie weet.
Wel zou ik willen pleiten voor als er specifieke gegevens worden weer gegeven bij MC van b.v. mijn station,dat dan ook de naam vermeld wordt van het betreffende station.
Ook zou het misschien leuk zijn, dat bij MC ergens een vermelding komt
waar alle meewerkende weeramateurs vermeld worden met hun site naam.

Sorry, jouw eigen woorden zijn: en het zal me ook een zorg zijn

Maar toch pleiten voor station benaming, snap ik niet, heel erg dubbel.

Toch een erg leuke hobby, dat weeramateur zijn.

Groetjes Kees.

Niets dubbel het enige wat ik hiermee kan berijken is dat er misschien wat meer hits zijn. Namelijk hoe meer bekendheid des te meer mensen even op mijn site kijken.
Groetjes kees.
Door SpeedyGJ
Tja of ik mee ga doen weet ik nog niet helemaal, ik ben het met de negatieve mensen een maar ook weer met de positieve, ik zie het allemaal nog even aan :) kijken wat de vorderingen zijn ;)
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 45