Algemeen forum voor discussie over de website
Door schilper
#2950
Blijft een discussie die kleuren. Als ik nu mijn cursor op de kaart zet krijg ik de tekst "actuele temperatuur kaart" te zien.
Een idee misschien? Ik zet mijn cursor op een kleur en krijg de daarbij corresponderende temperatuur te zien. En mag dan eventueel best afgerond zijn op hele graden.
Door Eckie76
#2951
jorissynaeve schrijft:
Hmm, 9 en 11 hebben niet dezelfde kleur ze.
Tis lijkt wel een terugkeer in groentint maar is omdat er van 10 naar 11 meer geel in gestoken wordt denk ik.


Op dit moment: 17:33

Van 9 tot 10 graden lichtgroen

van 10 tot 11 graden donkergroen

vanaf 11 weer dezelfde kleur groen als eerstgenoemde.
Door Eckie76
#2952
schilper schrijft:
Blijft een discussie die kleuren. Als ik nu mijn cursor op de kaart zet krijg ik de tekst "actuele temperatuur kaart" te zien.
Een idee misschien? Ik zet mijn cursor op een kleur en krijg de daarbij corresponderende temperatuur te zien. En mag dan eventueel best afgerond zijn op hele graden.


Kan allemaal natuurlijk, maar als je de legenda 100% duidelijk hebt kan je aan de hand van de kleur precies zien hoe de isothermen zich verdelen, op dit moment kan ik dat eerlijk gezegd niet omdat de kleurverdeling niet rijmt met de temperatuurverdeling.

Wat ik zou willen zien:

Vanaf het vriespunt naar beneden, dus kouder:

Vriespunt lichtblauw,
elke 2 graden meer vorst donkerder, totdat je bij paars eindigt (zal nooit gebeuren hier met dit broeikasklimaat maar dat terzijde:blink:

Vanaf nul richting warmer:

Donkergroen, overgaand in geel en dan naar rood.