Algemeen forum voor discussie over de website
Door Roelof
Ook bij mij klopt er helemaal niets meer van.Zal mc toch even naar moeten kijken lijkt mij.
Bijlagen
mos-d8524dac69ec7fb0df60d4d4fa161542.jpg
mos-d8524dac69ec7fb0df60d4d4fa161542.jpg (92.86 KiB) 2698 keer bekeken
Door osjohn
Thorbon schrijft:
Kan er iemand zijn iconenset eens posten aub?
Is er geen iconenset beschikbaar, net dezelfde als in de mosimage?

Google naar weathericons, te veel om mooi te wezen.

John
Door Thorbon
bedankt, maar ik bedoelde een iconsset met al reeds dezelfde 58 nummers toegewezen als voor de MOS xml van meteoconsult..
Door CoenVS
Hallo allemaal,

Allereerst dank voor jullie geduld en excuses voor de late reactie.

Volgens mij spelen er enkele dingen door elkaar en ik zal kort proberen toe te lichten hoe het zit.
Onze verwachtingen kunnen als output in principe alle reguliere SYNOP ww codes krijgen. Daar maken we wel een aantal uitzonderingen op.
De ww's worden vervolgens (in sommige gevallen) eerst samengevoegd voor de XML en de symbolen die naar buiten gaan. Goed voorbeeld is de ww-codes 60 en 61 die staan voor lichte regen (en bewolkt).
Om met dag en nacht rekening te houden is er een set aangemaakt voor beiden en krijg je dus ook een onderscheid tussen zon en maan. De in het voorbeeld genoemde code 33 is een slecht voorbeeld. Die staat nl. voor bewolkt met regen en dan is het symbool voor dag en nacht dus hetzelfde. Voor code 80 geven we 's nachts een ander symbool dan overdag.

Is daarmee alles nu helemaal goed?
Nou, niet helemaal.
Ik heb me zelf ook verbaasd dat veel codes niet onderscheidend terugkwamen. Zo waren er niet voor alle types van winterse buien en mengvormen van neerslag goede symbolen. Dat heb ik voor implementatie al laten verbeteren, maar 100% ideaal is het nog niet.
Goed voorbeeld zijn de codes 61,63 en 65. Daarvoor zou je het liefst 3 symbolen hebben en we gebruiken er nu 2. Om die reden zag je in het andere voorbeeld ook dat er bij 4,4 mm maar 1 drup te zien kan zijn. Codes 61 en 63 geven nl. 1 drup, 65 meerdere.

Ik zeg hierbij toe dat ik het laat verbeteren, al kan dit nog enige tijd duren.
Tot die tijd dus niet ideaal, maar geen fouten en wel onderscheid tussen dag en nacht!

Een vriendelijke groet vanuit Wageningen,
Coen Verrijn Stuart
Meteo Consult
Door Wietse
Er wordt bij veel iconen helemaal geen onderscheid gemaakt tussen dag en nacht.
Soms wordt er gewoon bij dag en nacht hetzelfde nummer gebruikt.

Zie dit screenshot van vandaag maar weer is.
Afbeelding

Wat gaan we hier dus nu mee doen?
Want het klopt nog steeds niet.

Afbeelding

P.S. We hebben geen eens code 80 :S.
Door wslangerak
Gezien de aard van de hierboven gebruikte iconen hoeft er m.i. geen verschil te zijn tussen geheel bewolkt overdag en 's nachts. Zoals al eerder aangegeven: als je zelf wel verschillende iconen wilt gebruiken kan je dat met het "uur"-gegeven doen: 6 of 18. Dat kan je met php dan toch omzetten in twee verschillende iconen?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7